Medovníček

Hodnocení:

Moje:

-
-

Suroviny

Vložit do nákupu
  • Korpus
    • 1
      ks vejce
    • 150
      g cukr
    • 50
      g tuk
    • 2
      lžíce med
    • 5
      lžíce mléko
    • 1
      lžička jedlá soda
    • 450
      g hladká mouka
    • 2
      lžíce hnědý rum
    • vanilkový pudink z 1/2 l mléka
  • Krém
    • 250
      g máslo
    • 300
      g moučkový cukr
    • 1
      balíček vanilkový cukr

Postup přípravy receptu

Vložit do kuchařky
1
Vejce, cukr, tuk, med, mléko a sodu za stálého míchání vaříme 2 minuty. Odstavíme a teplé nalejeme do mísy s moukou a promícháme. Ihned vyklopíme na vál a vypracujeme hladké těsto. Rozdělíme na 4 díly a z každé vyválíme tenkou placku velikosti plechu, kterou přendáme na vymaštěný a vyhřátý plech. Vidličkou těsto propícháme, aby se při pečení netvořily puchýře. Pečeme rychle do lehkého zhnědnutí. Po vyjmutí z trouby těsto pokapeme rumem a sesuneme na rovnou desku. Necháme zchládnout (cca 1 hodinu) a ve 3 vrstvách potřeme krémem. Nakonec polejeme čokoládovou polevou a necháme uležet v chladu nejlépe 2 dny.
2
Krém: máslo utřeme s cukrem, a poté po malých částech vmixujeme předem uvařený pudink. Máslo i pudink by měli mít stejnou (nejlépe pokojovou) teplotu, aby se nám krém nesrazil.
Zařazení: Moučníky Řezy

Komentáře k receptu

  • Lenka Mašková
    Lenka Mašková |

    7. 7. 2008 22:34

    Holky, moc díky za tipy...určitě vyzkouším, poleva byla vždycky moje noční můra pečení, a'ť jsem upravila poměr, jak jsem chtěla, vždycky se mi to rozlámalo...zkusím obě varianty a napíšu, jak se povedlo.

  • Jana Remková
    Jana Remková |

    7. 7. 2008 15:10

    Tak to jsem Terezko zase o něco chytřejší.Olej by mne nenapadl.

  • Tereza J.
    Tereza J. |

    7. 7. 2008 14:30

    Ja robím čokoládovú polevu z čokolády, stuženého tuku a vždy pridám 1 lyžicu oleja, poleva je krásne lesklá a výborne sa reže, neláme sa.

  • Jana Remková
    Jana Remková |

    7. 7. 2008 13:39

    Lenko,pokud myslíte čokoládovou,tak už jsem to tady psala: 2-3 lžíce mléka a nalámat jednu čokoládu na vaření,zahřívat na sporáku,dokud se čokoláda úplně nerozpustí.Nedávám ten 100% tuk.Množství si samozřejmě určíte sama,tohle stačí na jeden plech,ale dávám tu větší čokoládu na vaření.

  • Lenka Mašková
    Lenka Mašková |

    7. 7. 2008 12:05

    poradí mi jen někdo, jak udělat dobrou polevu, aby se nelámala?

  • Lenka Mašková
    Lenka Mašková |

    7. 7. 2008 12:03

    Nejlepší medovník co jsem kdy jedla, dávám velikou 1***. Olizovala se celá rodina a dokonce i tchýně si vzala recept a to už je co říct :-)

  • Karamelka
    Karamelka |

    30. 6. 2008 15:04

    Výborný recept, právě jsme na babinci dojedly poslední kousek k odpolednímu kafíčku. Brzy zopakuji na oslavě manželových narozenin.

  • Jana Remková
    Jana Remková |

    30. 6. 2008 14:16

    Prosím,pokud má někdo ještě něco neodkladného,co by ještě rád řekl k tomuto receptu,aby se přesunul na Diskuzi.Děkuji

  • Pavel Košťál
    Pavel Košťál |

    30. 6. 2008 12:47

    No já se připojuji jen s jedním komentářem...receptů na "medovník" je tu možná spousta, ale mně tenhle chutná ze všech nejvíc.

  • Ladislav Dorazin
    Ladislav Dorazin |

    30. 6. 2008 12:45

    Paní Františko,já už bych rád ukončil tuto debatu o ničem slovy Luďka Kopřivy: "Bože,tak s tímto materiálem do Evropy vykročit nemůžeme"Přeberte si to,jak chcete

  • Klára
    Klára |

    30. 6. 2008 12:43

    no ono to asi znamená, že když sem něco paní Di dá, tak už si nikdo nemůže dovolit vložit podobný recept...možná by bylo jednodušší, kdyby takhle hned na všechno nereagovala. To by sem už nemohly přibývat recepty na téma řezy, koláč, brambory,...

  • Frantiska :)
    Frantiska :) |

    30. 6. 2008 11:37

    á nevím, že to někoho tak baví vkládat stále dokola tytéž recepty.....nechapu jak tato veta mohla spustit tolik urazek, pani Di prece nenapsala, ze recept je spatny, jen ze na tema medovnik je tu, aspon podle me 30 receptu

  • Matylda
    Matylda |

    30. 6. 2008 10:38

    Paní Di paradoxně tomuto podle ní opakovanému receptu pomohla - holt lidé si upečou i jiné řezy než ty její karamelové a karamelové III :-D...jen proto na něj reagovala - spousta lidí se jej rozhodla vyzkoušet no a na komentáře Zdeny z JM si také pamatuji, takže si myslím že slova jako "nesmyslné tlachání" by ve svém případě vůbec neměla vypustit z klávesnice...je nás tu s panem Ladislavem víc pamětníků, než si myslíte a tohle je po dlouhé době diskuze, do které jsem se musela zapojit.

  • Matylda
    Matylda |

    30. 6. 2008 10:31

    Tak milí lidičkové, tento medovníček byl skvost, vydrželi jsme ho nechat uležet, ale musela jsem upéct Bábovku Elišku, aby nás tolik nehonila mlsná. Teď hodnotím známkou 1*****. Doporučuji vyzkoušet! A Martinko Mašková, těsta se vůbec neboj, jde to parádně. Nic se nelepilo, netrhalo a děsně dobře to chutnalo :-) Tak čajisko a nohy nahoru...

  • Jana Remková
    Jana Remková |

    30. 6. 2008 08:52

    Láďo,děkuji.

  • Ladislav Dorazin
    Ladislav Dorazin |

    30. 6. 2008 08:50

    Zdeno z Jižní Moravy?Já jsem rodák z Lechotic a nechce se mi věřit,že tak přízemní lidé tam vůbec žijí.Možná by nebylo od věci se ohlédnot zpět a přečíst si,kolik nesmyslů jste zde natlachala vy, viz Tiramisu v diskuzi,kolik kýblů svinstva jste tam s tím vašim spolkem nalila na paní Remkovou.

  • Frantiska :)
    Frantiska :) |

    30. 6. 2008 08:48

    Zdenko z JM, taky me to dostalo, az tu bude 685 798 recept na medovnik, tak ta debata bude urcite stejna :)

  • Zdena z JM
    Zdena z JM |

    30. 6. 2008 07:41

    Tak mě docela pobavilo, jak jednořádkový komentář paní Di dokázal vyprovokovat několik jejich odpůrců k napsání 4 stránek nesmyslného tlachání, ve kterém se stále dokola jedni a ti samí utvrzují v tom, že vůbec není zbytečné psát sem stále dokola ty samé recepty.

  • martina maškova
    martina maškova |

    29. 6. 2008 22:53

    No musím přiznat že peču moc ráda,ale s medovníky nemám dobrou skušenost,těsto se mi lepí nebo nejde rozválet,tohle bude muj poslední pokus,jinak s medovníky končím.

  • Jana Remková
    Jana Remková |

    29. 6. 2008 20:09

    Marto a zadejte si Medovník,to teprve budete koukat!Recepty,které se vám líbí si dejte do svých receptů.Myslím,že by tam měly zůstat.

  • Marta Navaříková
    Marta Navaříková |

    29. 6. 2008 17:58

    Zadejte "medové řezy" a pak uvidíte kolik stejných receptů zde je. Vše má stejné suroviny, jen se liší v jejich poměru.Ale už se mi stalo, že jsem si vybrala recept, vložila do oblíbených, tam byl možná 2 roky, pak se objevil nový, někdo se ozval, původní recept neměl téměř žádné komentáře, byl vymazán a tím já o něj přišla. Už si do oblíbených nevkládám, tisknu a zakládám do složky.

  • Jana Remková
    Jana Remková |

    29. 6. 2008 12:35

    Ještě k tomu medovníku,no,přiznám se,že my jsme nevydrželi čekat 2 dny.Včera jsem k večeru upekla a dnes je tam jen kousek

  • Jana Remková
    Jana Remková |

    29. 6. 2008 12:33

    Tak,upečeno,bohužel,za chvíli asi i snězeno,Je to moc dobrý medovník,pod každou vrstvu jsem ještě mimo rumu natřela marmeládu.Takže,bylo by škoda ten recept mazat,ale pravda je,že jsem ještě nezkusila některé ty ostatní.Jano Pátková,Presidentský guláš nemá chybu,jen je lepší z vepřového,na hovězí je ta hodina a půl málo,nebo jsem měla maso ze stoleté krávy.Takže to nakonec spravilo ještě 15 minut v tlakáči.Ale všichni chválii.

  • Ladislav Dorazin
    Ladislav Dorazin |

    28. 6. 2008 23:05

    Pane Oldřichu,Vinařské kotlety.Taky je tady pošlu,super jídlo!!

  • Oldřich Gargulák
    Oldřich Gargulák |

    28. 6. 2008 22:37

    Pane Dorazine,jaké bylo sváteční menu? Přeji vše nejlepší!

  • Jana Pátková
    Jana Pátková |

    28. 6. 2008 22:36

    Ale copak si myslíte, že já budu teď hledat kuře na paprice, ale kamaráde "Kuchaři", já jsem dnes uvařila guláš - prezidenstký, to mám na zítra k obědu, a je mi trapné, že jsem v komentářích u medovníka, takže moje milé "medovníce" moc se omlouvám za pokec, který zde nepatří. Jana

  • Ladislav Dorazin
    Ladislav Dorazin |

    28. 6. 2008 22:33

    chtěj jsem říct,paní Kláro.

  • Oldřich Gargulák
    Oldřich Gargulák |

    28. 6. 2008 22:33

    Ale dyť tady to fuguje perfektně! Někdo dostane chuť na GULÁš, projde si GULÁŠE, některý si vybere a když máme to štěstí a je to grafoman, tak se k němu vyjádří v komentářích. Kliknu na recept a když mě zaujme dám si ho do složky "vyzkoušet". Příště si podle Darwinova přirozeného výběru vybereme něco my a protože rádi rozdáváme svá moudra.... a tak pořád dokola, sem tam nějaké nedorozumění aby bylo trochu veselo.

  • Ladislav Dorazin
    Ladislav Dorazin |

    28. 6. 2008 22:29

    Tak to jsem se tady sešli pěkná banda a já vás všechny,co jste tady vyzývám,známkujte!!Proč má takové Kuře na paprice mít takové hodnocení?Ano,paní jano,zahajuji medění!!Zítra jdu na to!!

  • Klára N.
    Klára N. |

    28. 6. 2008 22:16

    To je přece úplně fuk, jestli je tu něco podobného. Mně zajímá, jak a kolika lidem chutnalo :-) A právě jste mě přesvědčili tento recept vyzkoušet a jeho hodnocení sem přidat. Takže což takhle si hromadně "zamedit" a pak se podělit o kulinářské zážitky? Takže tímto okamžikem zahajuji hromadné medění :-D

  • Matylda
    Matylda |

    28. 6. 2008 22:10

    No jo, už je nám Mýšo jasné, odkud vítr fouká :-) Také mě to pobavilo. Tak to si s klidem upeču ten Medovníček, hodím nohy na stůl, uvařím čajisko a nad komentářem Di se od srdce zasměji :-) Mimochodem jeden pokus už proběhl a opravdu jsme se oblizovali až za ušima - výborný a jednoduchý recept.

  • Jana Pátková
    Jana Pátková |

    28. 6. 2008 22:00

    Pane Láďo, asi budete moje "krevní" skupina, nezlobte se , zrovna mám čas, tak sedím u PC a čtu a komentuji, ale dělám to tak už 3 roky, čtu komentáře - čumín na recept, a potom vařím, nebo to přejdu, vůbec mě nevadí, že už je zde 10x, stejně to má pokaždé jiný název a v tom, aby se čert vyznal, tak kouknu na něco a pokud se mě líbí tak si to doma uvaříme, ne ? Krásný pozdní podvečer přeji všem.

  • Ladislav Dorazin
    Ladislav Dorazin |

    28. 6. 2008 21:33

    Jani,přesně tak to dělám já a to jsem "důchodce"Příjdu,mrknu na komentáře a vidím,ejhle,zajímavý recept a je mi šuma fuk,jestli tady někde je pod stejným,nebo podobným názvem.Hezký večer.Láďa

  • Jana Pátková
    Jana Pátková |

    28. 6. 2008 21:18

    Liška má pravdu, moc receptů tady zapadlo, pokud nemaji komentář, tak nic moc ? Ale stejně je zde hodně až moc dobrých receptů, ale pokud je nekomentujeme - tak , co ? Příště přijdou podobné, ale kdopak se v tom vyzná ? Prosím nezlobte se, ale já si opravdu nemohu dovolit přečíst všechny recepty na dané téma,tolik času jako "důchodka" opravdu nemám, co je čerstvé-myslím , komentáře apod., tak si otevřu a hned si říkám, buď to uvařím, nebo to přejdu. Jinak rada dobrá, čaj a nohy na stůl. Krásný večer ! Jana

  • Jana Remková
    Jana Remková |

    28. 6. 2008 21:16

    Aha,no,díky za upozornění,Mýšo.Docela mne to pobavilo!!!

  • Mýša
    Mýša |

    28. 6. 2008 21:06

    To bylo myšleno, abyste si všimli, že Karamelové řezy III jsou od Di, která tak brojí za to, aby se recepty neopakovali, byť tento recept není také do písmene stejný jako Medovník.

  • Jana Remková
    Jana Remková |

    28. 6. 2008 20:47

    Kláro,tak to jsme na tom stejně.Snažím se jen mrknout,jestli je tady stejný název a raději překontroluji,jestli to není úplně stejné a vložím recept.Vycházím z toho,že ne každý tady chodí den po dni a sleduje komentáře.Mrkne se na nové recepty a něco se mu zalíbí,uvaří,upeče a rodinka je spokojená.Tady se o tom vedou zbytečné diskuze a hádky a přitom o nic nejde,ne?Tak holky dobrou chuť a nožky na stole!!!

  • Liška
    Liška |

    28. 6. 2008 19:38

    Ladislave, kouknu jak říkáte...opravdu jsem nepročítala vše.

  • Klára N.
    Klára N. |

    28. 6. 2008 19:36

    Ano Jani, máte pravdu - ani jeden recept není úplně stejný a já prostě když na něco natrefím, co se mi líbí, tak nezkoumám, jestli už to tady náhodou někde není. Prostě buď mě recept zaujem nebo ne. Tenhle recept se mi líbí a určitě jej vyzkouším.

  • Matylda
    Matylda |

    28. 6. 2008 19:34

    Souhlasím s Liškou :-) Já jsem upekla Medovníček, vypadá moooc dobře, byl velice jednoduchý a s těstem se krásně pracovalo. Už se těším na zítřejší odpolední siestu, kdy jej nakrojím. Určitě dám vědět, jak nám chutnalo.

  • Liška
    Liška |

    28. 6. 2008 19:31

    No já si myslím, že když si každý upečeme něco dobrého (to je jedno, jestli se to jmenuje Medovníček, Medovník, Karamelové řezy...), dáme si nožičky na stůl, kafíčko či čaj do oblíbeného hrníčku a tuhle debatu přejdeme s úsměvem a dál už se budeme dělit jen o to, jak nám chutnalo, tak to bude príma. No a někdy není vůbec na škodu, když se dobré věci narozdíl od těch nedobrých opakují...:-)))

  • Jana Remková
    Jana Remková |

    28. 6. 2008 19:26

    Mýšo,zkontrolovala jsem,je to podobné,le ne stejné.Do jednoho jde hera,do druhého ne.Do jednoho kakao,do druhého čokoláda na vaření,do jednoho mouka,do druhého strouhanka,pokud tedy dobře vidím.Tohle není stejné a dalo by opravdu dost práce a papírků,jako tady mám teď já,abych v té spustě Karamelových řezů našla 2 úplně stejné.Muselo by se to řešit tak,že když tady je jeden recept Karamelové řezy,už žádný jiný by tady být nesměl a podobně.Je tady spoustu medovníků a různých jiných,hodně podobných názvů

  • Mýša
    Mýša |

    28. 6. 2008 18:52

    Srovnejte si Karamelové řezy a Karamelové řezy III :-D.

  • Ladislav Dorazin
    Ladislav Dorazin |

    28. 6. 2008 18:25

    Takže jsem ještě jednou kouknul na ty medovníky.Ten první recept pod názvem Medovník je velice podobný tomuhle,podívejte se.Je od paní Kovářové.Takže se omlouvám,paní Di,špatně jsem se díval.Je tam tolik těch receptů,že to byla pouze náhoda,že jsem se podíval hned na ten první

  • Ladislav Dorazin
    Ladislav Dorazin |

    28. 6. 2008 18:17

    Tak se asi podobného receptu nedočkáme.Taky jsem nic podobného nenašel

  • autorka Liška
    autorka Liška |

    28. 6. 2008 18:03

    Také prosím paní Di o ten "stejný" recept k porovnání. Vše myšleno v dobrém, žádný jiný úmysl v tom nebyl...

  • autorka Liška
    autorka Liška |

    28. 6. 2008 18:01

    Pod názvem "medovník" jsem rozhodně stejný recept nenašla a pročítat všechny recepty, jestli se náhodou tento některému nepodobá?? Rozhodně v tom milá Di nebyl "opakovací" úmysl, takže nevím, jestli Vaše připomínka byla na místě. Nikdo Vám tento recept nenutí. Všem mlsným jazýčkům přeji dobrou chuť a těším se na komentáře, jak vám šmakovalo :-)

  • Lada Kovářová
    Lada Kovářová |

    26. 6. 2008 21:33

    Prosím o přesný název receptureceptů duplicitní později zadané budou smazány. Děkuji.

  • Jana Remková
    Jana Remková |

    26. 6. 2008 21:30

    Ještě bych se snad poptala,jaký název tedy má ten podobný-nebo stejný recept?Porovnám to.

  • Jana Remková
    Jana Remková |

    26. 6. 2008 21:28

    Dobrý recept.Nenašla jsem tady podobný a ikdyby ano,zrovna teď,v tuto chvíli jsem narazila na tenhle a to je pro mne směrodatné.

  • Di
    Di |

    26. 6. 2008 19:11

    To jsem udělala již mnohokrát. ale často se mi dostalo z některých úst (ne Kovářových) jen lání ..... Někdo si zkrátka rád opakuje.

  • Mirka P.
    Mirka P. |

    26. 6. 2008 18:35

    V rubrice Diskuze je upozornění, že pokud narazíte na duplicitní recept, tak máte do komentáře napsat název původního receptu a p. Kovářová nový recept smaže.

  • Di
    Di |

    26. 6. 2008 17:50

    Já nevím, že to někoho tak baví vkládat stále dokola tytéž recepty.....