• Blesk.cz
  • |
  • Blesk pro ženy
  • |
  • AHA!
  • |
  • Dáma.cz
  • |
  • Maminka.cz
  • |
  • E15.cz
  • |
  • Reflex.cz
  • |
  • FITweb.cz
  • |
  • Ženy.cz
  • |
  • MojeZdraví.cz
  • |
  • více Created by potrace 1.13, written by Peter Selinger 2001-2015
    • Ábíčko.cz
    • Auto.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FinExpert.cz
    • iSport.cz
    • MobilMania.cz
    • SportRevue.cz
    • Živě.cz
    • Sazka eLEAGUE
Recepty.cz - logo
  • Oblíbené recepty
    • Sezónní recepty
    • Nejlépe hodnocené
    • Poslední komentáře
    • Tip - týdenní menu
  • Nejnovější
  • Suroviny
  • Světová kuchyně
    • Česká
    • Slovenská
    • Francouzská
    • Italská
    • Čínská
    • Řecká
    • Mexická
  • Rady
  • Magazín
  • F.O.O.D.
  • Videorecepty
  • Přihlásit se
  • Vložit recept
  • Přihlásit se
Recepty.cz - logo
Pokročilé vyhledávání Podle ingrediencí
Vložit recept
Zdravý oběd Rychlá večeře Chuťovky Polévky Maso Omáčky Přílohy Těstoviny Moučníky Zdravé Rychlé Sladké Dezerty Velikonoce
  • Recepty.cz
  • Bramboráky
Napište svůj komentář k receptu

Bramboráky

autor: Recepty
0.0
moje hodnoceni
3.6
hodnotilo: 431
doba přípravy: 15 minut
obtížnost: střední
Vložit do kuchařky Vložit do nákupu Vytisknout recept
Bramboráky
Bramboráky
Bramboráky
Bramboráky
Bramboráky
Bramboráky
Bramboráky
Bramboráky
Bramboráky
Bramboráky
8fotografií
Nahrát fotku
 

Bramboráky z jemně nastrouhaných brambor ochucené česnekem a ovoněné majoránkou jsou oblíbenou českou klasikou. Můžete si je dopřát samotné, se zelím nebo třeba jako přílohu k různým omáčkám.

Bramboráky

Suroviny

10 porce
    • 800
      g brambory
    • sůl
    • 4
      stroužek česnek
    • 200
      g hladká mouka
    • hlávkový salát Listy a petrželky na ozdobení
    • 1
      ks vejce
    • rostlinný olej
    • 4
      lžíce mléko
    • 2
      lžička majoránka
    • pepř mletý

Postup přípravy bramboráků

1
Brambory omyjeme, oloupeme a najemno nastrouháme. Přebytečnou vodu z bramborákového těsta slijeme. Česnek oloupeme a nastrouháme, prolisujeme nebo nakrájíme na tenké lupínky. Mléko ohřejeme a horké přilijeme k nastrouhaným bramborám. Potom přidáme hladkou mouku, vejce, česnek a zamícháme. Směs na bramboráky osolíme, opepříme, dochutíme majoránkou a opět důkladně promícháme. Jestliže je těsto příliš řídké přidáme mouku, pokud je naopak husté přidáme trochu mléka.

RADA: Jak snadno oloupat brambory?

2
Na pánvičce nebo na lívanečníku rozehřejeme olej, potom na něj lžící rozetřeme těsto a bramboráky prudce z obou stran osmažíme dozlatova. Listy salátu opereme, osušíme a pokrájíme, petrželku opláchneme. Bramboráky přeložíme a podáváme ozdobené hlávkovým salátem a petrželkou. Výborně chutnají také jako příloha k minutkám.

RADA: Tipy na rodinné večeře do 100 Kč!

Podělte se s přáteli o recept

Podobné recepty

Bramboráky

Bramboráky

Bramboráky sváteční

Bramboráky sváteční

Bramboráky z chleba

Bramboráky z chleba

newsletter

Nenechte si ujít sezónní inspirace a recepty!

Zaregistrujte se k odběru newsletteru a my vám každý týden zašleme osvědčené tipy.
Souhlasím s podmínkami pro užívání služby informační společnosti a seznámil/a jsem se s informací o zpracování osobních údajů .

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.

 

Komentáře k receptu

  • Uživatel (#334530)
    Uživatel (#334530) | 22. 2. 2022 22:34

    Nejhorší recept a vše jsem musel při dvojité porci vyhodit. Tolik množství mouky,že se to nedalo jíst. Radši už nic nevkládejte. Jsem akorát pěkně vytočenej.??

  • jenik | 16. 4. 2015 19:11

    srouhání měmoc nebavilo. melu brambory v mlýnku na maso. jde to v pohodě a rchle.a česneku víc.nkdy nic nepokazí. jinak výborné

  • Lucka | 24. 11. 2014 18:53

    Jednou jsem zapomněla, že už nemám majoránku, tak jsem tam dala chilli koření a super. :-) Ted už bramboráky dělám i s majoránkou a chilli tam nesmí chybět.. ;-) Doporučuju chilli.

  • Petr | 31. 8. 2014 20:09

    pěkně blbej recept , ty mouky tam patří max 100g. omg. :-D

  • Jarka | 24. 8. 2014 11:00

    Aby brambory nečernaly,přidává se mléko.

  • Jan | 15. 8. 2014 16:24

    Děkuji, můj první bramborák se povedl

  • Andrea | 30. 5. 2014 12:18

    Ahoj lidi, dělám bramboráky od oka a často. Máme je všichni rádi. Přidávám tvaroh, je tam opravdu moc dobrý. Ale tím pádem je těsto hustější, takže musíte naředit mlékem a pokud je těsta hodně dát třeba i 2 vejce, aby to drželo pohromadě. A dávám hladkou i polohrubou mouku. Ale té mouky tam opravdu dávám méně, aby to nebylo moc moučné. Spolu s brambory tam strouhám česnek i cibuli. ;-)

  • Tereza | 27. 5. 2014 18:42

    Do těsta se přidává trošku octa aby do druhého dne nezčernalo .

  • Daniela | 5. 5. 2014 13:41

    Rozhodně bych je nemixovala. Naopak strouhám na hrubší části struhadla, rozmixovat podle mne je zničit - nebudou to bramboráky, ale placky :-))

  • andrea | 2. 4. 2014 11:26

    byli moc dobre vsichni sme si pochutnali udelala sem k tomu kureci smes na spusob kunpaa a vsichni my to slupli moc dekuji za recept :-P :-) :-D :-\ =-O :-* :'( :-)) :-| <3 <:-)

  • nikola | 21. 2. 2014 10:18

    Ja davam na 1kg brambor 100- 120g mouky teda

  • Ivan | 28. 1. 2014 11:11

    Ta mouka všechno zazdí

  • Radim | 15. 1. 2014 10:59

    :-D

  • Radim | 15. 1. 2014 10:56

    Žes to nemixoval tyčovým mixérem? :-D

  • Martin | 14. 12. 2013 17:58

    Co přidáváte do těsta oby do druhého dne nezčernalo?

  • mekanik | 21. 11. 2013 21:15

    protože jsi blb a neumis nic

  • Stoney | 14. 11. 2013 06:29

    Méně mouky, více brambor ;-)

  • PanBramborak | 29. 10. 2013 23:08

    Delal jsem je presne podle receptu. Vznikly tvrde moucne placky, ktere jsem jen ochutnal a vyhodil. Spatny recept.

  • Alena | 27. 9. 2013 08:20

    Jsou výborný,dělám je často,všichni je máme rádi. :-\

  • p | 25. 8. 2013 08:30

    :-D

  • boban | 20. 7. 2013 08:48

    Super recept sousedi žasnou :-P

  • Jirka (ten co umí vařit ;)) | 10. 7. 2013 15:33

    brambory jsem nastrouhal cca 1/2 na velkém struhadle, 1/2 na malém, místo mléka jsem přidal 2. vejce (pak to krásně drží pohromadě) a ještě jsem přidal orestovanou cibulku s uzeninou (na hodně malé kousky nakrájenou)...:)

  • JIrka | 23. 6. 2013 17:29

    Makačka jak sviň poprvé ve 34letech jsem něco uvařil a rada na závěr NEPOUŽÍVAT TYČOVÍ MIXER bo kaše s toho :-D

  • bramborak | 12. 3. 2013 20:00

    dobrý bramborák

  • medvidek | 17. 1. 2013 16:11

    medvědě, i dnes jsou lidé kteří začínají vařit, ba dokonce většina lidí je mladší než vy. tak nedělejte chytrého. děkuji za recept

  • Ruměnka | 2. 1. 2013 11:57

    Já dávám místo mléka podmáslí a jsou mňamozni :-[

  • medvěd 09 | 28. 12. 2012 08:55

    Co je na tom receptu nového? Je výborný,souhlas,ale takhle dělám bramboráky už 40 let... ;-) 8-) Víte,co je taky fantazie? Udělám bramborák, nadrobno nakrájím kysané zelí,nakladu na polovinu bramboráku a přeložím napůl.Zelí se prohřeje co by dup, a je to mňam :-[

  • Janos
    Janos | 15. 11. 2012 22:22

    Dělám je skoro stejně :-) na sádle. Nemá to chybu :-[

  • matej | 17. 10. 2012 18:41

    :- ) :-)) :-| :-* :-) moc dobré :-) :-)) :-| :-* :-)

  • Lenka | 13. 10. 2012 13:12

    Bramboráky smažit jedině na sádle. Na oleji nemají tu správnou chuť.

  • Eva | 25. 9. 2012 18:20

    Zkuste milé dámy přidat do směsi ještě trochu strouhanky, bramboráky jsou krásně křupavé. E.

  • chvajda
    chvajda | 12. 9. 2012 13:59

    Naprosto fantastický recept, perfektní! Takto se mi ještě nikdy bramboráky nepovedly jako dnes dle tohoto receptu. Velmi děkuji i za poznatky a rady ostatních kuchtíků, něco málo jsem vylepšila a bylo to supéééér!!! :o)

  • xDment | 14. 3. 2012 15:56

    ...

  • Doomkaa
    Doomkaa | 19. 10. 2011 17:55

    Děkuji za super recept..bramboráčky jsou úžasný - udělala jsem jich 5 velkých s tímto receptem :) doporučuji dále

  • k.minnie
    k.minnie | 30. 9. 2011 22:56

    Takhle děláme bramboráky doma pořád :-) ještě navíc přidáváme nakrájenou slaninu a nastrouhaný sýr.

  • HONY VOKY | 8. 7. 2011 17:17

    Jedna vrchovatá lžíce toho těsta je asi 6dkg. Ne jednu porci počítej asi 1/4kg 250g. Chlapi toho chtějí víc. Záleží jek velké bramboráky cgceš dělat. Buď z 1 lžíce nebo dvou? Když se to péovede neměj strach - snědí to studené. Přeji ti ať se to vyvede. Klidně přidej cibuli (půlku) nebo česnek 3 stroužky. Já dávám oboje. Jsem profík neboj se toho. Samozřejmě že to platí pokud všichni oboje jedí. HONY VO0KY

  • Lidka | 12. 5. 2011 14:53

    Mléko by mělo zabránit černání brambor, ale také ho nedávám. Připadá mi, že tekutiny tam je vždy dost. Ale přidávám ovesné vločky a je s nimi bramborák vynikající.

  • pippiva
    pippiva | 12. 5. 2011 14:11

    Nekde jsem cetla, ze je vyborne do bramboraku pridat trochu tvarohu, budou krehke, ale jeste jsem to nevyzkousela... :-\

  • Ladia
    Ladia | 12. 5. 2011 12:59

    Já nedávám mléko :-)

  • No coment | 2. 5. 2011 19:51

    Hej trapáku je to trapné tady buzerovaat :-P Nechápu co si tím chceš dokázat. Bramboráky jsem dělala a byli skvělé.. tak radši zalez za kuchařku a běž se učit vařit když tady pomlouváš

  • xxx | 31. 3. 2011 10:38

    Nejdříve se, prosím, všichni naučte česky! ;-)

  • paní kuchařka | 18. 3. 2011 19:03

    každý je nějaký...recepty se sem dávaj,aby se vozkoušeli a né kritizovali a aby se lidi jako vy povišovali nad ty druhý... :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P

  • Mr.Iraq:: | 1. 2. 2011 17:14

    Dobrý den ,váš recept je dobrý ale nééé skvělí bohužel ...Být vámi učím se od mistra ,což znamená odemě hehehhehe :-P

  • evaevaa | 29. 1. 2011 15:34

    Dělala jsem bramboráky poprvé a dopadlo to skvěle - a taky chutnájí skvěle :-) díky za recept

  • kacka | 24. 1. 2011 20:52

    dobrý den můžu se zeptat pro kolik osob to je??

  • kacka | 24. 1. 2011 20:52

    dobrý den můžu se zeptat pro kolik osob to je??

  • Mimino | 6. 1. 2011 08:35

    To bych raději nedělal. Udělejte to tak jak píšou,je na vás zda si vyberete hrubší nebo jemnější struhadlo. Já do bramboráků přidávám ještě na kostičky nakrájený měkký salám ;-)

  • Ibka | 1. 1. 2011 21:34

    první s čí nesouhlsím :) když je bramborák moc tvrdej a láme se tak je to možná tak o zuby :D podlě mě by měl být bramborák mírně měkoučkej a štavnatej <3

  • momik
    momik | 29. 12. 2010 20:46

    já bramboráky strouhám normálně strojově jako třeba strouhanku, jen si nastavím větší očka

  • Veronika | 28. 12. 2010 00:04

    Záleží na tom, jak moc bys je rozmixovala... jelikož z bramborového pyré nebudeš mít tak syté bramboráky... Nejlepší je si ke strouhání někoho přizvat a třeba i soutěžit, aby to lépe uteklo... ale pozor na ruce :-)

  • Honza | 12. 12. 2010 13:15

    :-D

  • Hanka | 10. 12. 2010 11:33

    Nemám s přípravou bramboráků vůbec žádné zkušenosti, tak je to možná hloupý dotaz, ale nešlo by ty brambory nakrájet na kousky, hodit do mixéru a rozmixovat místo strouhání? Že bych si ušetřila práci :-[

  • Beldarana | 22. 11. 2010 13:22

    Dneska jsem vyzkoušela, celá rodina ohodnila jako velmi dobré. Přidala sem do těsna na jemno nakrájené párky.

  • Leo Kortus | 14. 11. 2010 17:23

    Dal jsem vse podle receptu az na cesnek a vajicka , vajicka jsem dal 3 a vysledek dobry bramboraky se netrhaly a chutove vivikajicí .-D

  • Fredro Star | 2. 1. 2010 19:00

    prvni varka celkem dobra ...ted delame dalsi a bude jeste trosku lepsi ..doporucuji pridat trosku vic cesneku dle chuti a koreni..jak kazdy uzna za vhodne ..jinak vynikajici ;)

  • Fredro Star | 2. 1. 2010 19:00

    prvni varka celkem dobra ...ted delame dalsi a bude jeste trosku lepsi ..doporucuji pridat trosku vic cesneku dle chuti a koreni..jak kazdy uzna za vhodne ..jinak vynikajici ;)

  • Blanka Vokounová | 4. 8. 2009 19:10

    Bramborák se hned na poprvé perfektně povedl! Dala jsem jen 100g (polohrubé místo hladké) mouky, půl brambor na jemno, půl na hrubo nastrouhaných, jinak vše podle receptu a byl VÝBORNÝ. Krásně držel pohromadě, nic se nerozpadalo, prostě dobrůtka. Možná příště přihodím o jeden stroužek česneku víc. Moc díky

  • Mirka Váchová | 7. 2. 2009 00:17

    Tak jsem je také zkusila a musím říct, že byly opravdu výborné. Není jim co vytknout. Vřele doporučuji je vyzkoušet. Nebudete litovat.

  • Lucie Nachlingerová | 27. 1. 2009 19:06

    Dala jsem o 2 stroužky česneku víc a bylo to výborné!

  • Anna Suskova | 30. 3. 2008 18:25

    tak ja se musím take přidat dnes jsem delala bramboráčky a musím říct že se mi povedli hned na poprve a jsou moc chutne!!

  • hanka Pořtova | 24. 1. 2008 16:53

    hmmmm...mocinky dobrej bramborák.))

  • Helena K. | 15. 1. 2008 17:51

    Zkuste :bramborák po jedné straně opéct,obrátit,na opečenou stranu položit olomoucký tvarůžek rozkrojený na polovinu,dopéct.Tvarůžek se zčástí rozpustí a k pivu(čaji) je to pochoutka.

  • Ivana Krásová | 13. 11. 2007 19:02

    Udělám placku na pánev, na to položím rozkrojený Hermelin /na 2 kolečka/ smažím a naplácám na Hermelín další těsto, tak aby byl celý zakryty, potom obrátím, dosmažím po druhé staně a podávám - mňam

  • jiří Jindřich | 13. 11. 2007 11:40

    do bramboráku dávám polohrubou mouku jen málo a mladé nasekané kopřivy spařené horkou vodou pánev musí být hodně rospálená potom se bramborák nelepí je to také výborná příloha ke guláši dobrou chuť

  • Jiří | 2. 11. 2007 16:47

    teda držel jsme se rad,ktere jsme si přečetl tady,piva jsem se teda nedržel ale přidaním česneku,ubráním majoránky,2 vejce,nahrubo...atd.mno a vyšlo z toho to že přítel byl celej bez sebe...ted se to stalo jeho nejoblibenějším jídlem a mě už to leze krkem(to byl joke)takže děkuju a fakt doporučuju číst připomínky k receptum:DJeště jednou Díky

  • Růžena Petržílková | 27. 10. 2007 11:44

    No,vyzkoušíme to ve škol=)

  • Ája Matajsová | 11. 10. 2007 16:12

    Jsem kuchař začátečník. Tohle se mi zdálo celkem jednoduché a k mému překvapení je to i dobré. Co dobré, je to výborné! Mam fakt obrovskou radost, že jsem po několika málo pokusech ukuchtila něco, co se dá pozřít a dokonce si na tom i pochutnat. Moc děkuji za pomoc, kterou jsem tu našla. Doporučuji každému a určitě si tu najdu i jiné recepty.

  • Terka | 15. 9. 2007 13:16

    jj...super recept...byla to dobrota :)

  • Pavla | 11. 9. 2007 13:44

    myslím že čím víc česneku tak tím líp, já dávám na 8 velkých brambor celou paličku česneku a to je potom pochutnání...vždycky mi je lidi pochválili a přítel říkal, že dělám lepší jak bybička a maminka, takže to už je velká pocta... :-)

  • Pajda | 29. 8. 2007 12:04

    Misto mleka bych to spis redil pivem, ma to lepsi chut

  • Anonym | 31. 7. 2007 23:10

    Jo a to co je na obrázku, není bramborák, ale matlavá placka. Správněj bramborák musí být tak křehoučkej a křupavej, že při kažedým pokusu o přehnutí se zlomí. A taky by neměl být větší než dlaň - ono se to pak taky líp na pánvi obrací.

  • Jája | 31. 7. 2007 23:06

    Určitě bez mlíka, strouhat NAHRUBO (je to nejen rychlejší, ale i lepší na chuť), určitě míň mouky, na tohle množství brambor 2 vejce, přidat nadrobno pokrájenou cibuli, ubrat majoránky a přidat víc česneku!

  • Filip Franek | 31. 7. 2007 21:08

    Paradni bramboracky, varit neumim, ale je to pomerne jednoduche, takze jsem si konecne na necem pochutnal.

  • misha-23- | 18. 7. 2007 14:17

    no,učim se vařit,a tenhle recept na bramboráky mi moc pomohl...povedly se na jedničku..takže je to cajk,díkes..

  • Oksana Zemanová | 15. 6. 2007 14:11

    tak já jsem dala 2 vajíčka, mouku napůl s krupici co nejméně a místo mléka lžíci bílého jogurtu.Brambory nastrouhané půl jemně a půl nahrubo Ještě jsem neměla tak chutné bramboráky. Mňam!

  • Anonym | 13. 6. 2007 15:24

    Pro masožravce doporučuju přidat nastrouhaný kabanos nebo nějaký párek (stačí tak 10-15 dkg) a stejné množství eidamu. Vodu z brambor určitě neslévám.

  • Bryan | 13. 6. 2007 14:07

    Dik.Nevedel som pesne aky postup a co este vsetko do Zemiakovych Placiek potrebujem...Dobry Chut

  • Josef | 1. 6. 2007 11:56

    Pozor na slévání vody z nastrouhaných brambor!Za prvé tam nevadí když průběžně mýcháme a také obsahuje škrob a ostatní látky.

  • psycho | 22. 5. 2007 11:36

    Taky moc díky, protože s mladou začínáme tak nějak i vařit a oba umíme čaj a kávu, tak nám tohle moc pomohlo :-)

  • Daniel Mraz | 18. 5. 2007 12:55

    Děkujeme, pomohlo nám to.. Jsme začínající pár.. (s vařením)

  • Anonym | 17. 5. 2007 06:08

    Na bramborák má každý svou fintu, je to dobrota, ale pro někoho s tragickými následky (žlučník ...). Brambory strouháme půl nahrubo půl najemno, místo mouky dáváme strouhanku sice se to pak blbě obrací, ale je lepší než s moukou. Taky s hermelínem...mmm mňam. No, chce to potom navštívit ty mučící přístroje, nebo aspoň běhat :-)

  • Maple | 9. 4. 2007 17:06

    Místo mouky dávám JEN strouhanku, jsou křupavější. :-)

  • Jan Kučera | 17. 2. 2007 14:25

    Zkusili jsme bramboráky s cibulkou a bylo to dobré. Ale ještě lepší jsou bramboráky s tvarohem a cibulkou.

  • Eva Kudláčková | 9. 2. 2007 17:44

    Nejlepší je brambory strouhat nahrubo i najemno napůl, když jsou jen najemno, je z toho "kaše" . Mléko se do nich dáva kvůli zjemnění, mouka je v pořádku.

  • Eva Kudláčková | 9. 2. 2007 17:43

    Nejlepší je brambory strouhat nahrubo i najemno napůl, když jsou jen najemno, je z toho "kaše" . Mléko se do nich dáva kvůli zjemnění, mouka je v pořádku.

  • Dominika Boudná | 25. 1. 2007 19:07

    Včera jsem se pustila do kuchtění těchto bramboráků a musím říct, že nám moc chutnali!

  • Světlana | 30. 10. 2006 22:39

    Tyhle bramboráky děláme ne jako přílohu, ale jako hlavní jídlo. Po usmažení bramborák přeložím a dovnitř dám 2-3 lžíce vymačkaného kysaného zelí. Může být buď syrové studené nebo uvařené a podle chuti dochucené, pokaždé chutná jinak a pokaždé dobře. :-)

  • Anonym | 30. 10. 2006 22:27

    Jo a ještě jsem zapomněla. Těsto se samozřejmě musí smažit hned, takže olej je potřeba rozhřát předem. Kdyby se těsto nechalo dlouho stát, seřidlo by. No a dvě lžičky majoránky na to množství mi věru taky přijdou krapánek přespříliš.

  • Anonym | 30. 10. 2006 22:16

    Hm, mockrát jsem slyšela, že bramborák je pracný, protože lidi strouhají brambory na jemném struhadle. Zkuste hrubé struhadlo. Nastrouháno budete mít za chvilku a navíc bude bramborák chutnější. Ani moje babička ho jinak nedělala. Mléko do bramboráků zásadně nedávám. Když tam dáte mléko, je z toho spláclá placka a ne bramborák (po východočesku kramflek, který musí být nadýchaný a křupavý). Lepší chuť bramboráku dodá, když do těsta zamícháte trochu na drobno nakrájené syrové cibule. Jo a taky sušená nať dokáže udělat zázraky. Nejen majoránka, ale taky celer, petržel a libeček. Jinak to množství mouky v úvodním receptu mi přijde hrozně moc, já dávám mouky jen asi 2-3 polévkové lžíce na cca 6-7 brambor a 1 vejce.

  • Olaf Werich | 30. 10. 2006 18:47

    I bez mlíka jsou vynikající

  • Katka | 1. 9. 2006 12:14

    a je taky výborně do těch bramboráků dát uzeninu, napříklat gothajský salám, nebo liberecký párek, vše nakrájené na drobné kostičky

  • Jana Kutačová | 6. 8. 2006 22:03

    Pepo,ono je to s tou moukou vždy spíše o odhadu,protože pokaždé brambory pustí jiné množství vody.Mouky dejte tak,aby se Vám to spojilo v těstíčko a hlavně aby chutnalo.:o)

  • pepa | 6. 8. 2006 12:54

    na muj vkus hodne mouky, rozhodne staci pridat tretinu toho co tady pisou....

  • Dagmar Matusu | 4. 7. 2006 14:08

    Babička do bramboráků ještě přidává nasekanou petrželku a kypřící prášek do pečiva. Po případném ochadnutí bramboráky zůstanou krásně nadýchané a petrželka jim dodá lepší chuť a svěžejší vzhled :)

  • Jiří Mlčoch | 4. 5. 2006 10:26

    vcera jsme meli na obed :) delal jsem poprve, takze jsem je delal na vetsim ohni :( ale chybami se clovek uci priste to bude lepsi, diky za recept, jednicka to jisti

  • Comeman | 28. 4. 2006 17:39

    Bramboráky je lepší smažit pomalu, aby se prohřáli pěkně až do středu :)

  • Péť Radič | 26. 4. 2006 19:23

    Pokud nastrouháte část brambor na hrubo na tzv. řepáku (nejhrubší struhadlo) budou nádherně křupat.Bramborákové těsto je dobré před smažením bramboráků otestovat je-li akorát. Stačí usmažit jen jednu lžíci těsta a když se trhá a nedrží pohromadě tak, že nejde otočit, přidáme ještě trochu mouky. Někdy i několkrát. Pouhým okem nepoznáme-je li těsto "akorát".

  • Michaela Atherton | 13. 4. 2006 12:05

    Pamatuji se ze se obcas u nas doma delali i s kukurici, byli pak vice krupave.

  • ala | 5. 4. 2006 17:24

    Take jsem je dnes podle tohoto receptu delala. Musim rict opravdu jednoduche, vynikajici a krupave! Nelepili se! Diky!

  • Míla | 30. 3. 2006 22:45

    Nejlepší bramboráky jsou ještě s cibulí. Zrovna dneska jsme měli bramboráky, bez cibule. Prostě to není ono. Pro ulehčení se daj brambory normálně mlít mlejnkem na maso. Nejlehčí je takhle rozemlít i cibuli a česnek. Pak už postup stejnej. A nakonec mlask mlask :-)

  • Monika | 23. 2. 2006 12:20

    Tak jsem to včera zkusila podle tohoto receptu, vlastně jsem dělala bramboráky poprvé. A podařilo se!!! Dala jsem taky víc česneku i majoránky a ještě jsem přidala nakrájenou klobásku. Mňam mňam. A bylo to jednoduché jak facka! :o)

  • Shaity | 7. 2. 2006 02:39

    ¨Čaues lidi,zkuste místo části mléka přidat smetanový bílý jogurt(nejlíp ten chocešský,má takovou nakyslou chut) pak už to fakt nemá chybu....

  • Radka.H. | 5. 2. 2006 17:34

    Mně přítel naučil dávat do bramboráků ještě trošku(podle voka) grilovacií koření.Jsou dobrý.

  • Mili | 1. 2. 2006 13:24

    No prostě vošouchy, co dodat...:-)) ale doporučuju nedávat mléko..je to tak lepší.

  • pavca | 24. 1. 2006 10:10

    Presne takto je taky doma delame, a jsou vyborne. Ja tam jeste nastrouham (pokrajim) trochu slaniny, a eventuelne i parku. A smazim na teflonce - jenom pomaznu kuzickou ze slaniny, takze vubec nejsou mastne a jsou vonavoucky!

  • Lenka | 23. 1. 2006 23:36

    Bramboráky smažil manžel a nám i dětem chutnaly.Také se dobře opékaly a nelepily se k pánvi.Ale přidaly jsme o hodně více česneku a majoránky,aby byly ještě lepší.Dělaly jsme je již 2x.

  • Petan | 15. 1. 2006 13:33

    Jsou moooc prima, ja sem pridal jeste uzeny (podarilo se nastrouhat) ale byly moc mastny, chtelo to na chvili obalit papirem k naproste dokonalosti :)

  • Ester S. | 13. 1. 2006 10:52

    Sice mam i jine overene recepty na bramborak, ale ze zajimovosti jsem ho udelala podle tohto. Moje zkusenost: bramboraky byly chutne, ale docela jemne, coz neni na zavadu, ale nekdo (my taky) ma rad vyraznejsi. Takze jsem pak k zmesi nastrouhala cibuli a lzicku drveneho kminu. Jo, a dolevala jsem mleko, protoze zmes byla prilis husta. Ale pak byly dokonaly! :)

  • Hanka | 7. 1. 2006 19:02

    Já jsem se učila dělat bramboráky od babičky a ta vždy dávala hrubou mouku. Do těsta přidala vždy kousek tvarohu, podle množství těsta. Výsledek je takový, že bramboráky jsou stravitelný i pro lidi, kteří nesnášejí v jídle česnek. Je to celkem vyzkoušený.

  • Zdena z JM | 3. 1. 2006 11:49

    Zkuste do těsta na bramboráky přidat kousek kvasnic.Budou křupavější a těsto vám ani do druhého dne neztmavne.Kromě pepře a majoránky přidávám také drcený kmín.Bramboráky dostanou zajímavou chuť.

  • DOCTOR CELESTYN / CH | 13. 12. 2005 11:11

    BRAMBORAK NAM VELMY CHUTNA. JE VYBORNY PROSIME OMLUVTE NASI GRAMATYKU.(BRAMBORAK IST WUNDERBAR, SCHULNOTE 1!!!)

  • David Štrup | 29. 10. 2005 00:26

    Nedávno jsem je dělal, ale z cukety. Stačí nastrouhat tak půlku cukety, 2 brambory a dál pokračovat podle receptu, ale bez vajíčka. Byly výborný, doporučuji....

  • Lucie Bošková | 25. 10. 2005 12:08

    Včera jsem je udělala z dvojité dávky a musím říct, že jsem je měla dost husté. Takže bych dala víc mléka. Jinak byly vynikájící, přítel si přivedl kamaráda a zaprášilo se po nich. Díky

  • Jana Han | 23. 8. 2005 10:08

    Zkuste upeci bramboraky trochu vetsi a naplnit smesi dusenych hub a zatocit jako palacinky. Take vyborne. Bramory uz davno nestrouham rucne, pouzivam mixer na tuhe potraviny, je to "coby dup" a zalezi jen na vas, jak hrube si je usekate. Zpocatku jsem mela obavy, jak to dopadne, ale nikdo nepoznal zadny rozdil a to pritom u nas je bramborak jedno z nejoblibenejsich jidel.

  • mluvka | 19. 7. 2005 17:58

    no tak sem si přečetl recept na bramboráky a říkám si super to bude v pohodě,ale pak sem neměl číst ty příspěvky od vás, tož teď sem uplně zmatený(mléka vícxmléka míň, mouku vůbecxvíc mouky,majoránky míňxvice majoránky) tak ted fakt nevím asi si udělám parky :)Ne uvidím udělám to podle receptu jen tam dám miň té mouky a přidám trochu strouhanky a určitě víc česneku :)

  • Honza | 7. 6. 2005 12:09

    at zije internet - dik za rady :-)

  • Blanka | 3. 4. 2005 21:15

    Vsechny vase rady zni bozsky!Puvodne jsem dnes nemela v planu delat bramboraky, jen jsem si procitala par receptu, ale dostali jste me!Dobrou chut!!

  • Tereza | 5. 3. 2005 15:22

    Co muzu doporučit, je strouhat brambory nahrubo! Mléko přidat spíše proto, aby brambory nezhnědly, jinak pokud jsou dost vodnaté, těsto ředit netřeba. Mouky vždy raději méně - čím řidší těsto, tím křehčí bramboráky. Jinak už mám vyzkoušené snad všechny krajové "zlepšováky". Vždycky mi je ale stejně špatně, a to po česneku. Dávám ho hodně, miluju ho, ale strašně sráží tlak a nedělá mi dobře na žaludek :((

  • Jana H. | 22. 2. 2005 18:04

    Dělám je bez mléka, dávám trochu polohrubé mouky a o jedno vajíčko víc,cibuli, česnek, sůl, kmín, pepř, majoránku a zelenou petrželku, pokrájenou najemno. Nedělám ty úplné " papíráky", ale trochu macatější, to mám raději.Smažím je na oleji.Dříve se dělaly na škvarkovém sádle. Nejdříve však ty brambory také vymačkám.U nás v Podrkonoší se jim říká kramfleky.Dělám je i z nových brambor a jsou výborné, jen se musí nechat víc vykapat.Když tam není moc mouky, tak jsou dobré i studené, nejsou tak tuhé.Jana.

  • Jan Bostl | 21. 12. 2004 16:20

    Tak jste vedle jako ta jedle !!! V žádném případě nedávat mléko !! A mouku jedině - pouze lžíci a to HRUBÉ !!!!! A je to velice jednoduché a jako za stara péct ne na oleji, ale na sádle !!! Kdokoliv k nám přijede na návštěvu chce pouze tento staročeský bramborák..Dávám ještě na dochucení na kostičky nakrájený lovecký salám, je totiž aromatičtější...Kdo to vyzkouší, dá mi za pravdu !!!

  • CreateeX | 6. 12. 2004 21:00

    No nevim ja bych pridal mléko a majoránku mouku to zaleží jak to bude husý ale jinak good

  • Kamil Balachaj | 29. 9. 2004 11:42

    Ty kapsy/jak rika Martin FARAR/ se jmenuji CMUNDA PO KAPLICKU a je to naprosta klasika s bramborakem. Ceska klasika

  • Petr a Danka xxxxx | 27. 9. 2004 22:32

    my bychom toho česneku dali mnohem víc a věřte je to chuťovka ,hlavně nééé pomerančovou marmeládu

  • Katka | 23. 9. 2004 17:52

    Podle mé zkušenosti... když se přidá do bramboráků mléko, tak jsou víc mastné, proto dělám bramboráky zásadně bez mléka.

  • sára | 19. 9. 2004 16:57

    těch vajec múžete klidně přidat třeba i 2 je to dost dobrý mňam

  • Dana Leimbergerova | 20. 8. 2004 06:31

    V americe se dava na bramborak kysela smetana

  • TeeJay | 6. 7. 2004 19:27

    Bacha na yamenu moukz a mouckovzho cukru.... sladky to nema tu spravnou chut... ale je to zajimavy... :-)

  • Handa Cizku | 29. 6. 2004 22:46

    to uz je jedno jak si ty vosouchy udelate, ale neni nad to polit si je cesnekovou omackou, kterou si vyrobite pro 4 osoby z 500g bileho jogurtu,1 male majonezy,cesneku /dle libosti/,soli,pepre a drobatka mlete papriky. takhle je miluje i muj manzel "masozrout"

  • Fiury | 14. 6. 2004 16:16

    Doporučuju ubrat té mouky tak na 100g ---200g je STRAŠNĚ MOC !!!!

  • Marci | 7. 6. 2004 03:56

    Mmm, uplne mam hlad, urcite to zkusim, jen misto hlavkoveho salatu jime kysele okurky a taky to pivko nesmi chybet, jak rika Jarda ;O)

  • Lucie Szabó | 31. 3. 2004 11:42

    Vypadá to skvěle když to strouhání brambor mě nebaví!

  • Bozek Mares | 20. 3. 2004 05:38

    Velice dobre kdyz potreme pomerancovou marmeladou a jeste trochu pocukrujeme.

  • Martin Farář | 17. 3. 2004 13:32

    No je to sice klasika, ale pro doplnění není špatné ohřát si uzené a červené zelí (bílé sice taky neni špatné ale na náplň sehodí více červené). Udělat takzvanou kapsu z bramboráku a zelí i uzené do ní vložit. Další možnost je udělat kuřecí směs s pikantní či jemnou omáčkou (trochu řidší aby se netloukla s bramborakem)a taktéž naplnit do kapsy. Přeji dobrou chuť

  • Jana Herianová | 12. 3. 2004 17:30

    Mléko nedávám, ale když dozrají cukety, nahrazuji polovinu brambor cuketou. Stací oloupat, vydlabat jádra, nastrouhat a vymačkat přebytečnou šťávu. Část mouky nahrazuji strouhankou. Bramboráky (u nás "Vošouchy") jsou pak křupavější.

  • Antimonika Teleskopická | 8. 3. 2004 11:33

    Oběd mi nechutnal chtělo by to trochu ubrat té majoránky........

  • marketa slukova | 7. 3. 2004 11:03

    v nemecku se jedi branboraky s jablkovou vyzivou. clovek to neveri ale chutna to dobre.skuzte to

  • jirina | 1. 3. 2004 16:03

    V Podkrkonoší nedáváme mleko. Mouku polohrubou a málo, majoránku, kmín, nastrouhanou cibuli a česnek, sul, dávám trochu tvarohu, aby testo neztmavlo a taky pojí.

  • Petra | 1. 3. 2004 13:50

    Vyzkoušela jsem tip Jardy Kadlece. A můžu říci jenom mňam, mňam, mňam.

  • Lucik | 27. 2. 2004 21:32

    tak ted sedim u PC, zatimco muj drahousek micha testo ne bramboraky. To su zvedava :-) Podle cesnekoveho oderu to bude zajimava noc:-)

  • Anička | 26. 2. 2004 20:29

    A co kmín??? Zkuste polovinu těsta z brambor a polovinu nahradit sterilovaným sladkokyselým zelím (překrájet, vymačkat nálev). Je to super a není to tak mastný!!!

  • Lucienka | 17. 2. 2004 17:34

    Jardo, jdu to vyzkoušet... zní to DOBŘE! DÍKY.

  • Jaroslav Kadlec | 16. 2. 2004 18:06

    Zkuste brambory nastrouhat polovinu najemno a polovinu nahrubo, místo hladké mouky přidat prosátou strouhanku, komu nevadí česnek můžete přidat, já dává na 1 kg brambor jednu paličku, horkého mléka alespoň 2 dl a majoránkou nešetřit.Hladkou mouku přidejte jen dvě lžíce. Jako přílohu zkuste kyselé zelí a zapijte samozřejmě pivem.

  • Miroslav Lemon | 15. 2. 2004 11:03

    Majoránku bych ,na to množství přidal.

  • Pepa | 10. 2. 2004 18:22

    Recept dobrý, klasika, ale té majoránky bych dost ubral.

Vyberte, co chcete vytisknout
Kategorie: Brambory Bramboráky Velikonoce Zelenina
Pokrmy Z brambor Oběd Večeře Pozdní večeře Smažení Vegetariáni Slovník pojmů
Použité ingredience v tomto receptu: Brambory Česnek Hladká mouka Hlávkový salát Majoránka Mléko Pepř mletý Rostlinný olej Sůl Vejce
Podělte se s přáteli o recept
Česká kuchařka Chodské recepty

Mohlo by vám zachutnat

Zapečené filé po cikánsku

Zapečené filé po cikánsku

Fofr cuketa na řecký způsob

Fofr cuketa na řecký způsob

Řecké biftečky z mletého masa

Řecké biftečky z mletého masa

Okurkový salát s kysanou smetanou a česnekem

Okurkový salát s kysanou smetanou a…

Špekové knedlíky v alobalu

Špekové knedlíky v alobalu

Guláš z hovězího (vepřového) srdce

Guláš z hovězího (vepřového) srdce

Bramboráky (křupavé)

Bramboráky (křupavé)

Houskové uzenářské knedlíky

Houskové uzenářské knedlíky

Kuřecí prsa s cuketou

Kuřecí prsa s cuketou

Doporučujeme

20 minut
Kuřecí piccata

Kuřecí piccata

20 minut
Chřestový salát s vejcem

Chřestový salát s vejcem

20 minut
Bylinkové kuře v marinádě chermoula

Bylinkové kuře v marinádě chermoula

30 minut
Žloutkové řezy jako vánek

Žloutkové řezy jako vánek

20 minut
Mac and cheese s chřestem a hráškem

Mac and cheese s chřestem a hráškem

30 minut
Strakaté blondie

Strakaté blondie

40 minut
Whisky krkovice s opečenými bramborami

Whisky krkovice s opečenými bramborami

30 minut
Chřestová polévka s pestem

Chřestová polévka s pestem

60 minut
Slaný chřestový koláč

Slaný chřestový koláč

Poslední sledované recepty

64
Kýta v žampionové omáčce
Kýta v žampionové omáčce
48
Žloutkové řezy jako vánek
Žloutkové řezy jako vánek
47
Nebeská Máňa
Nebeská Máňa
41
Bábovka s tvarohovou náplní
Bábovka s tvarohovou…
34
Čočkové placičky ala bramboráčky
Čočkové placičky ala…

Zajímavé články

Zelená je dobrá! Mechové muffiny vás okouzlí svou barvou i chutí
Zelená je dobrá! Mechové muffiny vás okouzlí svou…
Špízy: Recept na ty nejlepší, plné masa i zeleniny!
Špízy: Recept na ty nejlepší, plné masa i…
Chřest pomáhá při hubnutí: Zkuste polévku nebo rizoto
Chřest pomáhá při hubnutí: Zkuste polévku nebo…
Sirup ze smrkových výhonků ze tří ingrediencí a bez vaření
Sirup ze smrkových výhonků ze tří ingrediencí a…
Sardinky v konzervě: Superpotravina, kterou většina z nás jí špatně. Víme, jak na ně!
Sardinky v konzervě: Superpotravina, kterou…
AHA.cz Útok u soudu s Hanychovou: Soukup překročil všechny meze

Útok u soudu s Hanychovou: Soukup překročil všechny meze

Mimibazar Vyzkoušeli jste: Vytřeno za pár minut. Inovovaný mop Spontex Express System+ šetří čas i záda

Vyzkoušeli jste: Vytřeno za pár minut. Inovovaný mop Spontex Express System+ šetří čas i záda

Dáma.cz 10 žen, o kterých neuvěříte, že existují: Jsou dílem přírody, nebo plastických chirurgů?

10 žen, o kterých neuvěříte, že existují: Jsou dílem přírody, nebo plastických chirurgů?

Blesk pro ženy Zemřel Jiří Bartoška (†78): Tohle byly jeho životní i filmové role

Zemřel Jiří Bartoška (†78): Tohle byly jeho životní i filmové role

Ženy.cz Orgasmus v přímém přenosu! Takhle vypadá vaše vagína zevnitř

Orgasmus v přímém přenosu! Takhle vypadá vaše vagína zevnitř

Blesk.cz Slzy pro festivalového prezidenta Bartošku (†78): Pieta u Thermalu i u sídla na Andělské Hoře

Slzy pro festivalového prezidenta Bartošku (†78): Pieta u Thermalu i u sídla na Andělské Hoře

SportRevue.cz Zrádci a krysy. 18 fotbalistů, jejichž přestupy z nich udělaly nenáviděné hráče

Zrádci a krysy. 18 fotbalistů, jejichž přestupy z nich udělaly nenáviděné hráče

Maminka.cz Holčička váží v pěti letech 44 kilogramů. Udržet ji, aby se neujedla k smrti, je úkol na celý den, říká její maminka

Holčička váží v pěti letech 44 kilogramů. Udržet ji, aby se neujedla k smrti, je úkol na celý den, říká její maminka

Blesk Horoskopy Odbornice na čísla vědomí má jasno: Den, kdy jste se narodili, o vás řekne vše!

Odbornice na čísla vědomí má jasno: Den, kdy jste se narodili, o vás řekne vše!

Další doporučené recepty:

Bramborák se smetanou
Bramborák se smetanou
Bramborák z chleba
Bramborák z chleba
Bramborák z kapřího masa
Bramborák z kapřího masa
Bramboráky (křupavé)
Bramboráky (křupavé)
Bramboráky pro děti
Bramboráky pro děti
Bramboráky s červenou řepou
Bramboráky s červenou řepou
  • Recepty.cz
  • Bramboráky
 
  • © 2019 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu.
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Jednotná kontaktní místa / Single Points od Contact