Bůčkový chilli salám "Mortadela"

Hodnocení:

Moje:

120 minut
-

Suroviny

Vložit do nákupu
    • 1
      kg vepřový bůček libovější
    • 5
      ks vejce
    • 6
      stroužek česnek utřený
    • 1
      lžička paprika - sladká mletá
    • 2
      lžička vegeta
    • 0,3
      lžička chilli ale i více, dle chuti
    • 1
      lžička sůl

Postup přípravy receptu

Vložit do kuchařky
1
Bůček nakrájíme na menší kousky, smícháme s kořením, česnekem, vejci, soli. Dobře promícháme, natlačíme do tlačenkového nebo salámového sáčku a pevně zavážeme. Vaříme v tlakovém hrnci 1 a půl hodiny. Vychladlý salám můžete obalit ve sladké paprice, popřípadě i v pálivé, dle chuti.
Zařazení: Maso Vepřové

Komentáře k receptu

  • Ketrin
    Ketrin |

    29. 4. 2013 20:59

    Paneboze proc vegetu?;(((

  • Frantiska :)
    Frantiska :) |

    22. 6. 2008 18:19

    zelené olivy ano jedla jsem ho v Italii. Pistacie jsem neobjevila, ale samozrejme to neznamena, ze se tam nedavaji :)

  • Oldřich Gargulák
    Oldřich Gargulák |

    20. 6. 2008 23:02

    Pistácie

  • Jana Wernischova
    Jana Wernischova |

    20. 6. 2008 22:59

    Já bych se vrátila ještě k té mortadele, byla jsem teď pár dnů mimo. Na vaření uzenin doma se pamatuju docela dobře, i když právě na mortadelu ne. Vařívali jsme z vepřového plecka a koření "šunku" - cpalo se to pod tlakem do "šunkovaru" (ještě ho mám doma schovaný) a výsledek spíš než šunku připomínal koleno, ale velmi chutné a hlavně libové. Teď se ale spíš ptám: nepřidávají se do mortadely zelené olivy? Pro chuť i mozaiku výrobku?

  • Anonym
    Anonym |

    19. 6. 2008 23:00

    Vidím že bůček vám nesedí, co takhle zrní?

  • Tereza J.
    Tereza J. |

    19. 6. 2008 21:54

    Ladenka, ide to urobiť tak, ako vravíš, ale... Je škoda, že niekomu vadí tá pohoda na tomto webe. Pohodou nemyslím len vždy súhlasné názory, ale slušné názory. Svoj názor môžem napísať aj be urážania. Asi je najlepšie si isté veci nevšímať, ktovie... Ja som toho názoeru, že sa pod svoj názor vždy podpíšem, mám právo vyjadriť svoj názor, rovnako ako všetci ostatní. Ale to neznamená, že mámk právo urážať. Je to vec charakteru človeka. Je nám tu ( aspoň väčšine ) fajn , tak si to nekazme a tých, ktorí to nechápu, alebo len náhodou tu zablúdia, si necšímajme, aj keď viem z vlastnej skúsenosti, že je to ťažké.

  • Frantiska :)
    Frantiska :) |

    19. 6. 2008 20:46

    na nektere lidi nereagovat, jsou to proste jedinci kteri nic lepsiho v zivote nemaji nez vyvolavat debaty, pripadaji si pak dulezite :ú Myslim, ze recept nikdy sama neuvarim, ale poslu ho kamaradce a dam si ho u ni :))

  • Lada Kovářová
    Lada Kovářová |

    19. 6. 2008 16:00

    Ano, komentáře a diskuze mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé. Formulář pro přidání komentáře vidí pouze přihlášení uživatelé. Pokud se ale přihlásí a poté z kolonky vymaže svoje jméno a příjmení - zobrazí se jako anonym, je ale stále přihlášený. Můžeme toto zakázat, že kolonka jméno, příjmení a e-mail se nebude moci editovat.

  • Tereza J.
    Tereza J. |

    19. 6. 2008 11:54

    Súhlasím so Zitkou, len ono je to niekedy ťažké ignorovať jedovaté poznámky. Danka má pravdu, žiadny uherák sa domácim slovenským klobáskam nevyrovná. Pre anonymku : predstavte si, že sme otca mäsiara nemali a uherák sme kupovali, vcelku dosť žasto, pretože sme ako koníčka mali turistiku a uherák sa nepokazil rýchlo, vydržal. Netvrdím, že visel denne v obchode, ale bol rovnako ako lovecká saláma, tú sme mali radi ako deti pre jej tvar. Zaujímalo by ma, koľko máte rokov.

  • jsem anonymní
    jsem anonymní |

    19. 6. 2008 10:12

    Paní Danko, je to úplně jednoduché. Stačí z kolonek jméno, příjmení, e-mail vymazat údaje a už jste opět jako anonym... Nebo si tam napíšete to, co chcete. Jako teď třeba já. Mějte se. Adél

  • Danka Snášelová
    Danka Snášelová |

    18. 6. 2008 23:29

    Děvčata, co se týče anonymních příspěvků, tak mám stejný názor jak vy. Mě ale zarazilo, jak je možné, že i teď se objevují anonymní komentáře, když příspěvky mohu posílat jen zaregistrovaní a přihlášení uživatele. V tabulce pro komentáře se automaticky objeví jméno a e-mailová adresa registrovaného a přihlášeného uživatele.

  • Zita Matejkova
    Zita Matejkova |

    18. 6. 2008 20:30

    Danko, anonymy mně nechávají chladnou, jestliže se někdo bojí podepsat pod svůj názor nebo kritiku, je zbabělý a ubohý, tudíž mně jeho názor nezajímá. Vůbec nereagujte a naštvete ho víc než když mu odpovídáte, někdy je ignorace na místě. :D

  • Jarka O.
    Jarka O. |

    18. 6. 2008 16:51

    Paní Danko, chyby tam, podle mne, nemáte. MY (všichni) jsme "přihlášení a zaregistrovaní " (=jací)a je to takhle správně. A i kdyby tam chyby byly, Kovářovi mohou komentář buď vymazat celý nebo nechat jak je. Opravovat lze jen recepty:-) Ale s těmi anonymními komentáři máte pravdu, je to nějaké divné....

  • Anonym
    Anonym |

    18. 6. 2008 16:08

    Paní Snášelová, do tabulky pro jméno dokonce nemusíte psát nic. Mirka P.

  • Danka Snášelová
    Danka Snášelová |

    18. 6. 2008 16:08

    Prosím KUCHAŘKU ON-LINE o OPRAVU. Omylem jsem udělala ve slově - zaregistrovaní a přihlášení velké hrubky. To je tak, když člověk spěchá a po sobě si článek nepřečte. Paní Lado, opravte prosím na konci uvedených slov i na y. Děkuji. Komentář jsem psala já, ale je uvedený pod anonymem. To byla jenom zkouška. Jenom mě zajímalo, jak je možné, že anonym může psát příspěvky. Děkuji

  • anonym
    anonym |

    18. 6. 2008 15:41

    Všem se omlouvám, ale něco jenom zkouším. Jak je možné, že anonym může psát do komentáře různé příspěvky. Přece okýnko na psaní komentáře se objeví jenom tehdy, když jsme zaregistrovaní a přihlášení. Já se pokusím teď své jméno z tabulky vymazat a napíšu tam anonym. Jsem zvědavá co se objeví. Danka Snášelová

  • Marie H.
    Marie H. |

    18. 6. 2008 15:38

    Danko, to jste ani nemusela reagovat. Nejlepší je, takové jedovaté a zlé příspěvky úplně ignorovat. To je pro takové anonymky největší trest. Nevím, proč se omlouváte, nemáte opravdu za co.

  • Danka Snášelová
    Danka Snášelová |

    18. 6. 2008 15:24

    Můj tatínek byl vyučený řezník, ale kvůli nemoci pracoval jako dělník ve strojírenském průmyslu. Nenáviděl maso. Zbožňoval sladká jídla. U nás doma všichni milovali halušky, bramborové placky, různe prívarky. A z uzenín jsem mněla nejraději (a pořád mám) domáce klobásky - typické slovenské, pikantní, doma zauzené klobásky. Uherák se proti ním může schovat. A maso tatínek miloval jehněčí. Na salaš jsme mněli blízko. Pocházím totiž z Nízkých Tater. To jen na vysvětlení pro Anonymku. Ostatním se omlouvám. Danka Snášelová

  • anonymka
    anonymka |

    18. 6. 2008 14:58

    kdo mel tatu reznika nepotreboval se cpat buckem ten si nacpaval bricho uherakem a kvalitnim masem ktery pro normalni lidi hned tak za komancu nebylo. ani se nedivim ze to pani snaselova nezna!

  • Zdenka Korábová
    Zdenka Korábová |

    18. 6. 2008 08:39

    Pamatuji si na variantu , na kilo mletého vepř. bůčku deset vajec a kořenilo se pouze vegetou a moc nám všem chutnalo. Rozhodně zkusím tuto českou okořeněnou Mortadelu´. A k názvu- to by nám Italové dali za takouvouto Mortadelu i když je to vlastně jen italský Gothaj, ale pijeme šampáňo i když je z Moravy a né Francie a na uheráku si taky nepochutnáme jen na maďarském originálu. Víc mě zaskočil název dnešního receptu "senzační bifteky......" a ejhle, oni jsou vařené z vepřové krkovice.

  • Lada Kovářová
    Lada Kovářová |

    17. 6. 2008 21:37

    A o co přesně jde? Že tu již recept je vložen? Nebo, že to je "šlágr" z x desítek let zpátky jako desáítky dalších? Co třeba vařené brambory? :-)) Tohle není kuchařka nějakých novinek nebo top nej receptů, ale kdo chce, měl by tu najít vše, staré "šlágry" (které ne každý pamatuje), úplně obyčejné recepty (pro začínající kuchařky a kcuhaře, i "top ten" (nejnovější trendy v kuchtění).

  • Zdeňka
    Zdeňka |

    17. 6. 2008 20:59

    Souhlasím s Terezkou,pamatuji si,že to byl opravdu "šlágr",doma jsme to dělávali docela často a taky byla varianta bůček + točák,ostatní ingredience stejné.A název byl MORTADELA.

  • Ladislav Dorazin
    Ladislav Dorazin |

    17. 6. 2008 20:16

    Taky si myslím,že je fajn vědět,že víme,co jíme.Dnes opravdu salám kupuji strašně málo a když,tak většinou pro další tepelné zpracování.No a mi je Danuško 62 let a taky jsem tenhle šlágr nikdy neslyšel,ale možné to je.Pan Oldřich to určitě nemyslel špatně,řekl jen svůj názor a to je dovoleno.

  • Di
    Di |

    17. 6. 2008 19:26

    Já bych ocenila to, že vím, co v tomto salámu jím. Když si salám koupím v obchodě, což v poslední době dělám zřídka a měkké salámy už vůbec nekupuji, nevím, zda jím maso, rozemleté kůže, křupky (to by ještě nebylo to nejhorší), ale také mouku, chemii apod.

  • Danka Snášelová
    Danka Snášelová |

    17. 6. 2008 18:54

    Jani, recept mám již v oblíbených a o prázdninách určitě vyzkouším. Mně úplně fascinuje, když někdo komentuje recepty co se týče jeho názvu. Důležitá je přece chuť. I když byl můj tatínek řezník a před 30-ti lety mi bylo 19 let, tak si nepamatuji, že by to byl šlágr. Ale to je taky jedno. Móda a písničky zpřed 30 -ti let opět frčí, tak proč by nemohlo frčet i jídlo?

  • Tereza J.
    Tereza J. |

    17. 6. 2008 18:21

    Šláger to bol, to je pravda, ale presne tak sme to volali : Mortadela.

  • Jana Remková
    Jana Remková |

    17. 6. 2008 18:17

    Proč zavádějící?Existuje tolik receptů,které z názvem nemají nic společného a stejně je děláme.Jsem na světě 48 let a na tenhle "šlágr"si tedy nepamatuji,tak ho vyzkouším a pak uvidím,jak moc je zavádějící.Mortadelu jsem nikdy nejedla,tak mi to je celkem jedno.

  • Oldřich Gargulák
    Oldřich Gargulák |

    17. 6. 2008 17:54

    Toto byl šlágr českých kuchyní před cca 30ti lety.Ten název, i když je v uvozovkách,je zavádějící.

  • Ladislav Dorazin
    Ladislav Dorazin |

    17. 6. 2008 13:11

    ÓÓ,výborný nápad!!! Budu rozhodně chtít vyzkoušet a pak se vrátím k hodnocení.Tady člověk opravdu nezhubne,pořád něco nového.Díky!!