Hovězí "hospodský" guláš

Hodnocení:

Moje:

-
-

Suroviny

Vložit do nákupu
    • 600
      g hovězí maso přední hovězí maso (kližka)
    • 700
      g cibule
    • 2
      ks rajský protlak nebo jeden velký
    • 2
      balíček mletá paprika
    • masox čirý
    • 3
      ks gulášová šťáva - kostka
    • 3
      lžička majoránka
    • 1
      lžička pepř mletý
    • 1
      lžička kmín
    • zasmážka sádlo s hladkou moukou
    • voda na podlití
    • sádlo lžíce

Postup přípravy receptu

Vložit do kuchařky
1
V Papinově hrnci na rozpuštěném sádle zpěníme nadrobno nakrájenou cibuli, přidáme na kostičky nakrájené maso a osmahneme. Přidáme kmín, pepř, papriku a zpěníme asi 10 vteřin. Potom přidáme rozetřenou majoránku, rajské protlaky, všechny kostky bujónů a lehce podlijeme. Chvíli mícháme, až maso pustí šťávu a základ začne houstnout. Potom podlijeme více a pod poklicí dusíme asi 35 minut. Následně vypneme tepelný zdroj a necháme dojít dokud "papiňák" nezchladne a jde bez problémů (není pod tlakem) otevřít.
2
Vyndáme kostičky masa, šťávu rozmixujeme, zahustíme zásmažkou a šťávu provaříme asi 4 minuty (aby se ztratila chuť mouky). Maso vrátíme do hrnce, zamícháme, necháme prohřát. Guláš podáváme s knedlíkem (pečivem) sypaný bohatě cibulí.
Zařazení: Maso Hovězí
Vyzkoušeli recept

Komentáře k receptu

  • Ondra
    Ondra |

    28. 10. 2013 06:57

    No on to recept jako špatnej není - člověk ví přesně postup co tam kdy dát a tak ale kdyby se striktně řídil receptu a napral tam 2 sáčky papriky a celou lžičku pepře tak by se asi ve finále divil. Při vaření musí mít člověk trochu fantazii a když najdu v receptu návod : utři dvě vejce , tak taky nejdu pro utěrku....

  • Pavel
    Pavel |

    19. 7. 2013 09:05

    No recepty tohohle typu mě baví!! Rady typu podlijeme více, nebo přidáme všechny kostky bujonů, jsou tak k prdu. A co když někdo vaří guláš poprvý? Tenhle recept rozhodně ne...

  • Rosťa
    Rosťa |

    30. 5. 2013 12:27

    Mě náhodou moc chutná, dnes ho vařím již podruhé:-) Celá rodina je nadšená, lepší nejedli

  • Qvido
    Qvido |

    13. 4. 2013 16:21

    Naprosto souhlasím s Hanou S. Hrůza. Kdysi se u nás tlakový hrnec používal a po 35 minutách plus dojití by z kostek masa byly nitě.

  • Hana S.
    Hana S. |

    12. 4. 2013 19:09

    blaf první třídy=tři kostky,dva sáčky papriky,dva protlaky :'(

  • dejvík
    dejvík |

    8. 9. 2011 18:01

    Přišli jste tady vařit a nebo se dohadovat jak se otvírá papiňák ??? Nevím proč ale vždycky si najde nijaký blb jiné téma aby se mohl dohadovat. Jináč k receptu autora velice chválím vynikající guláš !!!

  • peto 49144
    peto 49144 |

    8. 3. 2011 19:47

    ja zasadne zahustujem zemiakamy ktore dam hned po orestovani mesa nadrobno nakrajane do ,,gulasu,, vela tak pripomyna kotlikovy gulas ktory robi otec na akciach a je s nim znamy po celej rodine. som len amater ale som rad ze mi toto ide fajn,len stale sa mi nedary urobit taky tmavy az ,,hnedocierny,, ako som uz zoparkrat mal v restykach a podobne,skusal som aj papriku osmazit zvlast na oleji a taku pridat do mesa no neviem,poradi niekto?

  • Jaroslava Oumarová
    Jaroslava Oumarová |

    29. 1. 2007 10:46

    Jenomže, "milý" anonyme, u nových papiňáků se postupuje přesně tak, jak píše Pavel. Je to proto, že hrnec má silné akutermické dno, takže se čas přímého varu zkracuje na nezbytně nutnou dobu a dovaření obstará tzv. zbytkov teplo.

  • Lidka Kábrtová
    Lidka Kábrtová |

    29. 1. 2007 09:04

    Tak tohle vypadá tak na pátou cenovou skupinu. Kdyby existovala šestá (možná existuje, nevím, tak na ni...).

  • Di
    Di |

    29. 1. 2007 08:20

    To není návod, jak otvírat papiňák, to asi Anonym špatně pochopil, ale jak ekonomicky využít vaření v papiňáku. Po vypnutí tepelného zdroje se obsah hrnce, zvláště je-li plný masa se štávou a máme-li elektický sporák, ještě delší dobu vaří, ale to ti, kteří ho používají určitě vědí.. Je proto dobré s tím počítat a vypnout příkon tepla včas. Můj papiňák v podstatě věří většinu času bez zapnutého tepelného zdroje (a to mám plyn).

  • Anonym
    Anonym |

    28. 1. 2007 20:25

    Jo a Pavle, nevím, k čemu ten návod, jak otvírat papiňák. Pokud v něm něco vařím (guláš teda určitě ne), otevřu ho s naprostým klidem tak, že ho sundám z plotny, nožem nadzvednu ventil a nechám hrnec "vyfunět". Tato operace netrvá ani minutu.

  • Hana Rožníčková
    Hana Rožníčková |

    28. 1. 2007 18:53

    Téda guláš na másle....To jsem ještě neslyšela.Ale když to rodině chutná, proč né..

  • Anonym
    Anonym |

    28. 1. 2007 17:20

    No tak hovězí gulášek jsem dělala zrovna dneska, a to bez papiňáku. Hovězí bok. Cibulku do zlatova na másle, na to dát na větší kostky pokrájené masíčko a rychle ho osmahnout ze všech stran, pak podlít vodou, přidám sladkou a trošku pálivé papriky (od oka, ale určitě to nejsou 2 sáčky), strouhaný sušený celer a petržel, trochu podravky, a na drobno nakrájený česnek. Když maso začne měknout, přidám lžíci kečupu a čajovou lžičku ajvaru, dochutím mletým pepřem, když je masíčko měkké, někdy (ale není to nutné) do guláše přidám ještě pokrájenou šťavnatou papriku a rajče a ještě podusím, než změkne i paprika. Jo, a zázraky udělá 1-2 lžíce mléka. Guláš je díky rozvařené cibuli a zelenině hustý dost, není potřeba do něho dávat mouku ani zásmažku.

  • Milan O
    Milan O |

    27. 1. 2007 16:41

    Tento recept po přečtení už jsem raději ani nezkoušel,jedině kdybych ubral z některých ingredienci.No a tak já si osobně myslím že kdo mixuje guláš tak je barbar,navíc cibule sama o sobě zahušťuje, tak že milý Pavle,zamyslete se nad svým kulinářským uměním,samozřejmě že s nozorem Kamila plně souhlasím,ten kdo používá bujón do guláše tak neumí vařit,a nebo si to dost raději ulehčuje,neb tímto postupem se zachraňuje to co sám pokazil.Závěrem,spolehlivý recept na hospodský guláš neexistuje.Ale žádny učený z nebe nespadl a správný guláš se piluje i několik let až je super.

  • Monika Skalová
    Monika Skalová |

    20. 1. 2007 11:39

    Souhlasím s Di, guláš vařený v papiňáku není guláš, ale omáčka "hnědka" s přehršlí koření.

  • Di
    Di |

    13. 12. 2006 06:25

    Ale uvaří Kamile a bez papiňáku a s rozumným množstvím koření k tomu! Papiňák Vám z hovězích kostek nadělá nitkovatou hmotu a množství koření (2 sáčky papriky, 3 lžičky majoránky a 6 dochucovacích kostek na cca 1/2 kg masa!) překořeněnou nepojídatelnou omáčku. Jedině že by jí bylo tak 10 l. Pak je ovšem potřeba se zamyslet nad tím, zda dobrou chuť guláši nedodá právě potřebné množstí masa. Hospodě, kda vaří guláš tímto způsobe, bych se raději vyhnula.

  • romana hrabovska
    romana hrabovska |

    12. 12. 2006 19:12

    Recept vypadá dobře,každý dělá guláš jináč.Když mixovat,tak mixovat.zkusím to a uvidíme.

  • Kamil Krybus
    Kamil Krybus |

    11. 12. 2006 16:13

    Ze "zpěněné cibule" a "osmahnutého hovězího" nikdy guláš neuvaříš. Ono se to do jedlé podoby dostane díky paniňáku, tu hospodskou chuť tam ale dodáš přehršlí bujónových kostek. Sypání guláše syrovou cibulí se dělá proto, aby se zakryly nedostatky vlastního guláše.

  • englicka marketa
    englicka marketa |

    11. 12. 2006 11:40

    téééda té chemie:o))

  • Hana Rožníčková
    Hana Rožníčková |

    11. 12. 2006 09:59

    Recept vypadá docela dobře, na mě je tam moc těch bujonů a také mi není jasné proč mixovat, když cibuli máme krájet nadrobno, ta by se měla vpodstatě rozvařit.