• Blesk.cz
  • |
  • Blesk pro ženy
  • |
  • AHA!
  • |
  • Dáma.cz
  • |
  • Maminka.cz
  • |
  • E15.cz
  • |
  • Reflex.cz
  • |
  • FITweb.cz
  • |
  • Ženy.cz
  • |
  • MojeZdraví.cz
  • |
  • více Created by potrace 1.13, written by Peter Selinger 2001-2015
    • Ábíčko.cz
    • Auto.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FinExpert.cz
    • iSport.cz
    • MobilMania.cz
    • SportRevue.cz
    • Živě.cz
    • Sazka eLEAGUE
Recepty.cz - logo
  • Oblíbené recepty
    • Sezónní recepty
    • Nejlépe hodnocené
    • Poslední komentáře
    • Tip - týdenní menu
  • Nejnovější
  • Suroviny
  • Světová kuchyně
    • Česká
    • Slovenská
    • Francouzská
    • Italská
    • Čínská
    • Řecká
    • Mexická
  • Rady
  • Magazín
  • F.O.O.D.
  • Videorecepty
  • Přihlásit se
  • Vložit recept
  • Přihlásit se
Recepty.cz - logo
Pokročilé vyhledávání Podle ingrediencí
Vložit recept
Zdravý oběd Rychlá večeře Chuťovky Polévky Maso Omáčky Přílohy Těstoviny Moučníky Zdravé Rychlé Sladké Dezerty Velikonoce
  • Recepty.cz
  • Františky
Napište svůj komentář k receptu

Františky

autor: Recepty
0.0
moje hodnoceni
4.6
hodnotilo: 75
doba přípravy: 75 minut
obtížnost: střední
Vložit do kuchařky Vložit do nákupu Vytisknout recept
Františky
Nahrát fotku
 

Suroviny

počet porcí: neuvedeno
  • Těsto
    • 400
      g polohrubá mouka
    • 0,50
      kostka droždí 21 g
    • 200
      ml mléko vlažné
    • 40
      g cukr
    • 70
      g máslo změklé
    • 1
      lžička sůl
    • 2
      lžička skořice
  • Náplň
    • 100
      g máslo
    • 70
      g cukr
    • 1
      lžíce skořice

Postup přípravy receptu

1
Do mouky uděláme důlek a rozdrobíme do něj droždí. Přelijeme trochou mléka a smícháme s droždím. Necháme asi 10 minut vzejít. Přidáme ostatní přísady do těsta a všechno zpracujeme. Necháme 20 minut přikryté vykynout na teplém místě. Těsto vyválíme na pomoučené ploše na obdélník velikosti 30x70 cm.
2
Smícháme přísady do náplně, natřeme na těsto. Z delší strany srolujeme, nakrájíme na plátky 5 cm tlusté a střed rolky stlačíme naplocho položeným příborovým nožem. Naskládáme na plech (ne moc blízko k sobě, při pečení se zvětší) vyložený papírem na pečení a necháme ještě asi 10 minut vzejít. Potřeme vejcem a pečeme asi 12 minut při 220 °C.
Podělte se s přáteli o recept

Podobné recepty

Vánoční františky

Vánoční františky

Františky II.

Františky II.

newsletter

Nenechte si ujít sezónní inspirace a recepty!

Zaregistrujte se k odběru newsletteru a my vám každý týden zašleme osvědčené tipy.
Souhlasím s podmínkami pro užívání služby informační společnosti a seznámil/a jsem se s informací o zpracování osobních údajů .

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.

 

Komentáře k receptu

  • Betty | 5. 11. 2016 08:01

    Já dávám do álně ještě mleté ořechy,

  • Hanka | 27. 3. 2014 17:15

    Pro hrůzu kdo ten recept psal??? Těsto vyválíme na pomoučené ploše na obdélník velikosti 30×70 cm - vždyť tak velký není ani vál a ta síla - nakrájíme na plátky 5 cm tlusté. Váhy jsou v gramech a míry v centimetrech?????

  • Romča | 16. 9. 2013 18:16

    Celkem snadná lahůdka

  • Lenka | 27. 4. 2013 12:36

    Jsou opravdu výborné a dělám je už několik let. Recept je tu tak dlouho a je tak dobrý, že si zasloužil i několik pochybných kopií :-( , jako všechno, co za něco stojí.

  • denilko | 22. 4. 2013 14:58

    moc, moc, moc, moc dobré <:-) <3 :-*

  • sisi | 26. 3. 2013 09:28

    <3 <3 <3

  • popelka | 15. 2. 2013 15:07

    Františky jsou výborné <3 <:-) :-)) :-[ ;-) :-) :-P :-*

  • Macková | 13. 7. 2012 14:10

    Před chvilkou jsem vytáhla z trouby, krásně voní a báječně chutnají, děkuji za recept <3 <3 <3

  • Petra | 11. 3. 2012 20:09

    luxusní <3

  • Magda | 20. 11. 2011 20:17

    výborné :))

  • mrejca | 9. 10. 2010 15:26

    V pondělí jsem je zkusila poprvé v životě - náplň vytekla,snědli jsme jí z peč.papíru :-) a dnes, v sobotu, zadělávám už počtvrté. A to manžel normálně nesnáší skořici! Prostě maxiúspěch

  • Miluše Vlachová | 11. 3. 2010 09:04

    Výborné a rychlé, zkrátka super. I druhý den byly mňam. Škoda , že nemohu dát více 1*

  • venyss venyss | 23. 2. 2010 22:13

    Bylo to rychlé,krásně to vypadalo, bylo to i dobré,ale asi už to vícekrát dělat nebudu. Neoslnilo to.

  • Tereza Kalkusová | 21. 2. 2010 13:35

    Tak jsem neodolala a po týdnu peču zase, jsou prostě super!!!!!!!

  • Tereza Kalkusová | 14. 2. 2010 13:20

    Právě jsme dopekli, no je to mňamka! S těstem se dělá báječně, je to rychlé a dobré. Přidávám do oblíbených !!!! A posílám velkou 1.

  • Michaela Linhartová | 4. 9. 2009 19:42

    Znám to pod názvem Švýcarky a moc mi chutnají. Příště vyzkouším s ořechama nebo mákem. Hodnotím 1

  • Eva K. | 27. 7. 2009 16:30

    Děkuji za velmi dobrý recept, sice vzhledově ty moje nevypadají jako u Vás na fotce (musím si je párkrát natrénovat :D), nicméně chuťově byly moc pochváleny, s těstem se pracovalo velmi dobře, náplň vůbec nevytekla, upečené jsou za chvilku a poživatelké jakbysmet, takže rozhodně dávám za jedna ;)

  • Marta Kropáčová | 21. 6. 2009 11:43

    Diky za dobry receptik.Vice-mene me to uz delsi dobu lakalo je udelat,opravdu nezklamaly,jsou velmi chutne....a to do testa nepatri ani jedno vejce nebo zloutek,to me prekvapovalo.Napln nevytekla a opravdu se s testem velmi dobre dela,davam za 1*

  • Jana Kudrová | 20. 6. 2009 08:12

    Opravdu moc výborné, hned byly pryč. Dávám za 1.

  • Adéla Korfová | 3. 6. 2009 18:06

    Ještě nikdy jsem tady nic nepochválila - jsem stydlivka - ale toto si zaslouží 1 a velké poděkování.Pekla jsem se sušeným droždím a mouku půl na půl vč. jednoho vejce a BYLO TO SKVĚLÉ HNED I DRUHÝ DEN. Děkuji moc.

  • Irena Zahoříková | 4. 5. 2008 11:03

    FANTASTICKÉ! Moje první kynuté těsto a dopadlo to naprosto úžasně! Díky moc za recept! Držela jsem se receptu, jen kynout jsem nechala asi dvě hodiny, protože jsem musela odejít. Náplň mi vůbec nevytekla. Rodina se oblizovala, takže příště budu určitě dělat z dvojité dávky.

  • Eva Vámošiová | 12. 1. 2008 18:15

    Až doteraz boli u môjho manžela na 1. mieste medové rezy, ktoré dodnes nechýbajú na sviatočnom stole, ale odkedy som prvýkrát upiekla Františky, tak sú bez konkurencie a musím ich piesť veľmi často. Pečiem ich rada, s cestom sa dobre pracuje. Ak nechcem riskovať, aby mi vytiekla náplň, posypem ju omrvinkami z piškót, alebo sušienok. Podaria sa mi stále ako na fotke. Dávam 1*****

  • Šárka | 26. 11. 2007 07:33

    Protože se mi s tímto těstem výborně pracuje,zkusila jsem ho na slano.Místo skořice jsem do těsta dala provensálské koření,rozválené těsto potřela kečupem,rozkrájela na trojuhelníky,na každý dala kousek salámu,posypala strouhaným sýrem a zabalila do malých rohlíčků.Bylo to mooooc dobré.Doporučuji vyzkoušet

  • Ňulinka - | 20. 10. 2007 19:36

    Strašně dobré,upečeno a spapáno.Příště jen musím udělat ze 2 dávek.Bylo to pro naši rodinu málo.1.

  • Petra Bukovská | 17. 10. 2007 16:36

    Opravdu moc dobré, pekla jsem je už víckrát, škoda jen že mi pokaždé trochu náplně vyteklo. Ale i tak se recept dostal mezi mé nejoblíbenější, díky.

  • DANA VLACHOVÁ | 16. 10. 2007 21:11

    Jsou výborné. Pekla jsem je už dvakrát. A určitě upeču znova. Bezva nápad a zpestření mezi těmi perníky, bábovkami a ostatními buchtami, co peču pořád dokola. Zkusím i s ořechy.Dávám jedničku.

  • Danuš | 16. 10. 2007 20:50

    Jsou výborné, pekla jsem již dvakrát.Chutnají celé rodině. Povedly se hned napoprvé.Bezva zpestření mezi perníky, bábovkami a ostatními buchtami, které peču pořád dokola.Dávám jedničku s hvězdičkou.

  • Jana Vencková | 8. 10. 2007 17:37

    Díky za bezva recept, je to dobrá finta s tím zmáčknutím a krásně to vypadá.Už jsem je dělala podruhé, jednou se skořící a teď s mákem. Protože se mi těsto zdálo trochu tužší, přidala jsem při druhém pečení 1 vejce a mouku dala půl na půl polohrubou a hladkou. Moc se povedly, těsto bylo nadýchanější.

  • Ester Edr | 6. 10. 2007 13:39

    Opravdu vyborne. Pekla jsem a hned napoprve se povedly. Davam za 1 a v nejblizsi dobe budu opakovat.

  • Hela - | 5. 10. 2007 00:05

    Pekla jsem horkovzduchem na 200, ale bylo to moc. Příště jsem pekla na 175 a bylo to vysušené. Doporučuji péct v horké troubě na 200 asi 5 minut, potom snížit bez otevírání trouby. Jsou opravdu dobré. Do těsta jsem dala lžičku skořice a lžičku koření Sladké pečení.

  • eva,eva | 29. 9. 2007 19:37

    Pekla jsem je poprvé, moc to všem chutnalo a tak příště peču z dvojité dávky. Těsto se dobře zpracovává. Používám sušené droždí a tak kynutí trvá o chvilku dýl .I tvary se mi povedly jako na fotce. Dávám 1.

  • Anonym | 24. 9. 2007 08:19

    O víkendu upečeno.Jsou bezkonkurenční.Skořici milujem,takže je to pro nás jak dělané.Je to po vykynutí rychlovka.Bezva se těsto zpracovává.Rozpůlila jsem těsto na půl a zpracovala na dvakrát.Mám menší vál.Nevešlo by se mi tam 70 cm.Rychle pečené přesně 11 min.Vůbec nic nevyteklo.Potřela jsem vejcem kolem dokola.Možná přidám příště vl.ořechy sekané.Dávám 1*.PS

  • Eva Černíková | 22. 9. 2007 14:54

    Včera jsem je poprvé vyzkoušela, držela jsem se receptu, akorát těsto jsem nechala kynout 2 hodiny-byla jsem na spinnu, velice dobře se s těstem pracovalo, františky opravdu na plechu v troubě nakynou, měla jsem jich 11, některé byly jako na fotografii, máslo vyteklo jen trochu. Doba pečení se ale protáhla na cca 25 min. Dali jsme si je k snídani - jsou dobré, možná příště přidám i mletý mák. Určitě upeču znovu.

  • Markéta | 20. 9. 2007 20:23

    Právě dopékám. Vyzkoušela jsem celozrnnou mouku a jsou výborné! Moc děkuji za recept a inspirativní komentáře :-)

  • miki | 20. 9. 2007 13:27

    Teď jsem je dodělal.trošku se mi v troubě připálily zespod,tak jsem zkusil zbytek co se nevešly na plech dát do mikrovlnky jen na program grill kombi s horkým vzduchem.SUPER!!!Troubu jsem předehřál na 200 stupňů na talíř pečící papír a pak už jen přes sklo kontrola vzhledu.Jsou dozlatova a zespoda mírně hnědé.Už to jinak dělat nebudu!

  • Vlaďka Šimková | 17. 9. 2007 13:03

    Takže jsem včera vyzkoušela, těsto jsem udělala v pekárně. moc se podařilo, chuťově vynikající ale bohužel jsem z toho měla spíše patvary. Ale i tak hodnotím za jedna a určitě budu zkoušet dál..... a dál.... až se zadaří. ta chuť za to stojí.

  • Marcela | 17. 9. 2007 11:37

    Také jsem pekla poprvé. A jsou výborné. Při pečení se mi neroztekly vůbec. Zmiňuji právě kvůli komentářům níže.

  • Eva Mlýnská | 14. 9. 2007 10:52

    Pekla jsem poprvé a vydařily se jak na obrázku, moc dobré. Zaslouží si 1.

  • Alena | 13. 9. 2007 20:25

    Opravdu výborné, moc jsme si pochutnali. Sladké to bylo akorát a dokonce se i tvarově zadařilo.

  • Šárka | 10. 9. 2007 07:38

    pekla jsem už podruhé a opět velký úspěch.Příště zkusím ještě s nutelou.Já také moc děkuji za recept.Je to naprosto úžasné,jednoduché a výborné.

  • Ilona Horová | 6. 9. 2007 15:49

    Úžasný recept, pekla jsem vše podle receptu a výsledek byl super. I vzhledově se mi povedly.. Jen vím, že příště musím Františky upéct minimálně ze dvou dávek. Během jediného dne byly snězené. Moc děkuji autorce za recept.

  • Šárka | 3. 9. 2007 11:33

    Upekla jsem dle receptu,jen na základě komentářů jsem potřela vyválené těsto máslem a pak posypala skořicí a cukrem.Příště dám ještě více cukru,ale jinak výborné.

  • Klára | 30. 8. 2007 19:33

    Pro LenkuPokud jsem dobre cetla recept tak autorka nikde nepise ze recept je zdejsi!!! Jinak pro autorku receptu - vynikajici!!!!!

  • Meine | 3. 8. 2007 11:40

    Perfektní těsto,lze dělat i s oříškovou náplní nebo když se nepřidá skořice tak s makovou. Já stejné těsto používám třeba i na buďáky(závin se švestkami a mákem)

  • Lenka | 7. 7. 2007 16:44

    Ráda bych vděla nakolik si autorka myslí, že recept je zdejší. Tento recept je tradiční sladkost ve Finsku, kde jsem nějakou dobu pobývala a jedna ingredience chybí - a to kardamonová semínka v těstě.

  • Kateřina Fulínová | 25. 4. 2007 12:34

    Měla jsem obavu, že bude trošku složitější, ale příjde mi celkem jednoduchý a hlavně moc MŇAM.

  • Katka Altmanová | 7. 2. 2007 18:52

    Dnes jsem upekla. Je to super recept! Těsto jsem nechala připravit v domácí pekárně (se sušeným droždím-2lžičky). Tvary se celkem povedly, ale příště to bude perfektní-už vím ten fígl, že je potřeba se nebát a střed hooodně stlačit. Děkuji za recept a posílám skořicovou jedničku.

  • Baja | 18. 9. 2006 10:27

    V sobotu jsem pekla. Pro velký úspěch jsem musela zopakovat i v neděli. Výtečné.

  • Hana Lorencová | 2. 9. 2006 18:18

    Dnes jsem vyzkoušela, místo polohrubé mouky jsem dala hladkou, těsto bylo skvělé. Tvaru jako na obrázku jsem sice nedosáhla, moje chyba, stlačila jsem je na druhou stranu... ale vůbec to nevadí, jsou vynikající.

  • Lenka Zavřelová | 29. 8. 2006 23:55

    pro Bebu: z jedné dávky jsem měla přesně 14 kusů. Já dělala dvojitou, tedy 28 kusů. A s tím kakaem to bylo dobré také. Dělala jsem půl se skořicí a půl s kakaem.

  • beba | 29. 8. 2006 21:44

    Ak ste to niektoré kuchařinky robili, napíšte, koľko je z jednej dávky kusov.Ten predošlý dotaz bol zbytočný,lebo v komentároch som sa dočítala, že to niekto chcel plniť i šunkou.

  • bba | 29. 8. 2006 21:37

    Ďakujem za odpoveď. Myslíte, že by sa miesto škorice mohlo použiť aj kakao? Rada by som to vyskúšala, ale deti škoricu nemusia. A čo na slano?

  • Mila Veselá | 29. 8. 2006 13:42

    Mašlovačka:objevila jsem silikonovou mašlovačku (vypadá jako plochý stětec). Snadno se myje (i v myčce) nic z ní nepadá, není ničím cítit a parádně se s ní dělá.

  • Lenka Zavřelová | 29. 8. 2006 12:24

    I já používám už jen plochý štětec místo mašlovačky. Ta občas vypadlá pírka na plechu opravdu nemusím.

  • Simča Sládková | 29. 8. 2006 10:37

    No z kontextu vyplývá, že peroutka či mašlovačka či jak se to v kterých koncích naší země nazývá. Prostě "hen ten oný bazmek", kterým potíráte třeba závin rozšlehaným vajíčkem (jí si kdysi koupila světlý plochý štětec a jsem s ním spokojená, nevypadávají z něho pírka jako z péřové peroutky a lépe se udržuje v čistotě....)

  • beba | 28. 8. 2006 22:43

    Čo je to vlažítko?

  • Jitulka | 26. 8. 2006 15:57

    Máslo jsem rozpustila a vlažítkem roztřela na těsto, pak posypala cukrem, skořicí a oříšky a nevytekla ani jediná kapička, máslo se do těsta jakoby vpilo a náplň držela přesně tam kde měla. Vyzkoušejtete, snad to bude fungovat i vám.

  • jarbush | 23. 8. 2006 18:29

    Myslím děvčata, že je potřeba rolku stlačit vprostředku hodně moc, aby se při dalším kynutí a při pečení závity na obou stranách zvedaly nahoru a tak náplň tolik (nebo vůbec) nevyteče

  • Marie Svobodová | 17. 8. 2006 21:22

    Náplně mi také trochu vyteklo, ale ne moc. Jinak všem velice chutnalo.

  • Anna | 15. 8. 2006 14:25

    U nás se tomu taky říká švýcarky,těsto máslem jen potřu a posypu cukrem a skořicí, stočím a krájím kolečka, která se pečou naplocho.

  • sharien | 15. 8. 2006 09:45

    Teda ja porad nemuzu prijit na to, co v to je, ale ja mam opravdu jem pak kapek naplne venku, jinak vsechno uvnitr (uz jsem pekla vickrat). Ja bych si zkusila pohrat s teplotou, pri ktere to davam do trouby, pak to treba nevytece.

  • Jana | 15. 8. 2006 06:30

    Zkousela jsem je taky upeci,testo se mi zdalo (na kynute)dost tuhe,musela jsem zadelavat jen v ruce,nechala jsem kynout 35min,ale zrejme to mohla byt delsi doba.Delala jsem z pulky roladu,a z te druhe pulky jsem zkousela frantisky,napln mi nevytekla-potrela jsem testo masle,posypala cukrem a skorici.Holce chutnaly,ale pro mne to bylo testo,rekla bych hutne,nebylo tak nadychane.S testem se moc hezky delalo,a chutne to tez bylo,ale priste pridam asi vice mleka a necham kynout delsi dobu.

  • Jarka | 14. 8. 2006 13:46

    Zkuste závin nacpat do formy na srnčí hřbet. Nesmí být ale úplně plný, tak ze 2/3.

  • L. | 14. 8. 2006 10:05

    Včera jsem recept vyzkoušela, rovnou z dvojité dávky a dobře jsem udělala. Byla to lahůdka. Když čtu reakce na vytékání náplně, tak musím říct, že pokud se udělá malá vrstva náplně , tak vyteče jen pár kapek másla, ostatní se vpije do těsta a je to krásně křehoučké

  • Anonym | 13. 8. 2006 16:50

    Na druhý den už to není nic moc. Dětem to sice celkem chutnalo, ale manžel se na to dvakrát netvářil Čerstvé to bylo OK. Jen kdyby z toho skoro vše nevyteklo ven.

  • Jana | 13. 8. 2006 11:11

    Vcera jsem pekla,testo jsem nechala kynout,ale rekla bych,ze by to chtelo kynout dele.Testo je podle mne moc huste,asi zkusim pridat trosku vice mleka.Udelala jsem 1 roladu s nutelou a zbytek jsem udelala dle receptu,nic mi nevyteklo,potrela jsem to maslem,navrch nasypala cukr a skorici.Detem to moc chutnalo,ale podle mne,by to chtelo delsi dobu na kynuti.Jinak se s testem moc hezky pracovalo,a chit melo taky dobrou.

  • Lenka Zavřelová | 12. 8. 2006 20:18

    Děkuji autorce za vysvětlení, Sharien měla pravdu. Jestli však rolku stlačím nožem na plocho, tupou stranou, prstem nebo vařečkou, nic ale nezmění fakt, že část náplně při pečení ráda "opouští" rolku a není to jak čtu jen má zkušenost. Jak jsem napsala, příště už bych to neriskla a upekla pouze jako celý závin.

  • Anonym | 12. 8. 2006 20:12

    Bylo to výborné, ale všechno mi to vytek lo. Opravdu nechápu, jak se to mohlo někomu podařit a nic nevytéct. Jaký je v tom fígl?Michala

  • Naďa Lhotaková | 12. 8. 2006 19:41

    Dělala jsem je už po několikáté.Já si ale rozpustím máslo potřu tím těsto posypu cukrem a skořicí pak stočím.Taky něco vyteče.Syn je má rád.

  • Magda | 12. 8. 2006 13:39

    Tak mi to taky všechno vyteklo ven.

  • Lenka S | 11. 8. 2006 18:12

    Tak na to musím reagovat. to je moje fotka, mnou upečených františků a je to děláno přesně podle receptu který jsem tu zveřejnila. Opravdu plochou stranou nože, ono to ještě při pečení trochu nakyne a změní tvar.

  • Lenka Zavřelová | 11. 8. 2006 16:44

    Já tedy nevím, ale když se dívám na tu fotku, tak mi to nepříjde, že tam byl naplocho položený nůž. Dle mě je uprostřed jasná tenká rýha. Možná autor myslel tupou stranou nože a ne plochou, jinak mi ta fotka nesedí. Třeba nás autor rozsoudí.

  • sharien | 11. 8. 2006 11:16

    Lenko: ale ono se to nema delat neostrou stranou noze, ale nozem naplocho. Nic se tam nerozrizne, jen se to stlaci k sobe.Anonym: jen jestli to, ze to vyteka a neni moc sladke nebude necim jinym nez receptem:-)

  • Anonym | 10. 8. 2006 18:57

    Zase takový zázrak v tom nevidím. První den dobré, druhý den nic moc-lepší přikusovat k polévce, nebo kakau. A s tou vyteklou náplní naprosto souhlasím-máslo s cukrem a skořící teče při vyšší teplotě a koláč je pak míň sladký, tak je lepší pocukrovat.

  • Lenka Zavřelová | 10. 8. 2006 18:52

    Já měla některé jako na fotce, ono jak se zmáčklo tou neostrou stranou nože (ne zase moc,aby se ta horní vrstva nerozkrojila), tak ty vnitřní vrstvy se (alespoň u mě) právě rozkrojily a tím pečením a naběhnutím se to už pěkně rozestoupilo do stran. Při pojídání se některé také rozmotávaly, protože byly právě uvnitř rozkrojeny tím stlačením. Snad to moje popisování někdo pochopí......nevím, nevím. Ale tomu nevytékání náplně u mě moc nevěřím, asi bych to raději zkusila příště nechat v celku jako závin-bylo toho venku dost. A to jsem se snažila vše dodržet přesně-časově (kynutí,pečeni) a přísady také. Přeji všem čistý pečící papír!!!

  • jana | 10. 8. 2006 16:10

    sharien-dekuji.Tak snad se mi to povede.

  • sharien | 10. 8. 2006 15:46

    k tomu vytekani. nemuze to byt malo vyhratou troubou? me vyteklo opravdu par kapicek... k tvaru. udelala jsem par sneku (rolku rezem dolu a rozplacnout) a par podle obrazku - taky mi chvili trvalo, nez mi doslo jak na to: uriznuty valecek, ktery ma cca 5 cmse vprostredku nozem naplocho (varechou i prstem) hodne stlaci (pokud malo, tak to pak neni tak pekne) behem peceni se udela presne tvar na obrazku. Jinak snek je snek, hrozne rada ho behem jidla rozmotavam:-)))

  • Marcela | 10. 8. 2006 14:58

    Ono zrejme,jak se to zmackne,tak to vyleze a udela to takovej =vrut=

  • Maruš | 10. 8. 2006 14:46

    Já si myslím,že by se ani zmačkávat nemusely.Taky se to dá dělat místo nožem,rukojetí vařechy.Pekla jsem jen jednou,tak nemůžu moc radit.Dělala jsem před tím jen takové šneky,které se pekly řeznou plochou dole.

  • Jana | 10. 8. 2006 14:15

    Na obrazku to vypada velice krasne,ale nevim jak k tomu dospeji.Kdyz to nakrajim,tak to mam pol.priborem zmacknout,ale na obrazku to vypada,jako by se to melo nejak zkroutit.Jestli mi to nekdo napise,moc dekuji.

  • Šárka Tkáčová | 10. 8. 2006 11:34

    Jitko,tak poraďte,kde je ten fígl.Já jsem je pekla i hodnotila za 1 , byly skvělé , ale papír na pečení byl celý zmazaný vytečeným máslem se skořicí.Já jen , že je to škoda.

  • Jitka F. | 10. 8. 2006 10:40

    Tento recept užívám už tak 8let a kdokoli to ochutná, nechce už nic jiného. Nikdy mi nic nevyteklo a pokud, tak opravdu max kapka másla. Je to vynikající a krásně to vypadá.A vlastně je to hrozně jednoduché.Mňam

  • Pavla | 10. 8. 2006 10:27

    Napadlo mi,ze to zkusim plnit nutelou,jestli to nevytece,tak to bude pro moje deti bomba.Uz se tesim,az to vyzkousim.

  • Lenka Zavřelová | 10. 8. 2006 09:49

    Ta masová náplň mě docela láká, zkusím ubrat cukr a skoříci a přidat šunku, sýr, zelí,.... ale to už bude jiný recept. Ale ten nekrájený závin určitě zkusím taky, bude i sladší, protože nevyteče tolik náplň.

  • Marie Pospíšilová | 10. 8. 2006 07:46

    Místo skořice dávám mleté oříšky/kokos. Máslo - lze dát i mnohem víc než je uvedeno v receptu - podlechuti -nakrájím na plátky, pokladu na těsto a posypu náplní. Plát zaroluji ale nekrájím. Vložím do vymazané bábovkové formy. Moučník je křehký a vydrží dlouho vláčný a hlavně nic nevyteče.

  • Marie | 10. 8. 2006 07:13

    Místo skořice nebo kakaa dávám mleté opražené lískové oříšky. Dá se použít prakticky cokoli - třeba kokos, jde tam i masová naplň. Fantazii se meze nekladou.

  • Lenka Zavřelová | 9. 8. 2006 21:12

    Tak myslím, že se povedly, neboť se skoro snědly. Koláče se pěkně nafoukly a byly měkké. Některé dokonce vypadaly jako na fotce. Jen škoda, že díky máslu část náplně vytekla na papír a pod papír. Jeden z předešlých komentářů sice uvádí, že nevytéká, ale bylo mi jasné, že něco vytéct musí, protože je to prostě máslo v horké troubě. Přemýšlím, jestli nezkusím smotat rolku, ale nenakrájet, aby mi tolik náplně neodteklo. Napište prosím, jestli někdo zkusil péct jako závin v celku. Ale jinak chválim, s těstem se také pěkně pracovalo.Jo, a s tím kakaem to špatné nebylo, asi srovnatelné jako s tou skořicí. Záleží, jak kdo má rád.

  • Hana Lorencová | 9. 8. 2006 09:10

    Lenko, napište potom jak se povedly, já se na ně chystám.

  • Lenka Zavřelová | 9. 8. 2006 08:02

    Tak jsem zvědavá, jestli se mi povedou. Už mám nachystané přísady a budu míchat těsto. Dělám zrovna z dvojité dávky, do poloviny náplně jsem dala skoříci a do druhé poloviny kakao. Jdu na to....dám vědět.

  • Jana z Kanady | 8. 8. 2006 22:52

    V Kanade a Americe jsou zname pod nazvem cinnamon buns.Polevaji se cukrovou polevou.

  • Hana Lorencová | 8. 8. 2006 12:55

    Tento recept mě strašně zaujal, je takový "babičkovský" :-). Co nejdříve vyzkouším.

  • Martina S. | 8. 8. 2006 11:57

    Pekla jsem je již dvakrát, vždy zmizely do dvou hodin po upečení. Doporučuji.

  • Anonym | 7. 8. 2006 21:02

    Něco podobného znám. Prodávají to u nás v pekařství pod názvem šŠýcarky... Je to můj nejoblíbenější pamlsek! Jsem ráda, že jsem objevila tento recept! Určitě ho vyzkouším! Pro Jitulku: počítám, že by z toho mělo být tak 14 kousků, když se to ze 70cm dlouhé rolády krájí po 5 cm...

  • petra | 22. 6. 2006 10:33

    ježíš....to je tak dobrý....za 1 :o))) tohle těsto jsem použila i na tvarohový koláče a byly taky úžasný....

  • Jitulka | 18. 6. 2006 14:44

    Kolik je zhruba z toho množství kousků? Děkuji :o)

  • Abies Alba | 9. 6. 2006 13:19

    Nevytéká a těsto je bez vajec :o), jsou moc dobré, určitě je zkuste.

  • Šárka Tkáčová | 9. 6. 2006 09:27

    Rozumím tomu dobře,že je to těsto bez vajec?A co to máslo se skořicí,nevytéká při pečení na plech?Děkuji za informace od těch , co už to pekly.

  • Zdenka Rysová | 6. 6. 2006 00:03

    tak teda musim říct že sem byla hoooodně mile překvapena, bylo to úžasně nedýchaný, krásně vláčný a neuvěřitelně chutný, i příteli který sní opravdu jen máloco chutnali natolik, že si je vymrčel znova:o)) do půlky sem dala jen máslo cukr a skořici a do druhý sem dala nasekaný ořechy a ani jedno nemělo chybu, fakt skvělý!!!!

  • Jana M. | 9. 4. 2006 17:35

    Jsou výborné, moc nám chutnaly!

  • Anonym | 25. 1. 2006 21:36

    výborné už je dělám druhý den a zítra asi udělám ze 2 dávek

  • Marta | 1. 6. 2005 12:40

    Dělám něco podobného, jen máslo rozpustím, potřu těsto a pak posypu cukrem a skořicí. My máme rádi i nápň s kakaem a cukrem,potřu vejcem, přidám drobenku a po upečení horké potřu rozpuštěným máslem a rumem v poměru 1:1, ale to už asi s původním receptem nemá nic společného.Bez drobenky poliju citr. nebo rumovou polevou.

  • zofi | 1. 6. 2005 11:59

    Podobné pečivo dělala naše babička, do náplně ještě přidávala kakao, sekané nebo mleté ořechy, někdy i strouhaný perník. Nejlepší to bylo se vším dohromady:-)

  • Anna Jedličková | 30. 5. 2005 21:40

    Františky jsou u nás velmi oblíbené.Doporučujji všem,nemají chybu.

  • marti | 30. 5. 2005 14:05

    Je to moc dobré! Těsto jsem připravila v pekárně, tak to bylo jednodušší, jak píše Abies Alba. Jenom jsem je neměla tak hezké jako na fotce. Příště budou snad dokonalejší :-) Dávam také za 1.

  • Abies Alba | 23. 4. 2005 18:40

    Ono je to ještě jednodušší, pokud máte domácí pekárnu na chleba s funkcí příprava těsta. Samo se to umíchá a vykyne při stálé teplotě. Doporučuju zakoupit, protože na kynutá těsta je ideální. Samozřejmě i na chleba :-).

  • Sabrina | 23. 4. 2005 14:06

    Abies- dekuji za tip. hned pristi vikend se na nej vrhnu a napisi jak dopadl :-)) vypada to jednoduse. pa Sabrina

  • Abies Alba | 22. 4. 2005 11:19

    Takže jsem ohodnotila za 1.

  • Anonym | 22. 4. 2005 11:12

    Výborné! Doporučuju. Měli jsme je na oběd. :-)

Vyberte, co chcete vytisknout
Kategorie: Štrůdly Nejlepší dezerty
Moučníky Záviny Dopolední svačina Svačina Pečení Slovník pojmů
Použité ingredience v tomto receptu: Cukr Droždí Máslo Mléko Polohrubá mouka Skořice Sůl
Podělte se s přáteli o recept
Česká kuchařka Chodské recepty

Mohlo by vám zachutnat

Bramborové šišky s mákem

Bramborové šišky s mákem

Švestkový koláč V.

Švestkový koláč V.

Rajčatovo-paprikový salát

Rajčatovo-paprikový salát

Bramborové klobásy

Bramborové klobásy

Cizrna po boloňsku

Cizrna po boloňsku

Bulgur s kuřecím masem

Bulgur s kuřecím masem

Francouzská bageta

Francouzská bageta

Bramborovo-pórková polévka s fazolemi a koprem

Bramborovo-pórková polévka s fazolemi…

Avokádové lanýže

Avokádové lanýže

Doporučujeme

20 minut
Kuřecí piccata

Kuřecí piccata

20 minut
Chřestový salát s vejcem

Chřestový salát s vejcem

20 minut
Bylinkové kuře v marinádě chermoula

Bylinkové kuře v marinádě chermoula

30 minut
Žloutkové řezy jako vánek

Žloutkové řezy jako vánek

20 minut
Mac and cheese s chřestem a hráškem

Mac and cheese s chřestem a hráškem

30 minut
Strakaté blondie

Strakaté blondie

40 minut
Whisky krkovice s opečenými bramborami

Whisky krkovice s opečenými bramborami

30 minut
Chřestová polévka s pestem

Chřestová polévka s pestem

60 minut
Slaný chřestový koláč

Slaný chřestový koláč

Poslední sledované recepty

85
Dušené zelí s uzeným masem a cizrnou
Dušené zelí s uzeným…
38
Nebeská Máňa
Nebeská Máňa
38
Žloutkové řezy jako vánek
Žloutkové řezy jako vánek
32
Vepřové s mrkví, hráškem a bylinkovými bramborami
Vepřové s mrkví, hráškem…
31
Trojí sladká ovesná kaše
Trojí sladká ovesná kaše

Zajímavé články

Zelená je dobrá! Mechové muffiny vás okouzlí svou barvou i chutí
Zelená je dobrá! Mechové muffiny vás okouzlí svou…
Špízy: Recept na ty nejlepší, plné masa i zeleniny!
Špízy: Recept na ty nejlepší, plné masa i…
Chřest pomáhá při hubnutí: Zkuste polévku nebo rizoto
Chřest pomáhá při hubnutí: Zkuste polévku nebo…
Sirup ze smrkových výhonků ze tří ingrediencí a bez vaření
Sirup ze smrkových výhonků ze tří ingrediencí a…
Sardinky v konzervě: Superpotravina, kterou většina z nás jí špatně. Víme, jak na ně!
Sardinky v konzervě: Superpotravina, kterou…
AHA.cz Útok u soudu s Hanychovou: Soukup překročil všechny meze

Útok u soudu s Hanychovou: Soukup překročil všechny meze

Mimibazar Vyzkoušeli jste: Vytřeno za pár minut. Inovovaný mop Spontex Express System+ šetří čas i záda

Vyzkoušeli jste: Vytřeno za pár minut. Inovovaný mop Spontex Express System+ šetří čas i záda

Dáma.cz Zlatokopky podle zvěrokruhu: Ženám v těchto znameních jde často jen o peníze

Zlatokopky podle zvěrokruhu: Ženám v těchto znameních jde často jen o peníze

Blesk pro ženy Zemřel Jiří Bartoška (†78): Tohle byly jeho životní i filmové role

Zemřel Jiří Bartoška (†78): Tohle byly jeho životní i filmové role

Ženy.cz Orgasmus v přímém přenosu! Takhle vypadá vaše vagína zevnitř

Orgasmus v přímém přenosu! Takhle vypadá vaše vagína zevnitř

Blesk.cz Slzy pro festivalového prezidenta Bartošku (†78): Pieta u Thermalu i u sídla na Andělské Hoře

Slzy pro festivalového prezidenta Bartošku (†78): Pieta u Thermalu i u sídla na Andělské Hoře

SportRevue.cz FOTO: 32 (ex)manželek a (ex)přítelkyň anglických (ex)fotbalistů

FOTO: 32 (ex)manželek a (ex)přítelkyň anglických (ex)fotbalistů

Maminka.cz 25 důkazů, že není radno nechat děti bez dozoru ani na 5 minut. Tyhle fotky vás dostanou!

25 důkazů, že není radno nechat děti bez dozoru ani na 5 minut. Tyhle fotky vás dostanou!

Blesk Horoskopy Odbornice na čísla vědomí má jasno: Den, kdy jste se narodili, o vás řekne vše!

Odbornice na čísla vědomí má jasno: Den, kdy jste se narodili, o vás řekne vše!

Další doporučené recepty:

Frankfurtská polévka II.
Frankfurtská polévka II.
Frankfurtská polévka s hlívou
Frankfurtská polévka s hlívou
Frankfurtská polévka s houbami
Frankfurtská polévka s houbami
Fregola alla campidanesee
Fregola alla campidanesee
French toast
French toast
Frikadelky s letní zeleninou
Frikadelky s letní zeleninou
  • Recepty.cz
  • Františky
 
  • © 2019 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu.
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Jednotná kontaktní místa / Single Points od Contact