Bleskové řezy

moje hodnocení:

5,0

hodnotilo: 3
doba přípravy: neuvedeno
počet porcí: neuvedeno
počet kalorií: neuvedeno
autor: Recepty

Postup přípravy receptu

Vložit do kuchařky
1
Vodu a sádlo uvedeme do varu, nasypeme 150 g mouky a necháme propařit. Pak odstavíme a do horkého postupně přidáváme za stálého míchání 6 vajec. Těsto rozdělíme na tři díly, které dáme na alobaly velikosti plechu, vymazané sádlem. Těsto rukou rozprostřeme na alobal, kraj necháváme asi 4 cm volný (těsto se při pečení nafoukne jako vlny). Pečeme ve velmi horké troubě asi 10 minut do růžova.
2
Krém: mléko, vanilkový cukr a 3 lžíce mouky vaříme asi 2 minuty, necháme vychladnout. Ušleháme máslo s cukrem a pomalu přidáváme vychladlý krém. Přidáme 3 lžíce rumu. Spojíme pláty krémem, nahoru citronovou polevu.
Použité ingredience v tomto receptu: Hladká mouka Mléko Moučkový cukr Sádlo Vanilkový cukr Vejce Voda

Komentáře k receptu

  • Simča S.
    Simča S. |

    30. 4. 2011 18:33

    Chtěla jsem to udělat, ale chybí mi nformace KOLIK másla se dává do krému - v ingrediencích není vůbec uvedené..... Škoda....

  • Naďa Lhotaková
    Naďa Lhotaková |

    22. 9. 2006 18:08

    Tento recept znám jako MRAKY.Mamka je dělávala když jsme byli s bráchou malí.Dělám ale 2 placky.Naposledy se mi nějak nenafoukli.

  • Di
    Di |

    21. 9. 2006 06:55

    Když jste zvládla větrníčky, tak tohle určitě také. Placky jsou myslím jednodušší. pokud se třeba zlomí, zařadíte ji doprostřed. Budu se těšit na Vaši zprávu.

  • Jana Kutačová
    Jana Kutačová |

    20. 9. 2006 20:54

    Di: děkuji za podporu,určitě to vyzkouším.Mám jen zkušenosti s větrníčky a pak jsem zkoušela dělat malé kopečky,které jsem plnila šunkovou pěnou nebo různými jinými pomazánkami na studenou mísu a je fakt,že jednou se mi těsto povedlo a podruhé ne.Je to možná receptem,tak aspoň vyzkouším tenhle.Pak napíšu jak to dopadlo.:o)

  • Di
    Di |

    20. 9. 2006 16:24

    Překrojit jsou tvary, které nastříkáte zdobičkou nebo navršíte lžicí (viz větrníčky nebo věnečky). Rozhodně ne tyto tenoulinké placky. Paní Jano, troufněte si, s odpalovaným těstem se dobře pracuje (jako s krémem). Chce to jen silnostěnný kastról na propaření těsta.

  • ludmila ludmila
    ludmila ludmila |

    20. 9. 2006 11:47

    Pani saxano tak teda nevím jestli to pečení které vám nejde nebude rukama.Prosím vás chci říct,že bleskové řezy jsou odvozeny od bleskového spapání.

  • ELA
    ELA |

    20. 9. 2006 11:29

    moc děkuji, z odpalovaného těsta peču i větší tvary, které se nafouknou - a jdou tedy překrojit, ale přiznávám, že "přes celý" plech to nebylo nikdy. takže díky a tři placky to jistí :))

  • saxana lojdova
    saxana lojdova |

    20. 9. 2006 11:06

    Nevím jak vy, ale piplala jsem se s nimi přes hodinu a stejně to nedopadlo dobře!Ale jinak jsou výborné - můžu potvrdit!!!

  • Ivana
    Ivana |

    20. 9. 2006 10:48

    Milá Elo, tak to se vám asi nepodří překrojit, pečte opravdu na tři díly

  • ELA
    ELA |

    20. 9. 2006 09:32

    dámy, prosím, měla bych kacířskou otázku - nezkoušely jste někdo upéct z dávky pouze jednu placku a poté ji (jednou) prokrojit? mnohokrát děkuji

  • Šárka Tkáčová
    Šárka Tkáčová |

    20. 9. 2006 08:33

    Já si myslím,že název bleskové řezy nezískal tento recept proto,že by byl bleskově hotový , ale proto , že těsto se v troubě bleskově peče.Inu jako každé odpalované těsto.Horká trouba a neotevírat.Peču je také , už roky,když se mi nechce piplat s věnečky.V naší rodině jsou to mraky.

  • Jana Kutačová
    Jana Kutačová |

    20. 9. 2006 07:53

    Hodně mi to připomíná odpalované těsto,které máme moc rádi,jen si na něj nějak netroufám.Jinak by mě zajímalo jak tyhle řezy vypadají.Chtělo by to fotečku.:o)

  • milli
    milli |

    20. 9. 2006 06:52

    Tenhle recept znám už od dětství,od babičky a říkávala tomu Krémšnyty.Je to fakt supr.A když do toho krému nakrájíte na plátky jahůdky, babán a nebo kiwi,je to úúúža

  • Berča
    Berča |

    19. 9. 2006 15:17

    Já tento recept také znám jako "Mraky" a krém dávám pudinkový smíchaný s vyšlehanou smetanou a vrchní placku pocukruji. Také dávám na vymaštěný plech vylitý studenou vodou, v troubě se v těstě nadělají bubliny. Jako tuk dávám ceresol.

  • Di
    Di |

    19. 9. 2006 14:00

    No mně to určitě trvá déle - jenom než upečete tři placky.Než se Vám uvaří a vychladne pudink, aby se po zašlehání másla krém nesrazil atd.

  • ludmila ludmila
    ludmila ludmila |

    19. 9. 2006 11:50

    Nevím, co máte, dělám to přesně tak a je to výborné! Dávám 1+

  • BOHUMILA SCHULZOVA
    BOHUMILA SCHULZOVA |

    19. 9. 2006 10:53

    Paní Jarmilo,opravdu to vyjde na tři plechy.Ono se vám to zdá troška ale až přidáte vejce tak toho opravdu bude dost.Můžete ty vejce dávat do hmoty hned,opravdu jsem to snad už dělala stokrát a nikdy se mi vejce nesrazila.

  • Hana Rožníčková
    Hana Rožníčková |

    19. 9. 2006 10:05

    myslím, že to je jen na dvě placky, mraky jsem ze 3 placek také nedělala, klidně dávám vejce do polohorké hmoty a nikdy se mit to nesrazilo

  • Jarmila Butulová
    Jarmila Butulová |

    19. 9. 2006 09:58

    Pochopila jsem to dobře, že v podstatě musím z té trošky těsta upéci 3 vrstvy tzn. 3 plechy?

  • ELA
    ELA |

    19. 9. 2006 08:18

    souhlasím s paní Di, pokud by kaše byla horká, bílek by se logicky začal srážet - není potřeba, aby byla úplně studená, malinko tuhne a vejce se hůř zapracovávají,ale rozhodně nesmí být příliš horká

  • Jaroslava Oumarová
    Jaroslava Oumarová |

    19. 9. 2006 07:36

    Souhlasím s Di. V horké hmotě by se vejce asi srazila. Jinak takhle ve třech vrstvách jsem mraky ještě nedělala, já mívám problém z té trošky těsta udělat vrstvy dvě:-)) A tak raději, na rozdíl od ostatních, lžící dělám hromádky a peču něco jako větrníky:-)

  • BOHUMILA SCHULZOVA
    BOHUMILA SCHULZOVA |

    19. 9. 2006 07:11

    Nevím jak dlouho tyto řezy vytváříte ale já je mám do hodiny udělané.Ale pokud chcete dá se vybrat i jiný název pro tento recept.Já to opravdu znám takhle.

  • BOHUMILA SCHULZOVA
    BOHUMILA SCHULZOVA |

    19. 9. 2006 07:08

    Opravdu to dávám do horké kaše a vmíchávám jedno vejce po druhém vařečkou.Krásně se to spojí.Není třeba čekat na vychladnutí ale pracujeme hned a do půl hodiny mám vše upečené.Nikdy se mi nestalo,že jsem v tomhle těstě měla hrudky.

  • Di
    Di |

    18. 9. 2006 18:59

    Já rozhodně nechám kaši téměř vychladnout a občas ji promíchám, aby se nevytvořily hrudky. Pak ručním šhehačem zašlehám jedno vejce po druhém.

  • Lenka
    Lenka |

    18. 9. 2006 15:56

    opravdu vejce dáváme do horké kaše?

  • Zdena z JM
    Zdena z JM |

    18. 9. 2006 08:24

    Já znám tyto řezy po názvem"Dunajské vlny".Ten název "Bleskové řezy " mi k tomu moc nesedí.Ony totiž bleskové vůbec nejsou.

  • BOHUMILA SCHULZOVA
    BOHUMILA SCHULZOVA |

    18. 9. 2006 08:05

    Myslíim,že vše je dobré já jen napsala jak to delam já.Jedla jsem to se všemi druhy polevy ale ta citronová se mi zdá taková fajn ,protože to není tak přeslazené ale má to jemnou kyselkavou chut.

  • Jana Tomčíková
    Jana Tomčíková |

    18. 9. 2006 07:28

    Taky to znám jako MRAKY a dávám rovnou za jedna!

  • EVA
    EVA |

    17. 9. 2006 15:04

    Také znám, u nás se jim také říká MRAKY, jsou fakt super, jen hořejší placku po spojení stříkám čokoládovou polevou

  • handula
    handula |

    17. 9. 2006 09:30

    Toto znám pod názvem Mraky.Plech se vymaže máslem a poleje studenou vodou.Pak se natře těsto.

  • Simča Sládková
    Simča Sládková |

    17. 9. 2006 00:24

    Je to v podstatě odpalované těsto - dělám ho z másla, nevím, zda to jde i ze 100% tuku.. Z másla a Hery to jde určitě.

  • Anonym
    Anonym |

    16. 9. 2006 21:37

    dá se použít máslo, hera, 100% tuk .... Já dávám heru

  • Stáňa V
    Stáňa V |

    16. 9. 2006 17:50

    Musí to být opravdu sádlo, nedá se něčím nahradit? Např. 100% tukem?

  • Di
    Di |

    16. 9. 2006 08:53

    Podle mého receptu (viz Mořské vlnky) se dává jako první náplň máslový krém a jako druhá náplň (mezi 2. a 3.plát) šlehačka. Vrch se jenom pocukruje a pokape čokoládou. Obojí je určitě skvělé, jenom bych polemizovala s tím názvem bleskové. Dostat takovou trošku těsta na celý plech není jednoduché (já si pomahám místo alobalem papírem na pečení, který jen tenounce pomažu). Pokud ovšem srovnáme námahu při výrobě tohoto moučníku s vanilkovými věnečky, což je vlastně totéž v jiné formě, nezbývá než přiznat, že řezy jsou opravdu "bleskovou" variantou!

  • Anonym
    Anonym |

    15. 9. 2006 20:13

    naši tomu říkají "Mraky"

  • K.V.
    K.V. |

    15. 9. 2006 18:13

    NEZHRUDKOVATI TA MOUKA?

  • Tereza Martínková
    Tereza Martínková |

    15. 9. 2006 16:28

    Tento recept také občas dělám...naše děti tomu říkají "hory doly":))) A je to výborné!

Poslední navštívené:

Abecední seznam: