• Blesk.cz
  • |
  • Blesk pro ženy
  • |
  • AHA!
  • |
  • Dáma.cz
  • |
  • Maminka.cz
  • |
  • E15.cz
  • |
  • Reflex.cz
  • |
  • FITweb.cz
  • |
  • Ženy.cz
  • |
  • MojeZdraví.cz
  • |
  • více Created by potrace 1.13, written by Peter Selinger 2001-2015
    • Ábíčko.cz
    • Auto.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FinExpert.cz
    • iSport.cz
    • MobilMania.cz
    • SportRevue.cz
    • Živě.cz
    • Sazka eLEAGUE
Recepty.cz - logo
  • Oblíbené recepty
    • Sezónní recepty
    • Nejlépe hodnocené
    • Poslední komentáře
    • Tip - týdenní menu
  • Nejnovější
  • Suroviny
  • Světová kuchyně
    • Česká
    • Slovenská
    • Francouzská
    • Italská
    • Čínská
    • Řecká
    • Mexická
  • Rady
  • Články
  • F.O.O.D.
  • Videorecepty
  • Přihlásit se
  • Vložit recept
  • Přihlásit se
  • Zapomenuté heslo Založit nový účet
  • Recepty.cz - logo
    Pokročilé vyhledávání Podle ingrediencí
    Vložit recept
    Zdravý oběd Rychlá večeře Chuťovky Polévky Maso Omáčky Přílohy Těstoviny Moučníky Zdravé Rychlé Sladké Příležitosti
    • Recepty.cz
    • Marokánky
    Napište svůj komentář k receptu

    Marokánky

    autor: Vlastina
    0.0
    moje hodnoceni
    4.1
    hodnotilo: 77
    doba přípravy: 30 minut
    počet kalorií: neuvedeno
    Vložit do kuchařky Vložit do nákupu Vytisknout recept
    Marokánky
    Marokánky
    Marokánky
    Marokánky
    Marokánky
    Marokánky
    4fotografie
    Nahrát fotku
     

    Suroviny

    12 porce
      • 100
        g máslo
      • 8
        lžíce hladká mouka
      • 0,50
        l mléko
      • 100
        g rozinky
      • 100
        g arašídy
      • 100
        g mandle
      • čokoládová poleva
      • 100
        g kandované ovoce
      • 100
        g oříšky
      • 10
        lžíce cukr krupice Zarovnaných

    Postup přípravy receptu

    1
    Mléka, mouku a cukr zahříváme ve vodní lázni nebo v teflonovém kastrole na mírném ohni do zhoustnutí, přidáme máslo. Do husté hmoty zamícháme směs mandlí, rozinek, kandovaného ovoce, buráků, ořechů, oříšků apod. Promícháme a ze vzniklé kaše tvoříme na plech vyložený pečícím papírem pomocí lžičky a kulatého nože placičky (nožem kopečky roztíráme na placičky).

    RADA: Jak poznat kvalitní máslo?

    2
    Pečeme asi při 200 °C, tak dlouho až okraje mírně zhnědnou. Z plechu sundaváme ještě teplé obracečkou nebo podebereme nožem. Dáváme vychladnout na plochý tác nebo plech, aby se nezkroutily, pečivo ztuhne a druhý nebo třetí den spodní část poléváme čokoládou. Chutné vydrží i měsíc.

    RADA: Vychytávky, které využijete nejenom při pečení sladkého!

    Podělte se s přáteli o recept

    Podobné recepty

    Marokánky ze smetany

    Marokánky ze smetany

    Marokánky s ovesnými vločkami

    Marokánky s ovesnými vločkami

    Marokánky IV.

    Marokánky IV.

    Nenechte si ujít sezónní inspirace a recepty!

    Zaregistrujte se k odběru newsletteru a my vám každý týden zašleme osvědčené tipy.
    Souhlasím s podmínkami pro užívání služby informační společnosti a seznámil/a jsem se s informací o zpracování osobních údajů .

    Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.

     

    Komentáře k receptu

    • Eva
      Eva | 21. 12. 2016 15:49

      Tento recept je vynikající . Doporučuji,dělám již několikáté vánoce a vždy se povedly.Děkuji autorce.

    • Hanka
      Hanka | 19. 12. 2016 14:41

      Trochu mi vadí že jsou měkké. Marokánky mají přece křoupat a tyhle nekřoupou vůbec :-( . Dobré ale jsou, to jo, jen jsem měla jinou představu.

    • dana
      dana | 18. 12. 2016 09:23

      Děkuji za recept, včera jsem upekla várku (místo mléka smetana), jsou opravdu vynikající. Po upečení jsem je z pečicího papíru sundala snadno rukou, krásně držely tvar, byla jsem nadšená. Doporučuji a určitě vyzkouším i obměny jak jen s ořechy, tak jen se sušeným ovocem. Mám v plánu vyzkoušet i "semínkové" se sušenými brusinkami. Krásné Vánoce všem!!!

    • jana harantova
      jana harantova | 18. 12. 2015 15:58

      aj ja som mala strasne nakke ...vo vnutri surove a navonok uz upecene.....celkovo posobia ako surove

    • Ynot-design | 17. 12. 2015 20:00

      Presne podľa receptu som ich spravil a sú výborné. Akurát odporúčam pri varení mliekovej zmesi pred pridaním masla zmes rozmixovať ponorným mixérom. Budú vláčnejšie. Ale aj tak sú skvelé. Krehké za horúca, ale keď stuhli zhltli sme ich ako kobylky. Takéto si ich pamätám, keď som ich naposledy jedol pred 4-mi rokmi v jednej cukrárni. Výborné, odporúčam. Tento recept sa mi najviac podobá originálu.

    • mirka
      mirka | 19. 12. 2014 10:31

      Včera jsem zkoušela, je to dobré cukroví, zapíšu si ho do sešitu a asi ho budu dělat (mě to velmi chutná), ale nenazvala bych je marokánkami - spíš placičky s ořechy a kandovaným ovocem, k marokánkám jaké znám to má hodně daleko, i přes to, že já radši ty "gumové". Plačičky jsem musela tvarovat v rukách, z pečícího papíru šly po upečení dobře, cukru jsem dala polovinu a bohatě to stačí, takže bude snad i poleva jestli se mi bude chtít ;-)

    • han
      han | 19. 12. 2014 08:59

      vynikající jsou omáčené v čokoládě s trochou kávy :-)

    • Marie
      Marie | 17. 12. 2014 13:16

      Dnes jsem pekla marokánky poprvé a skvěle se mi povedly! Zařazuji do repertoáru našeho domácího vánočního cukroví. Jen jsem je pekla při nižší teplotě (150) stupňů asi 30 minut. Pozor taky při vyndávání z plechu vyloženého pečícím papírem - pokud se vyndávají příliš horké, rozpadají se, je potřeba je nechat malinko prochladnout. Z jedné dávky jsem vyrobila 85 placiček o průměru 4-5 cm. DÍKY ZA VÝBORNÝ RECEPT.

    • poter | 13. 12. 2014 12:00

      Vynikající marokánky-mají jen jednu velkou chybu-jsou tak dobré,že jsem je už snědla...právě dělám další várku :-D jen jsem část mléka nahradila 12%smetanou a přidala ještě i jiné ořechy-mnam <3

    • Hana
      Hana | 10. 12. 2014 18:18

      Vynikající !!! Dělala jsem je už minulý rok a letos jsem se k nim ráda vrátila. Velká pochvala a díky za recept ;-) ;-) ;-)

    • Dana
      Dana | 19. 12. 2013 17:53

      Vynikající, dnes jsem musela udělat další várku, u nás všem chutnaly moc ;-) !!

    • Jarmila Králíková
      Jarmila Králíková | 12. 12. 2013 09:48

      Nebojte, ony V8m za čas trošku ztvrdnout. Určitě jsou lepší marokánky jakoby gumové, než tvrdé, křehké, to mi věřte. Tento recept od pí. Vencové na marokánky je nejlepší, mám ho mnohokrát odzkoušený

    • miluška
      miluška | 11. 12. 2013 08:50

      Pekla jsem marokánky , ale nebyli tak vysušené a měla jsem jje hodně gumové,ale v chuti výborné.Mám je prostě měké.Může mi někdo poradit ? děkuji :-( :-(

    • Martina
      Martina | 2. 12. 2013 12:35

      Včera jsem dělala marokánky poprvé a dopadli výborně, dnes jsem musela udělat druhou várku. Super, jednoduchý recept, který zvládne každý :-) :-)

    • Veronika
      Veronika | 8. 7. 2013 20:25

      Mužu se prosím zeptat, kolik zhruba je marokánek z jednoho množství? nákých menších? :-) děkuji předem

    • jaroslava srbová
      jaroslava srbová | 30. 3. 2013 12:11

      :-$ asi neumím péct, vyšel mi blaf a zkažený materiál, tak pro marokánky zase do cukrárny :-!

    • Eva P. Fr | 24. 1. 2012 17:07

      Tak jsem vyzkousela a mne osobne hrozne moc chutnaji. :-P Cokoladou jsem je nemazala a jelikoz jsem je nikdy nejedla, nevim, zda maji byt mekke ci krupave; ty moje byly mekke a moooc dobre. zopakuji !

    • venyss | 10. 12. 2011 21:45

      Vydrží dlouho je to na Vás,kdy je budete dělat,já je budu dělat v pondělí a je lepší je dávat dál od sebe-pro jistotu ;-)

    • Eva P. Fr | 10. 12. 2011 15:32

      A ja se chci zeptat, jestli se pri peceni roztecou, jak daleko od sebe se muzou na plech davat ? Predem dekuju za odpoved.

    • Míša
      Míša | 7. 12. 2011 17:50

      Chtěla bych se zeptat, jak dlouho před Vánoci je nejlepší je pěct?

    • MartikK
      MartikK | 10. 3. 2011 13:00

      Vynikající, loňské vánoce jsem je podle tohoto receptu receptu pekla už potřetí a nemají chybu. Jsou dobré i bez čokoládové polevy. Ono je dobré už to "těsto" před upečením, vždycky se musím hlídat, abych to moc neolizovala. To jestli jsou měkčí nebo tvrdší závisí i na skladování. Pokud je necháte více v suchu jsou pak křupavější. Já osobně ale dávám přednost více "gumovým" :))

    • honza
      honza | 4. 2. 2011 10:58

      Já vyzkoušela několik receptů na marokánky, ale opravdu tento recept se mi zdál nelepší. Mám trochu potíže s pečením, abych je moc nevysušila, ale opravdu jsou výborné a vůbec ne tvrdé, prostě mňam

    • Sofiee
      Sofiee | 26. 1. 2011 22:17

      Marokánky zbožňuju. A podle tohoto receptu dvojnásob. ;) Někdy jsou tvrdší, jindy se zas rozpadají. Mně je to fuk, sním je v každé podobě. :)

    • Ajina
      Ajina | 8. 12. 2010 21:04

      Musím říct, že super!!!Mnamka!!!

    • Majka Rončáková
      Majka Rončáková | 31. 3. 2009 14:06

      Pak už to vidím jenom v rychlém pečení, chce to péct pomalu, jak jsem psala, mám pootevřenou troubu.

    • Majka Rončáková
      Majka Rončáková | 31. 3. 2009 14:05

      Pak už to vidím jenom v rychlém pečení, chce to péct pomalu, jak jsem psala, mám pootevřenou troubu.

    • recepty 73
      recepty 73 | 31. 3. 2009 12:57

      Kaši jsem měl hustou,až jsem se bál,že nebudu moct ani vmíchat ořechy,buráky...,ale marokánky jsou stále měkké.Třeba za ten měsíc ztvrdnou,nebo se do nich holt pustíme takhle..Jiří

    • Majka Rončáková
      Majka Rončáková | 30. 3. 2009 14:01

      Myslím, že tvrdost Marokánek je ve vaření mouky se smetanou, čim je těsto hustší, tím jsou tvrdší a šuším je u pootevřené trouby. Do čokolády je dávám když vychladnou, nevidím důvod, proč by to mělo být až na třetí den,nebojte, neokorají.

    • Majka Rončáková
      Majka Rončáková | 30. 3. 2009 13:57

      Myslím, že tvrdost Marokánek je ve vaření mouky se smetanou, čim je těsto hustší, tím jsou tvrdší a šuším je u pootevřené trouby. Do čokolády je dávám když vychladnou, nevidím důvod, proč by to mělo být až na třetí den,nebojte, neokorají.

    • recepty 73
      recepty 73 | 29. 3. 2009 18:41

      Tak jsem dopekl,neroztékaly se,hezky voní,ale zaráží mě,že jsou měkké.Od pečícího papíru šly krásně sloupnout.Chtěl jsem se zeptat,jestli nemá někdo zkušennost s tím,že když je do čokolády namočím ten třetí den jak píše paní Vlasta,jak je mám do té doby uchovat.Jestli rozložené na plechu....Mám strach,aby neokoraly a byly potom ještě jedlé,ale nadruhou stranu,kdyby křupaly,taky bych se nezlobil.Díky za každou dobrou radu.Jiří

    • recepty 73
      recepty 73 | 26. 3. 2009 19:54

      Marokánky miluju.Při pohledu na cenu,za ty chudinky,které jsou rok od roku menší a chudší mě přechází chuť.Asi to "prubnu"Jiří

    • venyss venyss
      venyss venyss | 8. 1. 2009 15:50

      Tak jsem před Vánoci dala jedničku,ale už jsem nenapsala,jak nám všem moc chutnalo. Manžel říkal,že to bylo nejlepší cukroví a musím říct,že mi vyhovuje,že tyto marokánky nejsou tak tvrdé,jak známe z obchodu. Budu dělat z více dávek a moc chválíme tuto opravdovou mňamku:-)

    • Lada Kovářová
      Lada Kovářová | 17. 12. 2008 17:09

      Převod lžic na gramy najdete samozřejmě i na těchto stránkách v sekci zajímavosti - Vaříme bez vážení viz. http://www.recepty.cz/zajimavost.asp?id_zajimavost=JNMRDMG9

    • Gábina H
      Gábina H | 17. 12. 2008 09:11

      Báro, tady máte přehled převodů lžic na gramy apod. http://www.ajina-kucharka.wz.cz/rady/rady.htm

    • Olga .
      Olga . | 17. 12. 2008 00:50

      Barbora B.: 8 nožem zarovnaných PL hl.mouky = 30g; 10 PL písku = 60g. Snad mi autorka promine, na 1/2 l mléka dávám 200g cukru, 120g másla, 60g mouky(polohrubé, nebo hladké). Uvedené v kastrole (silné dno) svařím na hustou kaši (míchat aby se nepřipálilo, ale je to bleskovka). Do horkého vmíchat asi 300g jádrovin na hrubo, 200g rozinek a 200g kand. ovoce. Pak, nejlépe se to dělá mokrýma rukama, klademe na mastný plech přibližně stejné hrudky, dlaní rozplácneme (voda z rukou na plechu neva) a šup do trouby. Zkuste první plech na zkoušku max 8ks, uvidíte jak se podle množství těsta rozjedou Profíci před dopečením "ohrábnou" obvod do pravidelného tvaru velkým kruhovým vykrajovátkem Vychladlým produktem když někoho praštíte, tak to má za sebou :-)-------Jsem poněkud na rozpacích z komentářů; ten rozdíl v množství cukru je obrovský------a Marokánky mají být křehké, ne gumové :-)

    • Barbora B.
      Barbora B. | 16. 12. 2008 22:40

      Neviem, kde som urobila chybu, ale vobec sa mi nepodarili...asi som dala malo muky, mame take menise lyzice .davala som dost daleko od seba, ale zlialo sa mi to do jednej velkej placky. kolko g asi je tych 8 lyzic muky? mohol by to prosim niekto odvazit?

    • Lenka S.
      Lenka S. | 16. 12. 2008 12:38

      paní Vlasto, děkuji za výborný recept. Hned napoprvé se krásně povedly. Nic se nepřilepilo, mouku jsem nemusela přidávat, krásně se dělaly a návštěvě moc chutnaly.

    • Veronika Frydrychová
      Veronika Frydrychová | 16. 12. 2008 08:36

      Doporučuji používat oboustranný pečící papír např. Toppits. Jde to od něj nádherně.

    • Iva Pěnkavová
      Iva Pěnkavová | 16. 12. 2008 08:31

      Perfektní recept, za chvilečku hotové,absolutně bez problémů,jsem nadšená, jedno z nejchutnějších cukroví!

    • Markéta Švorcová
      Markéta Švorcová | 15. 12. 2008 20:31

      Tak mně se bohužel napoprvé taky nepodařilo. Přilepili se mi k pečícímu papíru a nepomohlo ani položení na mokrou utěrku. To jsem po kouskách seškrábala chutnalo moc dobře, ale víc toho zůstalo přilepeného k papíru. Podruhé jsem dala asi o dvě lžíce víc mouky, kaši jsem uvařila hustou asi jako bývá bramborová kaše a dělala jsem je maličké a přímo na vymazaný plech, a to už se povedli krásně.

    • Veronika Frydrychová
      Veronika Frydrychová | 12. 12. 2008 16:12

      Také dělám už léta. Místo mléka dávám 1/2 l smetany ke šlehání.

    • Mirka Pařízková
      Mirka Pařízková | 28. 11. 2008 18:06

      Opravdu výborné, dělala jsem poprvé a krásně se povedly. Děkuji za recept. Dávám 1

    • Olga .
      Olga . | 7. 11. 2008 19:42

      Zdeňko, možná jste na dobré cestě-cukráři přidávají bonbonářský sirup (škrobový sirob). V receptech se lze orientovat i podle poměru CUKR:MOUKA, bývá cca 3:1

    • Olga .
      Olga . | 7. 11. 2008 19:36

      Zdeňko, jste na dobré cestě-cukráři přidávají bonbonářský sirup (škrobový sirob); jinak se lze v receptech orientovat podle poměru cukr : mouka, obvykle bývá cca 3 : 1

    • Jana Kovaříková
      Jana Kovaříková | 5. 11. 2008 12:49

      Obávám se, že v krámu jsou marokánky tvrdé ne proto, že je v nich med, ale že je v nich hodně mouky.

    • Zdeňka Slámová
      Zdeňka Slámová | 29. 10. 2008 07:24

      Všechny zdravím,měla bych prosbu. Hrozně dlouho sháním recept na marokánky,jenže všude jsou jen ty,kde se vaří ta kaše a mně právě tyhle měkké nechutnají. Chtěla bych ty tvrdé jako z krámu. Mám za to,že by se to mělo dělat z medu rozahřátého na pánvi ale víc nevím...Neporadil by někdo? Nemáte někdo recept? Děkuji

    • Lenka Cvejnová
      Lenka Cvejnová | 27. 12. 2007 15:13

      Vynikající, snědly se jako první. Hodnotím 1* a určitě budu napřesrok opakovat jen ve větším množství.

    • Herma
      Herma | 16. 12. 2007 18:43

      Výborné dala jsem do nich buráky a sušené brusinky, prostě parádička

    • Di
      Di | 16. 12. 2007 07:36

      Udělejte marokánky ze smetany nebo šlehačky místo másla a mléka.

    • Eva Červenková
      Eva Červenková | 15. 12. 2007 13:42

      ja jsem sice delala marokanky podle jineho receptu ale myslim ze heru muzete klidne pouzit

    • Andra
      Andra | 14. 12. 2007 20:29

      To maslo je prave alebo moze byt aj iny tuk, napr. Hera?

    • Petra Doležalová
      Petra Doležalová | 14. 12. 2007 13:03

      Vynikající recept, určitě ho zkuste!!!

    • Jana Šandová
      Jana Šandová | 12. 12. 2007 09:06

      Včera jsem je pekla poprvé a jsou vynikající.Manžel mi je bral z plechu a říkal,že lepší pečivo ještě nejedl.Skvělý recept děkuji.Přeji hezké svátky.

    • Pavla
      Pavla | 20. 12. 2006 15:42

      Včera jsem je podle tohohle receptu upekla, bylo to velice rychlé, jednoduché a jsou výborné. Dělala jsem je poprvé a opravdu se povedly. Pekla jsem je na pečícím papíru. Určitě je příští Vánoce budu dělat znovu.

    • Vepřeková
      Vepřeková | 19. 12. 2006 23:19

      Krásně se povedly a jsou výborné, dala jsem buráky, mandle a sušené brusinky a jahody je to jednička s velikánskou hvězdičkou

    • hana Valentová
      hana Valentová | 18. 12. 2006 15:25

      Moc dobré a rychlé..

    • Anonym
      Anonym | 5. 12. 2006 13:19

      Mám několik receptů některé jsou s máslem některé bez. Ty bez másla jsou chroupavější, tyx s máslem měkčí. Asi kdo má co rád

    • M 2onika
      M 2onika | 5. 12. 2006 06:52

      Trošku mě pobaví vždy starosti pekařek, jak dlouho se má cukroví uležet. Mojí rodině je tu srdečně jedno, ochutnávali by a chválili by vždy ještě horké z plechu a to tak dlouho, dokud by nesezobali všechno :-). Takže počáteční hru na schovávanou jsem vzdala, každou adventní neděli na talířek dám vzorky všeho, oni se na to nadšeně vrhnou. Na svátky si mám oddělené zvlášť. A zvykla jsem si automaticky dávat i dvě krabičky do mrazáku. Obvykle ho vytáhnu na závěr nějaké únorové nebo březnovíé chřipkové krize.

    • anna
      anna | 4. 12. 2006 22:30

      Minulý rok jsem dělala toto cukroví poprvé,podařilo se mi a moc nám chutnalo,ale v receptu máslo nebylo,tak nevím jestli ho tam mám vůbec dávat.

    • Zdeňka
      Zdeňka | 4. 12. 2006 14:31

      Paní Vencová,udělala jste mi velkou radost před Vánoci,že jste zase tady.Doufám,že ještě přispějete nějakým tradičně dobrým vánočním receptem.Krásné svátky.

    • Jana Tomčíková
      Jana Tomčíková | 4. 12. 2006 07:42

      Paní Vencová,zdravím Vás, jsem ráda, že jste po delší době opět tady.

    • Vencová
      Vencová | 3. 12. 2006 20:14

      Pozor asi se stala chyba při psaní, chybí tam 100 g másla, které se přidává do kaše z mouky, než se přidá ovoce a jádroviny!!!!!Prosím o opravu

    • Zdeňka
      Zdeňka | 25. 11. 2006 19:12

      Katko,marokánky se dají jíst hned,já je peču asi 2 týdny před Vánoci zároveň s ostatním cukrovím.

    • Di
      Di | 25. 11. 2006 19:08

      Marokánky se vůbec nemusí uležet, mohou se jíst hned.

    • Katka Křečková
      Katka Křečková | 25. 11. 2006 18:08

      Nvíte někdo,jak dlouho se mají marokánky nechat uležet?

    • Zdeňka
      Zdeňka | 7. 11. 2006 14:04

      Marokánky peču podle stejného receptu už 20 let a vždycky se povedou,akorát do hotové kaše vmíchám 50 g másla.Peču na papíře na pečení a sundávám bez problému.

    • Krista
      Krista | 6. 11. 2006 17:51

      Dělám i přes rok, moc nám chutnají. Přidávám sušené ovoce a buráky a mandle. Vlašské ani lískové ořechy nedávám, moc nám tam nechutnají

    • Simona Kroutilová
      Simona Kroutilová | 29. 8. 2006 15:18

      marokánky milujeme ,ale potřebovala bych poradit jak se mají dlouho a při jaké teplotě péct ,moc děkuji

    • Jana
      Jana | 15. 7. 2006 14:24

      Zkoušela jsem na vánoce,také byly gumovité,asi jsem je udělala velké,takže po upečení a vychladnutí jsem je rozkrojila na čtvrtiny a spodek omočila v čokoládové polevě.Ačkoliv tím získaly netradiční tvar,zbaštily se rychle.Ale já od té doby nenašla odvahu je znovu péct.Jen bych se přimlouvala za jinou váhovou jednotku než lžíce,myslím,že právě tím máme každá trochu jiné těsto.Zkuste nalžicované těsto zvážit,a pak se možná povede líp nejen mně.Díky.

    • Aja
      Aja | 11. 4. 2006 19:40

      Tyhle marokánky dělám léta, peču poslední dobou na papíře, udělají se krásné placičky, které jsou za tepla z papíru dolů plochým nožem nebo špachtlí, pak je uložím na tác, ztuhnou a pak je polevuji, jestli se Vám zdají gumovité, tak dejte méně mouky a budou více rozteklé a dříve ztvrdnou

    • Zdena z JM
      Zdena z JM | 11. 4. 2006 12:55

      Marokánky je lepší nedávat na papír,ale přímo na vymaštěný plech.Sice se trochu přilepí ale širokou špachtlí se krásně z plechu sundají.Sundávám je jestě za horka,když vychladnou,tak se lámou.Horké jsou měkké,po vychladnutí krásně ztuhnou.

    • Zuzana Šindlerová
      Zuzana Šindlerová | 11. 4. 2006 12:41

      Lindo, dělám marokánky trošku jinak, odpoledne přidám recept. Vím, že správná marokánka je placička, ale já dělám hrudky, které nepeču, ale suším v rozpálené troubě 10 minut, pak je celé namáčím v čokoládě. Základ je skoro stejný jako paní Vlasta, ale nevím přesný poměr ingrediencí. Bylo to moje první cukroví, které jsem udělala před 20 lety a z nostalgie ho dělám každé vánoce i velikonoce.

    • Linda Gasparova
      Linda Gasparova | 11. 4. 2006 12:09

      milujem marokanky,ale vobec sa mi nepodarili,mali stale pudingovitu konzistenciu,aj po upeceni.Z papiera vobec nesli dolu.pomoc

    • Alina
      Alina | 7. 1. 2006 19:27

      Vynikající, podle tohoto receptu peču již třetí Vánoce

    • Airan Novakova
      Airan Novakova | 6. 1. 2006 22:46

      Zavidim vsem, komu se povedli, marokanky miluji ale zatim se mi nepodarilo je udelat poradne, fnuk:-(

    • Daniela
      Daniela | 20. 12. 2005 19:38

      Vloni jsem je dělala poprvé, letos se povedly líp, chce to praxi. S kakaem je to dobrý nápad, přidám příště. Taky je dělám malé jako dvacetikoruna. Dělala jsem je na pečícím papíře a slupovaly se v pohodě. Chuťově výborné, rozinky jsem předtím namočila chvíli do rumu a přidala vanilk.cukr pro vůni.

    • Petra Kadlecová
      Petra Kadlecová | 19. 12. 2005 23:17

      Ahoj,děkuji za radu,nejdřív jsem se snažila mít klasickou velikost,co se kupuje v cukrárně,což byla určitě chyba. No nakonec jsem je dělala velké v průměru tak 3-4cm a celkem to dopadlo dobře,už se mi nepřipalovali a drželi tvar. Sice každá vypadá jinak,ale aspoň jsem to zvládla. Mimochodem tento rok je to totiž poprvé co peču na vánoce. Petra

    • Anonym
      Anonym | 19. 12. 2005 12:30

      Výborné

    • Anonym
      Anonym | 19. 12. 2005 12:29

      Peču na papíře při 180 ° - 200 °C a krásně se mi to dostává lopatkou z plechu, nemusí se vymazávat ani vysypávat moukou, papír stačí a nic se nehrne. Musí se upéct právě rychleji při vyšší teplotě a sundavat plochou lopatkou na plochou mísu aby ztuhly a nepokroutily se. Při pomalém pečení se vytváří bublinky a potom špatně drží tvar

    • Di
      Di | 18. 12. 2005 19:32

      Péci velice pomalu a stále hlídat. Včera jsem je dělala také již několikátý rok. Jak je trouba moc teplá, zhnědnou zespoda, ať je máte na papíru nebo jen na vymazaném a vysypaném plechu.

    • Mila Kořínková
      Mila Kořínková | 18. 12. 2005 18:46

      Petro, já je dávám na vymazaný a hladkou moukou vysypaný plech, hromádky o velikosti asi jako dvacetikoruna - roztečou se. Sundavám je z plechu když trochu vychladnou a zpevní. Plech jenom pak setřu ubrouskem, nemažu, už jenom vysypu a jedu dál. Letos jsem dělala ze šesti dávek, nedávám mléko ale šlehačku, a nepotírám čokoládou - jsou sladké dost.

    • Petra Kadlecová
      Petra Kadlecová | 18. 12. 2005 18:28

      Ještě se potřebuji zeptat o jakém průměru se mají dělat ty placičky? A je normální, že když to sundavám z papíru,že se mi to celé zhrne a na plechu kam to odkládám musím opět upravovat?

    • Petra Kadlecová
      Petra Kadlecová | 18. 12. 2005 17:53

      Mám problém a potřebovala bych ihned radu.Dnes poprvé podle vás peču marokánky a hned první dávka se mi doslova připekla k pečícímu papíru. Nevím co dělám špatně a jsem z toho nešťatná,protože chutnají výborně a je škoda to vyhodit!!

    • Sabrina
      Sabrina | 12. 12. 2005 08:38

      to uz patri mezi me nejoblibenejsi vanocni recepty, je to jednoduche na pripravu a po upeceni chutnaji skvele, jen jsem si dovolila dat do te huste kase jeste lzicku kakaa , aby to melo trochu tmavsi barvu, dekuji za recept. Sabrina

    • Luba
      Luba | 6. 12. 2005 23:31

      Dobrý nápad, také vyzkouším jen s ovocem

    • Alis
      Alis | 6. 12. 2005 14:04

      Díky paní Kovářová

    • A.
      A. | 6. 12. 2005 10:01

      Jelikož mám doma žlučníkáře, který nemůže žádné ořechy a mandle tak tyto vynikající marokánky dělám jen ze sušeného ovoce /rozinky, meruňky, třešně atd.), i tyto jsou vynikající!!!!!

    • Kuchařka on-line
      Kuchařka on-line | 6. 12. 2005 10:00

      Hotovo, pokud ještě najdete recept, který nebyl přeřazen do vánočních, dejte vědět. Děkuji.

    • Alis
      Alis | 6. 12. 2005 09:59

      Kuchařko on-line zařaďte, prosím, toto cukroví pod Vánoční recepty, takhle se špatně hledá a je to typické vánoční cukrová Děkuji Jinak ho hodně chválím

    • Vlastimila Vacková
      Vlastimila Vacková | 7. 10. 2005 21:23

      Tohle cukroví nemá konkurenci, dělám vždy ze čtyřnásobné dávky

    • Fleur
      Fleur | 30. 9. 2005 20:08

      Stáňo máš pravdu, už se těším že budu tyhle marokánky péct na Vánoce, ono to uteče rychle. Musím se však přiznat, že jsem je během roku dělala 3 x moc jsme si je oblíbili

    • Stáňa
      Stáňa | 29. 9. 2005 21:25

      Ano, jsou vynikající, už se těším na Vánoce

    • Blanka
      Blanka | 29. 9. 2005 00:34

      Pani Vlasto slava Vam,jsou vyborné.Tento recept jsem shánela 10 let.Díky

    • Alis
      Alis | 18. 8. 2005 17:01

      Pekla jsem dceři na svatbu, dělala jsem skoro všechny recepty od pí Vencové a markonáky samozřejmě také, bylo to prostě super a každý mě obdovoval co dokážu?!

    • Lenka Dobešová
      Lenka Dobešová | 16. 8. 2005 21:07

      Marokánky jsou nejlepší ze všech druhů cukrovinek.Paní Vlasto, kde vy na také dobroty chodíte ????????

    • Alina
      Alina | 15. 4. 2005 17:42

      Také jsem je zrovna minulý týden opět dělala na vyžádání rodiny. Dala jsem fíky, mandle a sušené meruňky. I s touhle kombinací byly super

    • Marcela Vrabcová
      Marcela Vrabcová | 15. 4. 2005 10:13

      No,rekla bych,ze se moc nepovedly,ale moc chutnaly:-) Tu kasi jsem udelala nejspis moc hustou,takze to ma cele takovou zvlastni konzistenci a roztect se mi to nechtelo v zadnem pripade,ale chutove to vubec nevadi. Dala jsem tam i susene svestky.

    • Míla Kořínková
      Míla Kořínková | 15. 4. 2005 08:52

      Ano,mandle loupané a pokrájené na silnější nudličky, takové se dají i koupit. Je to naše nejoblíbenější vánoční cukroví, dejte vědet, jak se povedly a chutnaly.

    • Marcela Vrabcová
      Marcela Vrabcová | 14. 4. 2005 18:47

      Mam mozna hloupou otazku, ale davate tam ty mandle loupane?

    • Hanka
      Hanka | 14. 4. 2005 14:09

      Včera jsem zkouušela tento recept a musím říct, že manželovi velmi chutná. Určitě někdy ještě marokánky upeču.

    • Hana Janů
      Hana Janů | 7. 1. 2005 20:46

      Moc dobré

    • Alina
      Alina | 20. 12. 2004 20:45

      Když chcete mít marokánky hodně tvrdé jako v krámě, tak dejte víc mouky nebo je upečte tak 14 dní před Vánocemi a nechte je na tácu asi 5 dnů vysychat!!

    • Ajda
      Ajda | 18. 12. 2004 18:53

      Taky jsem je zkoušela a mám stejný problém jako Eva - po upečení a třetí den jsou stále měkké. Kde je chyba? - nebo to tak má být?

    • Eva
      Eva | 18. 12. 2004 14:13

      Mám dotázek... zřejmě se mi nějak nepovedly... Mají zůstat po upečení a rozležení ty marokánky měkké? Možná jsem to spojovací těsto udělala málo husté, pečením neztuhlo zcela, po rozležení naměklo ještě více.. Proto jsem raději v čokoládě namáčela celé, aby to bylo tuhé..

    • Alina
      Alina | 17. 12. 2004 18:26

      Dělám z dvojité dávky, děkuji za výborný recept

    • Anonym
      Anonym | 14. 12. 2004 19:12

      Musím dělat další dávku, tu první mi už rodina snědla. Díky za vynikající recept!!!!!!

    • Efina
      Efina | 9. 12. 2004 21:59

      Děkuji Vlasto za odpověď.

    • Vlasta
      Vlasta | 7. 12. 2004 21:15

      Efino, klidně můžete dát pouze směs ořechů, nebo jenom sekané mandle, to je na Vás, ovoce být nemusí a je to i tak moc dobré, doporučuji

    • Efina
      Efina | 3. 12. 2004 16:03

      Proč nemohou být jen ořechy? Manžel rozinky a kandované ovoce nerad, tak bych dala směs mandlí, lískových a vlašstkých ořechů... Ještě jsem Marokánky nikdy nedělala, tak nevím, v čem by jen ty ořechy mohly dělat problém.. ?!

    • Irena
      Irena | 3. 12. 2004 14:34

      Opravdu skvělý recept! Jen při pečení dávejte daleko od sebe - hodně se mi rozpekly a na prvním plechu se spojily v jeden plát, ale vůbec to nevadilo, je to taková dobrota, že jsme všechny se synem rovnou snědli.

    • Míla Kořínková
      Míla Kořínková | 10. 11. 2004 14:08

      Alice máš pravdu,alternativ je hodně,každý pak zůstane u té, která má v rodině největší úspěch, ingredience směsi dávám ve stejném poměru 1:1:1.1, výbornou kand.pomerančovou kůru v plátcích prodávali ve francouzské prodejně v Jindřišské ul., teď se dá koupit jen pokrájená na kostičky a ne tak dobrá. Vím, že se dá udělat i doma, ale je to děsná práce...neví někdo,kde se dá koupit plátková? Díky a zkuste pečené lísk. oříšky,jsou moc dobré !!

    • Alice
      Alice | 9. 11. 2004 21:21

      Peču také z trojité dávky, dávám kandované ovoce, ve kterém je také část pomerančové kůry, ale aby jí nebylo moc to je potom někdy moc výrazné a nahořklé. Moc dobrá je i směs buráků, fíků a sušených meruněk, ty jsou nakyslé a také to nění moc sladké. Alternativ je hodně. Někdy dělám jen z mandlí a kandovaných třešní. Prostě se to dá různě kombinovat. Hořkou čokoládou však potírám vždy

    • Míla Kořínková
      Míla Kořínková | 9. 11. 2004 12:47

      Marokánky peču víc jak 15 let s touto směsí-hrozinky,kousky vlašských ořechů,nudličky mandlí a hlavně kousky kandované pomerančové kůry,a bez potírání čokoládou,jsou sladké až dost a chuť všech přísad víc vynikne.Peču je jako poslední,když jsem je dělala začátkem prosince tak do Vánoc bylo po nich a pekla jsem znova, dělám nejméně ze tří dávek.

    • Stáňa Nová
      Stáňa Nová | 6. 11. 2004 16:12

      Výborné vánoční pečivo, mám ho vyzkoušené a budu ho dělat i letos. Všem doporučuji

    • Dostálová
      Dostálová | 5. 11. 2004 18:31

      Výborné pečivo, z loňských Vánoc mám už vyzkoušené. Všem doporučuji

    • Alis
      Alis | 3. 10. 2004 16:05

      Vynikající!!!!!!!!!!!! Na Vánoce určitě udělám, teď to byla generálka!

    Vyberte, co chcete vytisknout
    Kategorie: Nejlepší dezerty Vánoční cukroví Vánoce
    Moučníky Cukroví Pečení Slovník pojmů
    Použité ingredience v tomto receptu: Arašídy Čokoládová poleva Cukr krupice Hladká mouka Kandované ovoce Mandle Máslo Mléko Oříšky Rozinky
    Podělte se s přáteli o recept

    Mohlo by vám zachutnat

    Gulášová polévka

    Gulášová polévka

    Karbanátky z tofu

    Karbanátky z tofu

    Mexická polévka z naší hospody

    Mexická polévka z naší hospody

    Broskvový moučník

    Broskvový moučník

    Játrové knedlíčky od Bohdalky

    Játrové knedlíčky od Bohdalky

    Nektarinkový koláč

    Nektarinkový koláč

    Mrkvový koláč BILLA

    Mrkvový koláč BILLA

    Smažák bez prskání - sýrové placičky

    Smažák bez prskání - sýrové placičky

    Kančí guláš - staročeský

    Kančí guláš - staročeský

    Doporučujeme

    45 minut
    Polévka z pečeného květáku

    Polévka z pečeného květáku

    50 minut
    Kotlety plněné kysaným zelím

    Kotlety plněné kysaným zelím

    20 minut
    Salát se sázenými vejci

    Salát se sázenými vejci

    45 minut
    Buchtičky s krémem

    Buchtičky s krémem

    40 minut
    Langoše s avokádem a lososem

    Langoše s avokádem a lososem

    15 minut
    Fazolový salát s rajčaty

    Fazolový salát s rajčaty

    90 minut
    Hrnečková pomerančová bábovka

    Hrnečková pomerančová bábovka

    30 minut
    Jarní šakšuka

    Jarní šakšuka

    150 minut
    Hovězí po burgunsku

    Hovězí po burgunsku

    Poslední sledované recepty

    53
    "Orgasmus"
    "Orgasmus"
    45
    Rychlá bábovka
    Rychlá bábovka
    40
    Jednoduchá rajská omáčka
    Jednoduchá rajská omáčka
    34
    Míša řezy
    Míša řezy
    34
    Pizza těsto z pizzerie
    Pizza těsto z pizzerie

    Zajímavé články

    French toast neboli pavézky: Vznešenou snídani připravíte i ze zbytků!
    French toast neboli pavézky: Vznešenou snídani…
    Porchetta: Za masovou roládu po italsku vám rodina udělí řád zlaté vařečky!
    Porchetta: Za masovou roládu po italsku vám…
    Mini Pavlova: Recept a galerie nejkrásnějších dortíků, které miluje celý svět!
    Mini Pavlova: Recept a galerie nejkrásnějších…
    Skromná výzva: Uvařte pro celou rodinu do 50 Kč za chod
    Skromná výzva: Uvařte pro celou rodinu do 50 Kč…
    Guláš z vepřového masa: Jak na ten nejlepší a co jste o jeho historii nevěděli
    Guláš z vepřového masa: Jak na ten nejlepší a co…

    Sledujte nás

    AHA.cz Světlana Nálepková (60) v ohrožení života: OTOK MOZKU!

    Světlana Nálepková (60) v ohrožení života: OTOK MOZKU!

    AHA.cz Stylista si posvítil na moderátorky: Jak dopadla Borhyová a spol.?

    Stylista si posvítil na moderátorky: Jak dopadla Borhyová a spol.?

    AHA.cz Nedělní Aha! 28.2.2021

    Nedělní Aha! 28.2.2021

    Dáma.cz Jak ovlivní období Vodnáře ostatní znamení? Toto vás čeká v únoru!

    Jak ovlivní období Vodnáře ostatní znamení? Toto vás čeká v únoru!

    Dáma.cz Chcete si udržet fungující vztah? Pak se svého muže nikdy neptejte na tyto věci

    Chcete si udržet fungující vztah? Pak se svého muže nikdy neptejte na tyto věci

    Ženy.cz Inspirace z Instagramu: Svetr, který nikdy nemůže vyjít z módy

    Inspirace z Instagramu: Svetr, který nikdy nemůže vyjít z módy

    Maminka.cz Za tři dny bez plenek! Snadná a rychlá metoda, která stojí za vyzkoušení

    Za tři dny bez plenek! Snadná a rychlá metoda, která stojí za vyzkoušení

    Reflex.cz Lesk a bída pražského metra: Pofiderní non-stop? Ne, jedna z nejkrásnějších evropských stanic!

    Lesk a bída pražského metra: Pofiderní non-stop? Ne, jedna z nejkrásnějších evropských stanic!

    E15.cz Místo břízolitu dřevo. Chata z „osmdesátek“ po rekonstrukci připomíná ptačí budku

    Místo břízolitu dřevo. Chata z „osmdesátek“ po rekonstrukci připomíná ptačí budku

    Abecedazahrady Kávovary, překapávače, vakuum: Přístroje na kávu, které připraví pořádné kafe

    Kávovary, překapávače, vakuum: Přístroje na kávu, které připraví pořádné kafe

    Další doporučené recepty:

    Marocká harira
    Marocká harira
    Marocké kuře
    Marocké kuře
    Marocké žampiony s cizrnou
    Marocké žampiony s cizrnou
    Marokánky IV.
    Marokánky IV.
    Marokánky s ovesnými vločkami
    Marokánky s ovesnými vločkami
    Marokánky ze smetany
    Marokánky ze smetany
    • Recepty.cz
    • Marokánky
     
    • © 2019 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu.
    • Autorská práva k publikovaným materiálům
    • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
    • Informace o zpracování osobních údajů
    • Cookies
    • Nastavení soukromí