Vánoční perníčky - hned měkké

moje hodnocení:

4,5

hodnotilo: 23
doba přípravy: 60 minut
počet porcí: neuvedeno
počet kalorií: neuvedeno
autor: Recepty

Postup přípravy receptu

Vložit do kuchařky
1
Med, cukr, máslo a žloutky dobře promíchat, pak přidat mléko a všechno koření. Znova promíchat, přidat mouku a sníh z bílků. Vše dobře zpracovat, udělat bochníček a vložit do moukou vysypané nádoby, a přikryté nechat odpočívat nejméně 12 hodin na dně lednice. Poté těsto vyválet na tlouštku asi 3 až 4 mm, vykrajovat různe tvary. Pokud nechceme zdobit, před pečením potřít vejcem. Na potřené můžeme rozsypat drobné barevné dortové kuličky apod.
2
Není třeba připravovat v předstihu, neboť jsou hned měkké a konzumovatelné.
Vyzkoušeli recept

Komentáře k receptu

  • Miska
    Miska |

    17. 12. 2016 15:11

    kdo to kdy viděl před pečením potřít vejcem :-X :-X

  • Miska
    Miska |

    17. 12. 2016 15:11

    kdo to kdy viděl před pečením potřít vejcem :-X :-X

  • Miska
    Miska |

    17. 12. 2016 15:11

    kdo to kdy viděl před pečením potřít vejcem :-X :-X

  • Miska
    Miska |

    17. 12. 2016 15:11

    kdo to kdy viděl před pečením potřít vejcem :-X :-X

  • Lucie
    Lucie |

    21. 10. 2016 00:08

    Pekla jsem loni na Vánoce, nejdřív z půl dávky na zkoušku, pak z celé dávky. Na velikonoce znovu. Výborný recept. Mouky jsem dala podle popisu, přidávat jsem nemusela. S těstem se hezky pracovalo. Díky za skvělý recept.

  • Nicol
    Nicol |

    17. 12. 2015 00:43

    Absolutně úžasné! Nejlepší! Budu dělat od teď každé Vánoce!!! Vyděsila mě konzistence těsta, také jsem přidávala mouku cca. 600g navíc, ale ve finiále to stojí za to. Tak nadýchané a skvělá měkkounké. Doba ečení je opravdu 13min. Moc děkuji!

  • Pavlína
    Pavlína |

    15. 12. 2015 14:54

    Nechápu vás.. Nedávno jsem je dělala a už se chystám na druhou várku. Všem moc chutnaly a těsto se mi ani trochu nelepilo - akorát. Děkuji za skvělý recept! :-)

  • Katka
    Katka |

    21. 11. 2015 23:15

    Dělala jsem těsto poprvé, místo 4 vajec jsem dala 3 a nedělala jsem sníh, koření jsem si koupila již namíchané a dala jsem 4 kávové lžičky, mouky celkem bylo asi 90 -100 dkg. Najedříve jsem zadělávala v míse vařečkou pak hnětačem a nakonec na vále a šlo to dobře, kejda z toho nebyla, bylo krásné jemné do roky krásně voní a i chutná. ( syrové) Teď odpočívá v lednici. Já mohu doporučit. :-)

  • Vera Palatova
    Vera Palatova |

    20. 12. 2014 12:43

    Dnes jsem dělala těsto poprvé je hrozně řidké asi s toho nic nebude nemám na to nervy lepí se mi to na ruce a to jsem dala už víc moky :-D

  • Vera Palatova
    Vera Palatova |

    20. 12. 2014 12:41

    Dnes jsem dělala těsto poprvé je hrozně řidké asi s toho nic nebude nemám na to nervy lepí se mi to na ruce a to jsem dala už víc moky :-D

  • Zuzka
    Zuzka |

    9. 12. 2014 11:15

    Mám podobný recept, těsto je taky poněkud lepivé, ale pokud si při zpracování pomoučite ruce a vál, a ihned po zpracování těsto hned šoupnete do igelitového pytlíku a dáte odležet do lednice (nejlépe na 1 týden) a při vykrajování těsto necháte po celou dobu v lednici, jde to. Oddělíte si pouze malý kousek, se kterým pracujete. Přidávám svůj poměr: 1 kg hladké mouky, 450 g cukru moučky, 360 g medu, 6 vajec, 2 ČL sody bikarbony, 4PL koření. Recept mám od sousedky a už několikrát jsem porovnávala s jinými těsty a lepší jsem nenašla. Taky záleží na tom, jaký med použijete, ale to už jsou malé nuance...

  • MJG
    MJG |

    8. 12. 2014 11:47

    jJa bych radila nedavat tam to mleko, delam podobny recept a zadne mleko tam nedavam.

  • Honza
    Honza |

    4. 12. 2014 16:56

    Ahoj všem. Perníky dělám již podruhé - minulý rok taktéž. Upřímně bych se k nim nevracel, ale chuť je opravdu asi nejlepší ze všech receptů. Má to ale malé ALE. Už minulý rok byl problém s těstem - těsto je opravdu "vazelína". Popral jsem s tím tak, že jsem místo 800g celkově spotřeboval 2kg mouky. ANO 2kg mouky - a to pod těsto, na těsto a na minutové prášení moukou. Nezabírá ani 24-48h lednice a mráz. Těsto prostě "teče". Proto vím, že mě dnes čekal uplně ten samý problém, ta chuť ale je opravdu skvělá, tak jsem si řekl, že to prostě přežiju. Chyba lávky. Opět ten samý scénář, těsto je opravdu moc mazlavé - dle mého názoru moc medu se sněhem z vajec dohromady. Nicméně, udělal jsem jeden plech - vše v pořádku, ale perníky jsem 42minut oprašoval z mouky metličkou. Proč? Abyste mohli vykrajovat, tak pod těsto dáte "tunu" mouky a to samé i nahoru, abyste mohli válet. Jiná cesta bohužel neexistuje. No a za výsledek to má to, že perníky jsou celé od mouky a musí se "oprašovat". Vydržel jsem jeden plech, jak už jsem avizoval a zbytek těsta jsem prostě vyhodil. Zkusím udělat ten samý recept, ale v jiném poměru surovin a dám vám echo, protože ta chuť - je opravdu výborná. Jen si myslím, že to těsto je zvláštní. Takže sumasumárum: Nejsem žádný laik, umím péct i vařit, ale tohle je vážně "vopruz". Lepidlovému efektu předejdete pouze velkým množstvím mouky a to není moc fajn. Chuť za jedna, recept za 3 a zpracování - nemám hodnocení :)))) Tak veselé Vánoce.

  • Terezie
    Terezie |

    26. 11. 2014 14:31

    A tu směs do perníku jste tam dávala celou?

  • Míša007
    Míša007 |

    12. 10. 2014 15:23

    Ahojte tenhle rok budu dělat perníčky poprvé :-D :-D tak se chci zeptat když tam dávám perníkové koření tak co všechno nahrazuji ??? :-)) :-)) a jestli někdo dělal na poloviční dávku tak prosím o radu kolik se tam do té poloviční dávky dává ??, =-O =-O jinak předem za odpověď děkuji :-) :-)

  • Zuzka
    Zuzka |

    25. 12. 2013 03:23

    Tento recept zkousim poprve. Byla jsem prekvapena jak moc tekute bylo testo. Nebyla jsem ani schopna z nej utvorit bochanek a tak jej dala do lednice v misce. :-\

  • Elena B
    Elena B |

    23. 12. 2013 10:28

    Vynikajici, hned mekké. Testo lepive pri zpracovani, ale uz po 12ti hodinas jako jemna plastelina, idealni k modelovani, vykrajjovani.Pekli jsme v remosce a vysly krasne.

  • Veronika P.
    Veronika P. |

    19. 12. 2013 13:07

    Perníčky jsem pekla poprvé a podle tohoto receptu se mi báječně povedly! Jsou měkké, těsto sice při zpracovávání bylo lepivé, ale po 2 dnech v lednici mělo tu správnou konzistenci a krásně se dalo vyválet! Pekla jsem v rozpálené troubě (spodní rošt+horkovzduch) na 180 stupňů asi 9 minut! Určitě doporučuji přidat více kakaa, místo jednolivých druhů koření jsem použila už rozemletou směs perníkové koření. Místo másla jsem použila heru.

  • alena
    alena |

    4. 12. 2013 07:13

    MAKI,já peču perníčky na 180 stupnů a čas 10-15 minut,jak zezlátnou.,ale po těchj 10 minutách doporučuji hlídat,každá trouba peče jinak.A samozřejmě péct na pečícím papíru

  • Maki
    Maki |

    3. 12. 2013 17:31

    Zjistila jste? Poradite?

  • Maki
    Maki |

    3. 12. 2013 17:30

    Neporadite jak dlouho a na jakou teplotu pect? Diky.

  • Katka
    Katka |

    1. 12. 2013 23:01

    Mám dotaz, ti kdo jste už tyto perníčky pekli na kolik stupňu a jak dlouho jste je prosím pekli??? Dostala jsem radu, že měkké perníčky se pčou na 200°C pouze 4 minuty, tak jestli tyto se mají pect jinak nebo je to stejné,,,,???

  • Melissa La Diosa
    Melissa La Diosa |

    30. 11. 2013 00:45

    Podle tohoto receptu už se vedu od minulého roku, perníčky byli báječné :-) Povedu se tak y tenhle rok! :-* MŇAM Už se těším na pečení perníčku :D A přeji Vám všem krásné a Veselé Vánoce! <:-)

  • medenka
    medenka |

    13. 11. 2013 22:12

    Je dobré při tvorbě vánočního cukroví vypnout topení,práce vás zahřeje a s těstem se lépe pracuje.

  • kukla lóra
    kukla lóra |

    1. 1. 2013 20:09

    Urobit

  • kukla lóra
    kukla lóra |

    1. 1. 2013 20:08

    Ty slovenskej hnoji,táhni si zpátky k Dunaji a neremcej na českým webu.Běž si to :"urobi" umělohmotným robertkem.

  • galatea
    galatea |

    16. 12. 2012 20:40

    letos peču podle tohoto receptu podruhé, perníčky byly fantastické už minulý rok a to jsem je dělala poprvé v životě (jen jsem dala výrazně více kakaa), takže na recept bych nenadávala, možná to bude rukama ;-) a taky by to chtělo zamyslet se...když nějakou dobu v pokojové teplotě zpracováváte těsto, ve kterém je 300g másla a 300g medu, tak to asi bude téct víc, než když to druhý den vytáhnete z ledničky...teda víte o tom, že máslo a med se se zvyšující teplotou rozpouští a se snižující tuhne, že jo? :-D

  • Lucka
    Lucka |

    16. 12. 2012 19:27

    Vůbec nemohu souhlasit, tyto vánoce je to poprvé co peču a hned jsem se vrhla na perníčky,je teda pravda, že testo bylo tekutejsi tak jsem pridala o neco vic mouky, ale vysledek byl fantastický, opravdu hned měkoučké ( i po 3 dnech ) :) máma hned chtěla recept.. Takže za mě--SUPER RECEPT :-)

  • SIMON :)
    SIMON :) |

    16. 12. 2012 10:27

    Jasnéééééé souhlas...stojí za hovno.... :) nic proti ale stálo mě to penízky aby to bylo tiptop a hele ony jdou i perníčky pokazit!! :-! :-! :-S ;-)

  • maria
    maria |

    12. 12. 2012 17:14

    cesto riedke pridala som muku ked som pridala muku aj tak sa este lepislo..zaver fuj hnusne..bolo a je v nich cítit viac muky nnie su dobre...radsej nerobte... :-( :-S

  • Iveta
    Iveta |

    12. 12. 2012 10:26

    Tohle těsto jsem zkusila a přesně jak bylo řečeno, mouky bylo málo, tak jsem přisypávala, až na konci jsem si všimla, že tam není perníkové koření, tak jsem se lekla, že jsem ho tam zapomněla dát, ale ani tady psané není, tak doufám, že jsem nic nepokazila. Zítra budu péct, tak pak napíšu, jestli se zadařilo a jaký byl výsledek

  • Ivča
    Ivča |

    12. 12. 2012 08:16

    Tohle těsto vyzkouším, jen prosím o radu, patří tam normální máslo, hera,nebo tuk Iva? Moc děkuji a všem přeji hezký Vánoční čas

  • lucka 12 let
    lucka 12 let |

    9. 12. 2012 10:42

    Mě je 12 let a vařím normálně v pohodě sama. Recept jsem vyzkoušela a je skvělý a lehký. Taky jak říkají všichni jsem spotřebovala víc mouky ale perníčky jsou fakt vynikající. Moc děkuji za skvělý recept!! :-)

  • barunka 19 let
    barunka 19 let |

    8. 12. 2012 12:46

    ja to taky budu delat ale az asi vecer protoze to zepry nesmim delat sama ale kdyz mam devatenact tak to muzu delat sama ne? neni to pravda nahodou? :'(

  • Miri
    Miri |

    7. 12. 2012 22:38

    Zadělala jsem si těsto, už odpočívá v lednici a zítra se pustím do perníčků :-) Těsto spotřebovalo více mouky, než zmíněných 80 dkg, ale zadělávalo se lépe. Použila jsem pastovaný med, je tužší a z těsta nebyla majda, jak říkáte. Použila jsem perníkové koření a uvidíme, co z toho všeho vzejde. Ještě napíši. Myslím, že perníčky budou dobré ;-)

  • Lenča
    Lenča |

    4. 12. 2012 10:40

    Perníčky peču poprvé :) Udělala jsem si těsto, ale potřebovala bych poradit. Jelikož s tím nemám vůbec žádnou zkušenost, tak se mi zdá, že se těsto moc lepí a moc nevoní :-D Prosíím o radu :)

  • nikola
    nikola |

    2. 12. 2012 19:49

    jsou moc dobre :-P ;-) :-P ;-)

  • jINDŘIŠKA
    jINDŘIŠKA |

    2. 12. 2012 11:48

    ted zrovna peču v trroubě... včera jsem zadělávala těsto a opravdu jsem ze začátku propadala panice, jelikož bylo těsto jak majda...takže spotřeba mouky byla rovné 1kg na toto těsto, aby se dalo uhnětat. Nicméně jak dlouho se tak mají péct? :-D přibližně

  • Monča
    Monča |

    2. 12. 2012 08:50

    vyzkoušela jsem a jsou krásně voňavé a moc dobré :-P

  • Jitka H.
    Jitka H. |

    2. 12. 2012 07:45

    Včera jsem dělalatěsto a souhlasím-z těsta je majda-glajda,musela jsem tam přidat mouku,a hooodně.aby se dalo zpracovat.Jestli upeču,dám komentář, O:-) :-P

  • Darina
    Darina |

    1. 12. 2012 09:35

    Dobrý den, 300g medu? Z těsta mám úplnou majdu :-(

  • DasaMa
    DasaMa |

    29. 11. 2012 12:59

    Je tam jedlá soda,paní Nováková ;-) .Tu máte i v kypřícím prášku :-)

  • Lucka
    Lucka |

    26. 11. 2012 18:50

    Prosím kolik je perníčků z této dávky? :-)

  • Janos
    Janos |

    14. 11. 2012 20:51

    Tak si tu pročítám komentáře a zjišťuji, že je vlastně na pečení perníčků ještě čas ;-) Vypadá to dobře. Určitě zkusím :-)

  • Hana
    Hana |

    13. 11. 2012 15:38

    Dobrý den, na kolik perníčků je asi takt tato dávka? Stačí cca množství. Děkuji

  • Katka
    Katka |

    3. 9. 2012 08:41

    Ahoj, pernicky jsem delala vcera a byly mooooc dobre, nejlepsi. jake jsme kdy delala. Dekuj za recept, opravdu vynikajici :-*

  • Oli
    Oli |

    14. 12. 2011 16:56

    Jen taková rada, když se Vám těsto lepí je dobré navlhčit si ruce vodou. Položte vedle sebe mističku s vlažnou vodou, aby jste pokaždé nezamazali kohoutek u dřezu a hned se Vám bude lépe zadělávat ;-)

  • Lucie
    Lucie |

    12. 12. 2011 12:27

    Asi jste si měly pročíst starší příspěvky...

  • Katka
    Katka |

    11. 12. 2011 12:34

    Ahoj, dělala jsem také perníčky podle podobného receptu a těsto se mi hrozně lepilo, tak jsem ho dala do mrazaku a hned to šlo :-) .

  • lucinda
    lucinda |

    9. 12. 2011 11:52

    nápodobně :-)) nakonec asi tak 1,2 kg mouky :-) ale zase bude víc perníčků. :-\

  • Lída
    Lída |

    6. 12. 2011 09:58

    Moc děkuji za tento recept. Dnes jsem ho dělala a při ochutnání mi moc chutnal. Je pravda, že těsto je řidší, ale přidala jsem zbytek mouky ze sáčku 200g a nemusela jsem víc. Nechala jsem ho cca hodinu odpočívat v míse a poté jsem jej dala do sáčku a do lednice. Už se těším až budu péct. Mnoho štěstí všem. :-)

  • giovicova
    giovicova |

    1. 12. 2011 19:21

    Těsto se mi tak lepilo, že jsem do něj musela přidat strašně moc mouky, abych ho alespoň vyválela...byl to boj.

  • 13ka
    13ka |

    25. 5. 2011 18:22

    Těsto se mi děsně lepilo :-\ ...kde se asi stala chyba ??? Nakonec to ale dopadlo docela dobře ;-)

  • cristina
    cristina |

    19. 3. 2011 13:05

    jak se to ma pict pomalu nebo richle :'( ja to mevim :-( ale těsto je basta

  • DančaŠ
    DančaŠ |

    16. 12. 2010 09:03

    upečeno snědeno do 3 dnů, dřív než jsme stačili všechny ozdobit. Uležená druhá dávka, jdeme vykrajovat ;-) doporučuji. Jen jsem použila směs koření na perník a mouku dala napůl se žitnou :-[

  • lleonn55
    lleonn55 |

    11. 12. 2010 12:02

    Včera som skúsila recept.I keď som kuchárka i pekárka skúsená, k tým pravým medovníčkom,ktoré by spĺňali moju predstavu,som za mnohé roky nedostala a tak skúšam každý rok nový,niekým osvedčený recept.Musím povedať,že medovníčky sú mäkkučké hneď po upečení,i na druhý deň ráno a verím,že budú až do Vianoc,ak sa nepojedia.Výborne sa s nimi pracuje a cesto môže byť pred pečením v chladničke 2-3 dni,nič sa nedeje.Perníkové korenie som nemala doma /nesmie sa nahradiť perníkovým práškom do pečenia/a tak som použila korenie na jablkový závin,pridala trochu mletej škorice a klinčekov a bolo to super ochutené.Perníčky sa nerozlievali pri pečení,chuťovo super a tak dávam jedna za recept.Môžem len odporučiť ! :-)

  • Eva
    Eva |

    10. 12. 2010 16:03

    :-* moc děkuji za Váš příspěvek, já akorát pracně dodělala těsto a už jsem se hroutila, co jsem zase udělala špatně, že mi z něj nejde udělat "bochánek" na vložení do lednice, protože těsto je řídké .. :'( Ale díky Vašemu příspěvku jsem pochopila, že se hroutit mám začít až zítra, pokud nebudu s těstem pracovat dost rychle :-D :-D Tak uvidíme, jestli zítra budu dělat :-| <:-) .. při množství poměrně drahých ingrediencí se vážně O:-) :-S .. ale za Váš příspěvek jsem vážně vděčná, hned jsem se trošku uklidnila :-[

  • Gita
    Gita |

    10. 12. 2010 14:24

    Ahoj! Neodolala som tomuto receptu, tak napriek tomu, že mám svoj recept na medovníčky, skúsila som. Zo začiatku som mala strach, pretože cesto bolo samozrejme riedke. Nechala som do druhého dňa a keďže v tento deň som sa nedostala k pečeniu, tak som robila až ďalší deň. Cesto je vláčne a dá sa s ním robiť v studenom stave. Dosť rýchlo mäkne v kuchyni, kde je teplo aj pri spracovaní. Treba robiť rychlo a podsypať múkou. Medovníčky sú pekného tvaru a aj chutné. Pri skladovaní treba dať určite chlieb, alebo jablko. Tak to zvyknem. Ale chcela som k tomu spracovaniu toľko, že prvú dávku som robila postupne s ingrediencami tak ako je, celé vajíčka, všetko spracovať, lebo som si nevšimla, že mám urobiť sneh. Avšak nakoniec som v mise so šľahačom cesto premiesila. Ak som porovnala cesto so snehom z bielkov a cesto všetko zmiesené spolu, nevidela som rozdiel. Tak len toľko možno pre uľahčenie práce. Budem robiť aj ďalej tieto medovníčky, zaujali ma. Ďakujem!

  • Zuzka
    Zuzka |

    7. 12. 2010 19:42

    S těstem se pracuje velmi dobře. Je krásně měkké a vláčné. Po upečení jsou sice krásně měkké perníčky, ale oni postupně během několika dní malinko ztvrdnou. Jinak jsou výborné.

  • Týna
    Týna |

    7. 12. 2010 19:03

    to jsem zase ja urcite ten recept viskousim protoze si potom ten recept vitisknu a zaradim do sve knihy recptu ahoj Tyna O:-) :-* :-)

  • Týna
    Týna |

    7. 12. 2010 18:55

    doufam ze to nebude vubec tezke proto ze jsem jeste mladci nez do 10.let ;-) :-P O:-)

  • Hana
    Hana |

    5. 12. 2010 10:21

    Dala jsem tam 2polevkové lžičky směsy do perniku.Stačí to. <3

  • Hana
    Hana |

    5. 12. 2010 10:19

    Ahoj všem,těsto jsem včera udělala a ted jsem dopekla perníčky.Jsou opradu luxusní. Odpoledne budu zdobit.Mohu všem doporučit a díky za recert. Čauky :-*

  • vladka87
    vladka87 |

    3. 12. 2010 22:42

    dobrý den, tak těsto je hotové, ale mám dotaz, mám ho jaksi hodně kořeněné - dělala jsem poloviční dávku, dala jsem pul lžičky skořice, půl badyánu, půl anýzu, 5 hřebíčků... ono asi záleží na velikosti lžičky co? ale nechci to zdupčit, upečením se to trošku zjemní a ta chut nebude tak výrazná, nebo mám raději dodělat další puldávku již bez koření??? děkuji za odpověd

  • VERUNECKA
    VERUNECKA |

    24. 11. 2010 12:16

    :-) :-( ;-) :-P :-D :-[ :-\ =-O :-* 8-) :-$ :-! O:-) :'( :-X :-)) :-| <3 <:-) :-S :-) :-( ;-) :-P :-D :-[ :-\ =-O :-* 8-) :-$ :-! O:-) :'( :-X :-)) :-| <:-) :-S :-) :-( ;-) :-P :-D :-[ :-\ =-O :-* 8-) :-$ :-! O:-) :'( :-X :-)) :-| <3 <:-) :-S :-) :-( ;-) :-P :-D :-[ :-\ =-O :-* 8-) :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-! :-! O:-) O:-) O:-) O:-) O:-) O:-) O:-) :'( :'( :'( :'( :'( :'( :-X :-X :-)) :-)) :-| :-| :-| :-| <3 <3 <3 <3 <:-) <:-) <:-) <:-) <:-) <:-) :-S :-S :-S :-S :-S :-S :-P :-P :-P :-P :-P :-D :-D :-D :-D :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-* :-* :-* :-* :-* :-* 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ <:-) <:-) <:-) <:-) <:-) <:-) :-S :-S :-S :-( :-( :-( :-( :-(

  • veruneckA
    veruneckA |

    24. 11. 2010 12:15

    uz se tesim az si je udelam mnam mnam doufam ze je nespalim :-) :-( ;-) :-P :-D :-[ :-\ =-O :-* 8-) :-$ :-! O:-) :'( :-X :-)) :-| <3 <:-) :-S <3 <3 <3 <3 <3 <3 :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

  • pippiva
    pippiva |

    15. 11. 2010 19:29

    Pecte zhruba na 170-180° C. Ohledne koreni:loni jsem davala 10 hrebicku,anyz a badyan po lzicce(ne plne).Jinak Vam radim procist starsi komentare,skoro vzdycky se tam dozvite na kolik pect,kolik koreni atd. :-)

  • cioccolatino
    cioccolatino |

    15. 11. 2010 19:02

    A na kolik to mam pect?

  • cioccolatino
    cioccolatino |

    15. 11. 2010 18:59

    Ahoj; chtela bych se zeptat, jestli tech 10 ks je na anyz, badyan a hrebycek dohromady, nebo jestli od kazdeho 10 ks? Dekuju

  • Jana
    Jana |

    13. 11. 2010 13:22

    Dobrý den, rozhodla jsem se letos zkusit perníčky, tak snad se zadaří :-) Mám jen dotaz- to koření od Kotányi Medový perník - kolik ho tam mám dát?

  • MilkaK
    MilkaK |

    12. 11. 2010 21:21

    Skvělý recept, letos dělám s přestihem, jelikož první dávku před rodinou neuhlídám :-P . Rovněž používám koření "Medový perník" od Kotányi.

  • MatějP
    MatějP |

    8. 11. 2010 12:07

    Vesele vanoce

  • Jarka O.
    Jarka O. |

    25. 11. 2009 12:21

    Olgo, těsto s anýzem a badyánem je chuťově výraznější, ale povinně se dávat nemusí. Záleží na chuti každého.

  • Olga Foersterova
    Olga Foersterova |

    25. 11. 2009 11:39

    Ahojik,muzete mi nekdo poradit?Musi se do testa na pernicky davat anyz a badyan?dik

  • iva nemcova
    iva nemcova |

    8. 12. 2008 18:53

    lono jsem si stezovala,ze tyto pernicky njsou mekke...BERU ZPET,pernicky jsou opravdo mekke hned,ja je predtim pekla prilis dlouuho...jsou vyborne!taky jsem vykrajovala dirky na zaveseni na stromecek,pouzila jsem podle rady propisku,super reseni.

  • Jarka O.
    Jarka O. |

    2. 12. 2008 12:32

    Evo, já dávám sáček koření do perníku, dobré je to od fy Kotányi nebo Vitana, pozor nepoplést s kypřícím práškem do perníku. Pokud si budete dělat svoji směs, doporučuju opatrně s badyánem a anýzem, jsou hodně výrazné. Badyán se navíc špatně mele, je veliký. Přesný poměr jednotlivých druhů koření se asi moc nikde nedozvíte, to bývá výrobní tajemství perníkářů a kořenářek. Takže přiměřeně :-))

  • Eva SEIDLICOVÁ
    Eva SEIDLICOVÁ |

    2. 12. 2008 10:05

    Ahojka,mám dotaz k tomu koření, to ho mám mydlit v hmoždíři, nebo použít perníkové v sáčku? Když mydlit, tak kolik jednotlivého koření???? Bude to moje premiéra, vždy jsem dělala podle různých receptů se sáčkovým kořením do perníku a skončilo to u babičky jako delikatesa pro slepice,které to ani neuklovaly. Díky. Eva

  • Sylva Karešová
    Sylva Karešová |

    20. 3. 2008 19:17

    Dřív jsme mívali perníčky také tvrdé. Od známé mám recept, který je super a perníčky jsou dobré a měkké. Recept zde:45 dkg hladké mouky, 15 dkg cukru,5 dkg másla,10 dkg medu,2 vejce,1,5 lžičky jedlé sody,1,5 lžičky koření (anýz, fenykl, skořice, badyán, nové koření, hřebíček, vanilka)Těsto rozválíme na 3 mm, vykrojené jej pokládáme na vymazaný plech.Někde jsem i slyšela, že se do krabice, kde jsou uložené, přidává krajíc chleba. Jakmile ztvrdne, vyhodí se a dá se nový. Mělo by to napomoci ku měkkosti.Pak je možné, že také záleží na teplotě trouby a způsobu pečení.Jinak by se měly uchovávat v chladu, ale ne v ledničce, spíše ve spíži. Dobré je je přikrýt ještě v krabici třeba utěrkou, nebo ubrouskem.Perníčky, na které zde uvádím recept, jsou měkkunké ihned, jakmile jsou hotové! Zůstávají měkkunké i po delší době.

  • Iveta Richterová
    Iveta Richterová |

    20. 3. 2008 18:20

    Vyzkoušela jsem několik receptů na perníčky a vždy se stejným výsledkem. Byly tvrdé. Zajásala jsem, když jsem našla tento recept. Perníčky upekla a zase jsou tvrdé jako kámen. V čem by mohla být chyba, že jsou opět tvrdé. Postupovala jsem přesně podle receptu.

  • Dasule
    Dasule |

    23. 12. 2007 10:37

    Musím pochválit, pekla jsem je už před nějakou dobou, už od začátku jsou měěký a výborný...jen je musím málem chránit vlastním tělem, aby vydrželo něco do Vánoc:)

  • Šárka Tkáčová
    Šárka Tkáčová |

    18. 12. 2007 11:45

    Leni,dírky do perníčků vykrajuji špičkou hladké úzké zdobičky na dorty.Tím koncem,co čouhá z pytlíku.Pokud se chceš kouknout,jak to vypadá ve finále tak pod mým receptem : perníkové figurky na stromeček.

  • Hela -
    Hela - |

    18. 12. 2007 11:07

    Já dírku v pečivu na zavěšení dělám vrškem od úzké propisky. Dírka dělaná špejlí se zase zalepí i když jí roztáhnete.

  • eli
    eli |

    17. 12. 2007 16:10

    Zkuste treba spejli nebo brckem.

  • Lenka
    Lenka |

    17. 12. 2007 08:05

    Mohl by mi někdo poradit, čím vykrojit v perníčkách dírku pro zavěšení na stromeček. Mám sice všelijaké vykrajovátka, ale ty se mi zdají příliš velká do malého perníčku. Děkuji za radu.

  • iva nemcova
    iva nemcova |

    13. 12. 2007 11:28

    Prave jsem dopekla,chutove vyborne,ale,ze by byly mekke.... Ale jak znam meho muze tak si pernicky shrousta i krupave :-)))

  • Anonym
    Anonym |

    1. 12. 2007 11:09

    píšete nejméně 12 hodin, mohu je nechat v lednici i týden??

  • Radka
    Radka |

    29. 11. 2007 07:28

    Perníčky jsou opravdu vynikající,měkoučké :-) asi do vánoc nevydrží ...... Doporučuji do těsta dát ještě rum.

  • Jarka O.
    Jarka O. |

    26. 11. 2007 19:57

    Pekla jsem tyto perníčky už několikrát, snad mohu poradit: já dávám do pečení vždy Heru nebo podobný tuk, s máslem nepeču už léta a tyto perníčky jsou s Herou dobré.

  • Blanka Kočí
    Blanka Kočí |

    26. 11. 2007 18:19

    Dobrý den. Recept jsem ještě nevyzkoušela, ale chystám se na to. Proto se potřebuji zeptat. Píšete že se přidává do těsta 300g másla(tuku). Pokud tuk, tak jaký? Máslo bude ale lepší, nemám pravdu? Děkuji za odpověď

  • iva nemcova
    iva nemcova |

    5. 11. 2007 15:02

    Lenko,ve vyhrate troube 180°C asi 13 minut.Psal to tu uz jeden anonym.

  • lenka
    lenka |

    31. 10. 2007 10:23

    Jak dlouho se pečou?

  • Pavlínka
    Pavlínka |

    22. 12. 2006 07:28

    Uplne souhlasim s Lenkou,pernicky se musi dat na chvili do lednicky,aby se nemusela pridavat zbytecne mouka,jakmile testo zchladne,vyborne se s nim pracuje.Pernicky mi v praci moc chvalili,(ja je nejim,delam je kvuli detem),a tak jsem je ochutnala,a muzu rict,ze jsem jich snedla snad 8. Vynikajíci-je snad slabé slovo.Proste vyzkousejte a už nebudete dělat jine.Dekuji za recept,a krásne vánoce.Věrná čtenářka.

  • Lenka
    Lenka |

    19. 12. 2006 14:07

    Perníčky jsem vyzkoušela přesně podle receptu. Těsto je opravdu řídší, ale opravdu v lednici ztuhlo.Po třech dnech uležení jsem ho na vále rukama propracovala,aby se tuk teplýma rukama povolil, mírně jsem podmoučnila, s těstem se mi moc pěkně pracovalo. Perníčky jsou opravdu vynikající. Všem, kteří již vyzkoušeli více receptů a nemohou najít ten pravý, doporučuji tento recept.

  • Jaroslava Oumarová
    Jaroslava Oumarová |

    17. 12. 2006 19:37

    Evo, já jsem vyvalovala mezi dvěma rozstřiženými mikrotenovými sáčky podle rady paní Míly Veselé a nemusela jsem podsypávat vůbec ;o)

  • Eva K.
    Eva K. |

    17. 12. 2006 18:18

    Jsou výborné, s těstem se sice pracuje obtížněji, ale když se vál pomoučí více než obvykle, jdou krásně. Jsou hezky měkké, takové piškotové.Zachvíli jdu zdobit:-)

  • Jaroslava Oumarová
    Jaroslava Oumarová |

    11. 12. 2006 12:34

    Lenko, opravdu se dělají přesně takhle.Zadělejte těsto ve velké míse. Nelekejte se, těsto se Vám bude zdát řídké, dejte ho do ledničky a ono krásně ztuhne. Moc dobře se s ním pracuje. Ivano C - pekla jste dost rychle? Já peču bez horkovzduchu na 180°C. A jsou krásně měkké. Zchadlé zabalím do fólie, do krabice a ještě do igelitky. U nás by vyschly brzy:-((

  • Lenka
    Lenka |

    11. 12. 2006 09:48

    Zajímalo by mě, zda cukr krupicový, med a tuk rozehřejeme ve vodní lázni. Je tady poměrně hodně tuku. Je to tak správně? Přečetla jsem spoustu receptů na perníčky, ale většinou je v nich méně tuku nebo není vůbec žádný. A také se mi zdá divné dávat sníh ze 4 bílků. Je to skutečně tak. Děkuji za odpověď.

  • Ivana C
    Ivana C |

    10. 12. 2006 19:24

    Vánoční perníčky - hned tvrdé. Doufám, že do vánoc změknou.

  • Petra Nováková
    Petra Nováková |

    7. 12. 2006 15:36

    Příště nedám kakao, bylo to hodně tmavé. Taky jsem na tu sodu přišla. Vůbec jsem nemazala plech, protože v těstu bylo hodně tuku. Právě jsem je dopekla, malý je už chutná.

  • Jaroslava Oumarová
    Jaroslava Oumarová |

    7. 12. 2006 07:18

    Petro, ne, soda je nakypří dost. Tyhle jsou výborné, doporučuju:-)

  • Petra Nováková
    Petra Nováková |

    6. 12. 2006 21:38

    Tam opravdu není kypřící prášek do perníku?Dělám jen z poloviční dávky, 800g mouky mně připadalo hodně.

  • Anonym
    Anonym |

    4. 12. 2006 20:22

    Mám je asi 10-tý den na balkoně v papírové krabici a jsou úplně měkounké!!! Dneska jsem je ale přendala do plastové dózy, zdálo se mi že trošku chytly okolní vůně...... :-)

  • Jaroslava Oumarová
    Jaroslava Oumarová |

    30. 11. 2006 13:55

    Já jsem dala sáček směsi Kotányi Medový perník a bylo to dobré:-))

  • Anonym
    Anonym |

    30. 11. 2006 13:40

    kolik mám dát toho badyánu a anýzu?

  • Lenka
    Lenka |

    26. 11. 2006 21:56

    Tak perníčky sice dobré jsou, ale měkké zrovna ne :) Dám k nim jablíčko a budou oukej :)

  • Lenka
    Lenka |

    26. 11. 2006 11:39

    Trochu mě děsí, že to těsto vypadá téměř krémovitě, ale budu vám věřit, že ztuhne :) jinak jsem si lízla a chutná skvěle :)

  • Jaroslava Oumarová
    Jaroslava Oumarová |

    25. 11. 2006 18:07

    Drahuš, když máte perníčky přikryté v krabici, jsou měkké pořád, ale za den na stole v paneláku se přece jenom vysuší. Ty v krabici prostě byly měkké, dokud jsme je nesnědli:-)) I manžel, který perníčky moc nemusí právě kvůli tomu, že nám nikdy pořádně nezměkly, si tento recept velmi chválil:-)))

  • Drahuš
    Drahuš |

    24. 11. 2006 21:26

    A jak dlouho vydrží měkké,dokud se nesní?Nemáte někdo odzkoušeno?Děkuji

  • Stanislava B.
    Stanislava B. |

    24. 11. 2006 12:00

    Pekla jsem perníčky vůbec poprvé a musím říct, že tyto jsou opravdu moc dobré. Udělala jsem ale asi chybu, že když bylo těsto řidší, přidala jsem víc mouky, podle komentáře k receptu a myslím že to asi není ani potřeba, těsto v ledničce mi ztuhlo natolik, že jsem druhý den musela přidat máslo a trošičku mléka, abych s ním mohla vůbec pracovat.Dělala jsem jej ale z poloviční dávky, je toho i tak habaděj! :-)Jinak dávám za 1*

  • Jaroslava Oumarová
    Jaroslava Oumarová |

    15. 4. 2006 18:03

    Těsto bylo řidší, také jsem přidala mouku, abych ho vůbec mohla hníst. Ale všechna čest, pracovalo se s ním výtečně, perníčky jsou fakt krásně měkké. Ani jsem je nezdobila, jen pocákala čokoládovou a citronovou polevou cik cak, je to i hezké. Jiné už nepeču, tyhle naprosto vyhovují. A dávám samozřejmě 1*

  • Kamíček
    Kamíček |

    19. 12. 2005 16:27

    Perníčky jsem pekla poprvé a jsou výborné.

  • Anonym
    Anonym |

    9. 12. 2005 20:23

    Mouku nepřidávam,jen těsto po částech /Asi po třetinách / spracuju.Pokud je ztuhlé z lednice,není řídké.Autorka

  • Hanka
    Hanka |

    8. 12. 2005 12:57

    taky jsem měla řiší těsto,ale po nasypání trocha mouky ,vše v pohodě,dobře se válí a jsou výborné,tedy mojí rodině chutnají

  • Kuchařka on-line
    Kuchařka on-line |

    6. 12. 2005 22:43

    Pokud je těsto příliš řídké, přidejte mouku.

  • Anonym
    Anonym |

    6. 12. 2005 21:34

    Také jste měly tak řídké těsto?

  • Ivana Machová
    Ivana Machová |

    5. 12. 2005 19:03

    Perníčky jsem vyzkoušela a byly opravdu výborné a hned měkké. Vynikající recept!

  • Anonym
    Anonym |

    15. 11. 2005 09:46

    Pečeme na mirne vymazanem plechu jenom první dávku,na další pouze plech otřeme ubrouskem. Ve vyhřáte troubě asi 18Ostupnů, přibližne 13 minut.

  • Kajka
    Kajka |

    11. 11. 2005 18:23

    Dobry den, prosim napiste nakolik stupnu a jak dlouho peci pro zacinajici hospodynky. Dekuji.