Pravý vlašský salát

moje hodnocení:

4,2

hodnotilo: 6
15 minut
neuvedeno
neuvedeno
autor: Recepty

Suroviny

Vložit do nákupu
    • 350
      g brambory
    • 230
      g salám
    • 100
      g nakládané okurky
    • 20
      g sterilovaný hrášek
    • 35
      g celer
    • 50
      g mrkev
    • 1
      lžíce hořčice plnotučná
    • 1
      špetka pepř mletý
    • 1
      lžička ocet
    • 0,5
      lžička worcestrová omáčka
    • 0,5
      lžička cukr krupice
    • 0,5
      ks sůl
    • 250
      g majonéza
    • 3
      lžíce vlažná voda

Postup přípravy receptu

Vložit do kuchařky
1
Brambory uvaříme ve slupce, po vychladnutí oloupeme a nakrájíme na nudličky asi 0,5 cm silné. Poté vložíme do mixeru s řezacími noži a na krátkou dobu mixer zapneme. Nesmí vzniknout kaše, ale nadrobno nasekané hrudky. Stejně postupujeme i se salámem, okurkou, mrkví a celerem.
2
To vše smícháme dohromady. Přidáme, hrášek, mrkev, celer, hořčici, pepř, sůl, cukr, ocet, worchestrovou omáčku, majonézu a přidáme dvě lžíce vlahé vody. Opatrně promícháme. Vhodné na obložené chlebíčky nebo jen tak s bílým pečivem.

Komentáře k receptu

  • Kalivoda
    Kalivoda |

    11. 3. 2017 11:31

    Takový vlašák doma dneska neuděláte protože majonéza už není co bývala je v ní tahavý nějaký hnus a salám už je bez chuti a je v něm separát také bez chuti.,dával se tam taky sladkokyselý tuřín a ten asi se taky podílel na chuti. Vlašský. salát byl po celé republice stejný a byl výborný.Ten salát byl tak výborný že jsem ho jedl 40 let každý den k svačině 15dkg plus 3 rohlíky. a nikdy jsem se ho nepřejedl.Ono taky je to tím že v dnešních salámech je hodně rozemleté kůže a ta je bezchuťová.

  • Bedřich
    Bedřich |

    11. 8. 2016 21:06

    Udělal jsem ho přesně podle receptu,salám jsem koupil u řezníka, který ho dělá sám.Musím říct že jsem si na něm pochutnal, protože ty dnešní blafy nejdou žrát. Je to skutečně Vlašák jak za socialismu.

  • fox
    fox |

    31. 1. 2016 21:14

    to je blivajz :-$ :'(

  • lida
    lida |

    30. 12. 2015 09:46

    Jenom mala pripominka, melo by to byt myslim 'open face' misto face open.

  • Petra
    Petra |

    17. 7. 2015 16:01

    Já dám do mixéru brambory, rozmixnu, pak přehodím do mísy. Poté dám do mixéru salám, mix a šup do mísy k bramborám. Pak totéž s kořen. zeleninou a nakonec s okurkou. Všechno je v míse rozmixované akorát a jen se to dochutí + hrášek a smíchá. Takto to asi bylo myšleno.

  • hanka
    hanka |

    16. 3. 2015 23:51

    Nerozumím popisu postupu kde je psáno že do mixéru máme dát mrkev a pak dále je psáno že do toho zmixovaneho přidáme mrkev. Tak kam vlastně má přijít ta mrkev? :-\

  • Ja
    Ja |

    4. 3. 2015 22:39

    A okrem toho by som chcel vidiet barbara co da do parizskeho salatu mrkvu, fuj...

  • Ja
    Ja |

    4. 3. 2015 22:38

    Vies citat??? Tak este raz: Toto je NORMOVALNY SOCIALISTICKY VLASAK, s ORIGINALNYM RECEPTOM NEMA VOBEC NIC SPOLOCNE! Do ORIGINALU idu jablka, kysle rybicky, prava prazska sunka, mrkva, hrasok, uhorka a domaca majoneza zo zltok. Ziadne zemiaky preboha. Original vlasak a vlasak z dob socializmu su dve totalne rozdielne jedla.

  • Marián
    Marián |

    24. 2. 2015 18:41

    Tak to možno len podľa receptu z čias socializmu :-D Do originál pravého vlašského šalátu, ktorý sa začal robiť za prvej republiky sa pridávali jablká a v žiadnom prípade nie zemiaky. Až v socializme sa vlašák začal robiť tak ako ho dnes poznáme.

  • paela
    paela |

    19. 2. 2015 15:52

    Do vlašského salátu brambory patří....ingredience co jste napsala jsou v pařížském salátu :-D

  • Ja
    Ja |

    17. 2. 2015 19:47

    Toto je normovany socialisticky vlasak, s originalnym receptom nema vobec nic spolocne. Do originalu idu jablka, kysle rybicky, prava prazska sunka, mrkva, hrasok, uhorka a domaca majoneza zo zltok. Ziadne zemiaky preboha.

  • Mates
    Mates |

    5. 2. 2015 07:44

    Vy jste asi tak trošku oslík, že?

  • helča
    helča |

    5. 1. 2015 22:52

    Taky vlastním " Normy studené kuchyně" z roku 1971 a zde uváděný pravý vlašský salát je totožný s váhou a ingrediencemi, jen bych chtěla autora - ku - opravit , že se vše krájí na jemné nudličky - včetně vař. brambor, salámu, okurek a kořenová zelenifc na drobné kostičky ale - !!! do mixeru rozhodně ne...!!! Pak je taky receptura na Vlašský salát special- kde je více salámu, majonézy a zeleniny a brambor méně než ve vlašském salátu obyčejném.

  • Polaris
    Polaris |

    30. 12. 2014 18:06

    Sterilované, nebo lehce povařené. Rozhodně nikoli syrové.

  • Polaris
    Polaris |

    30. 12. 2014 18:04

    Ano, v té knize je skutečně klasický recept na náhražku.

  • Polaris
    Polaris |

    30. 12. 2014 18:03

    Z hlediska místa, kde jste pracovala, tak jistě. Za dvacet let sem někdo, kdo pracuje v dnešní chemičce, vyrábějící saláty, možná napíše, že škrob, cuketa a náhražky jsou ty správné přísady.

  • Polaris
    Polaris |

    30. 12. 2014 18:01

    Možná to bude tím, že nemáte pravdu. Při vší úctě - a nic proti vaší matce, která poznala pravděpodobně pouze komunistickou náhražku - původní recept vypadl úplně jinak. http://cs.wikipedia.org/wiki/Vlašský_salát Takže - nechte lidi "vést diskusi" a už to sem "znovu nepište". Kdo bude chtít znát váš názor, jistě si jej najde...

  • Jani
    Jani |

    30. 12. 2014 17:10

    Salát jsem udělala, jen kvůli alergii jsem vynechala celer a dala kvalitni sunku. Je výborný i tak a když jsem dnes četla složení prodávaných vlasaku a lide si ty haldy ecek s opravdu "kvalitním" vyrobnim salamem a spousty jiných zbytečnosti po kilech kupuji, byla jsem rada, ze jsem se rozhodla udělat si ho doma. Díky za supr recept. :-)

  • Verča
    Verča |

    30. 12. 2014 09:29

    Nejlepší :-* jiný nedělám.. Vzpomínka na mlíčňáky,jahodový koktejl,chlebíčky a rohlík s vlašákem na RaH talířcích :)

  • sorciére
    sorciére |

    29. 12. 2014 19:07

    Recept vypada uzasne jdu na to <3 jen se malinko obavam toho mixeru =-O a kolik te soli pekne prosim

  • Gali
    Gali |

    28. 12. 2014 22:57

    Výborný vlašák. :-) Pracovala jsem ve studené kuchyni. A tento recept je správný.

  • Irča
    Irča |

    28. 12. 2014 21:40

    Horko těžko, ale dá se najít i původní norma na vlašák, jak jej dělávaly kdysi salátky v ladůdkách. Známý je i recept na pravý vlašský salát od jezziny, recept http://www.jaktak.cz/jak-udelat-vlassky-salat-pravy-vlasak-recept.html :-)

  • Petra
    Petra |

    9. 11. 2014 07:18

    Vynikajici! Dekuji za perfektni recept!

  • Stanislava
    Stanislava |

    17. 10. 2014 10:14

    Dobrý den, já nevím proč tady pořád vedete diskusi, zda do vlašáku patří brambory nebo nepatří. Už jsem to sem jednou psala. Brambory nepatří do tzv. pařízského salátu, ale do vlašského salátu brambory patří, maminka dělala celý život ve studené kuchyni a tento recept úplně stejný mně nadiktovala, ale říkala tomu podmazák na obložené chlebíčky.Zdravím a přeji dobou chuť.

  • Anna
    Anna |

    4. 5. 2014 12:54

    Pouzit jablka misto brambor me dost prekvapilo.Rada tento recept vyzkousim a dam vedet. Anna Sumperk. :-[

  • eva
    eva |

    21. 3. 2014 15:13

    Pokud vím, tak do vlašáku brambory patřííí, ale ne do pařížáku. :-\

  • Roman
    Roman |

    13. 3. 2014 02:09

    350g jablek, 50g kyseleho slede, 100g hrasku z konzervy, 100g mrkve - muze byt i z konzervy, 150 g prazske sunky od kosti, 100g kysele okurky, 150g majonezy, sul,pepr. Tot recept na jeden kilogram praveho vlasskeho salatu vyrabeneho prvnim prazskym lahudkarstvim p.Linky zalozenym v roce 1911. Vse ostatni je napodobenina.zprznena soudruhy po znarodneni v roce 1948. Nerikam ze soudruzsky vylepseny bramborovy salat mi nechutnal, ale nebyl vlassky.

  • Roman
    Roman |

    13. 3. 2014 00:35

    Do vlasaku brambory nepatri ani nahodou a salam take ne, ale kvalitni sunka.

  • Petr
    Petr |

    31. 1. 2014 11:42

    http://www.jaktak.cz/jak-udelat-vlassky-salat-pravy-vlasak-recept.html

  • Jiří
    Jiří |

    12. 1. 2014 17:14

    Lidi, nehádejte se, hlavně když tam není výrobní salám ;-) A toto už jste četli? https://www.facebook.com/BabicinyReceptyNaDobroty/posts/171536342969343

  • Petra
    Petra |

    27. 10. 2013 15:46

    syrové. Fakt je moc dobrý.

  • Petra
    Petra |

    27. 10. 2013 15:45

    Opravdu výtečný!!! Patří tam vše, co je psáno, nic míň, nic víc. Skvělá pravá nostalgická chuť. Díky.

  • kolík
    kolík |

    18. 7. 2013 17:13

    Milane, do vlašáku brambory patří..Přečti si normy studené kuchyně.Nechci tě urážet ale jseš trouba. :-D :-D :-D

  • MILAN
    MILAN |

    27. 6. 2013 19:22

    Do vlašského saláu NEPATŘÍ brambory a salám !! ale šunka ! <3

  • Jiri
    Jiri |

    6. 3. 2013 13:13

    A ta mrkev a celer mají být syrové nebo vařené?

  • Petr
    Petr |

    21. 12. 2012 21:23

    Reny2 To co jsi ochutnala už v žádném případě nebyl vlašák. Pokud tam nebyl celer a místo majonézy zákyska tak to není opravdu vlašák.Navíc nejsem vyučený pro žádné interhotely Ostrava.Stačí umět čístTy správné receptury..

  • Petr  pro nekiru
    Petr pro nekiru |

    20. 12. 2012 14:41

    Tak hele nekiru?Cibulka do vlašáku určitě ale určitě nepatří naopak brambory tam určitě ale určitě patří.Samozřejmě tam taky patří celer.Do pařížáku v žádném případě nepatří kořenová zelenina.Bože lidi nekažte tradiční recept vlašáku.Souhlasím s Reny ,Mirkou a Stanislavou.Jinak origo recept je v knize která má název Normy studené kuchyně.Tuto knihu seženete v některém antikvariátu. Je z roku 1960 nebo 1961.Je tam samozřejmě i tenhle recept.

  • Reny2
    Reny2 |

    19. 12. 2012 02:32

    Vazeni,naprosty souhlas s Mirkou i Stanislavou.....jsem vyucena pro Interhotely Ostrava a jak jiz obe zminene damy napsaly,receptury na vlassky salat obsahuji tolik zminovane brambory,mrkev,hrasek,okurky a pokud celer alespon trochu snesete,tak i ten....salat,do ktereho se brambory nedavaji je pochoutkovy.....tam je jen sunka a hrasek a pak uz jen ty spojovadla....Uz jsem ochutnala i vlasak,kde nebyl celer,a misto majonezy byla pouzita kysana smetana a bylo to o hodne lehci a stravitelnejsi....

  • nekiru
    nekiru |

    18. 12. 2012 10:23

    Do vlašského salátu se dává salám na nudličky,kys.okurky na drobné kostičky,hrášek,cibulka na jemno krájená a spařená horkým lákem z okurek,pepř,sůl,Worchester,dobrá majonéza. Brambory tam nepatří. Zatímco do pařížského salátu se dává ještě kořenová zelenina a brambory. ;-)

  • Jana
    Jana |

    23. 11. 2012 15:05

    Take jsem chtela rozjet podobnej obchod...jenze si na to netroufnu....drzim palce at to alespon Tobe vyjde...amikum to rozhodne chutnat bude !!!

  • Stanislava
    Stanislava |

    9. 11. 2012 10:49

    Vážení, vzhledem k tomu, že moje maminka děla až do roku 1986 ve studené kuchyni a tam se dělali obložené chlebíčky a ty byly super. Maminka mně kdysi na vlašák dala recept ( tam se mu říkalo podmazák pod chlebíčky ) já jsem ho ztratila a vždy jsem ho dělala podle odhadu až jsem přišla na tento recept a je přesně takový jaký mně dala kdysi maminka. Tento recept nemá chybu právě jsem podmazák dodělala no prostě s u p e r!!!!!!!!Akorát dělám jednu změnu, že vše strouhám na jemném struhadle nedávám do muxeru a dávám tam lák z okurek nedávám teplou vodu, tak to vždy dělala moje maminka.

  • Mirka
    Mirka |

    1. 11. 2012 02:52

    Tento vlasak delam uplne stejne a to uz dobrych 25 let. Je vynikajici a jeste nikdy me nikdo nerekl, ze mu moje chlebicky nechutnaji. Ziji na Floride a uvazuji, ze tady rozjedu vlastni malou vyrobnu chlebicku (czech face opened sandwiches), tak mi drzte palce aby to amikum take chutnalo zrovna tak jako nam cechum. A brambory samozrejme do praveho vlasaku patri zrovna tak jako tam patri sterilovany hrasek! Ale do Parizaku patri jen salam, sterilovane okurky a hrasek, trocha cibule, majoneza, sul, pepr, obyc. horcice, cukr, ocet a worcester ... alespon ja ho tak od nepameti delam. Tak se mejte vsichni moc krasne! Pa, pa!

  • Konečný
    Konečný |

    15. 9. 2012 14:56

    Jakož to odborník na vlašák tvrdím ,že do vlašáku brambory rozhodně patří a sterilovaný hrášek taky .Tomáš si plete Vlašák s Pařížákem . Prostě to tak je . Nejhorší je skutečnost ,že někteří dnešní "výrobci" dávají do vlašáku cibuli která svou chutí vše přehluší a nedá se to jíst.(Jinak proti cibuli nic nemám) Zdravím všechny samozřejmě i Tomáše

  • Vašek
    Vašek |

    3. 6. 2012 16:35

    Skutečnost je taková,že si hluboko v paměti vybavuju ten typický vlašák,na který jsem chodil před rokem 89 do "gastráku" na Kladně,a ten obsahoval jak hrášek,tak brambory a měl tu typickou chuť,která právě nekoresponduje s těmi současnými prodávanými vlašáky,takže můžu s klidem říct,že tenhle vlašák mi tu chuť opět osvěžil a připoměl.Palec nahoru.Je vynikající. :-)

  • janek
    janek |

    23. 12. 2011 18:03

    Evo ty žereš z koryta ne??Bože ty jsi dementní.Od tebe bych si nedal ani chleba se sádlem, pokud víš co to je.Jinak přeji krásné a klidné vánoční svátky.

  • eva
    eva |

    21. 12. 2011 08:11

    pletete si vlašák s pařížákem, ten je akorát samá majonéza

  • Michaela
    Michaela |

    29. 11. 2011 19:19

    výbornýýýýýýý nám moc moc chutná a já jsem konečně objevila nejlepší salát na chlebíčky

  • Tomáš
    Tomáš |

    5. 10. 2011 16:21

    Hehehe,copak hrášek....ten bych i odpustil....ale do vlašáku hlavně nepatří brambory!!!!Koukám jak blázen,celá stránka vlašáků,všechny s bramborama.Jediný tenhle má tu drzost se nazvat pravý.....jenže...není.Je stejný mutant bramboro vlašský,jako ty ostatní.Jediný správný recept jsem nalezl až o stránku dál.Neříkám,že tenhle salát není dobrý....jen prostě není ani bramborový,ani vlašský! :-)

  • Spáč
    Spáč |

    12. 6. 2011 01:15

    Jo, tak tohle je recept na ten správnej vlašák co se prodával před 89, možná i o něco lepší . Dělám ho podle receptu z nějaký starý knihy, Normy studené kuchyně, nebo tak nějak se to jmenuje a je to stejný jako tento recept. Dělám ho už roky tak tam dávám všechno od oka, nevážím to, jen odhaduju podle množství v misce, ale vždycky sklidí úspěch. Takže všem doporučuju ! ! ! :-)

  • Petr
    Petr |

    31. 12. 2010 05:30

    A kde jsi viděla vlašák bez hrášku? To to je pravý vlašák. No zajímal by mne tvůj recept na vlašák pokud nějaký máš. <3

  • eva
    eva |

    17. 12. 2010 13:35

    do vlašáku nepatří hrášek tak ho nenazyvejte pravy.. :-)